|
کدخبر: 149479

معاملات مشکوک دو شرکت بیمه + ۱۳ نماد در بورس

در روز رشد ۳۸ هزار واحدی شاخص، دو شرکت بیمه، توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز، حضور ایران تراسفو برای دومین روز متوالی به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک دو شرکت بیمه + ۱۳ نماد در بورس

در جریان معاملات نخستین روز کاری این هفته، بازار سهام با رشد تقاضا در بیشتر گروه‌ها آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت نماگر بازار با رشد ۳۸ هزار و ۹۲ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۲۲۲ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۷.۱ و ۴.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به بهساز کاشانه تهران، ذوب آهن، بیمه آسیا، ایران تراسفو به همراه توسعه و عمران امید با داد و ستد بیش از ۴۳۲، ۳۵۷، ۳۲۹، ۲۳۹ و ۲۳۳ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۴ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، شرکت بیمه آسیا حاضر در بازار اول بورس با افت ۸.۸ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۳۲۹.۸ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، داروسازی آوه سینا، ایران ترانسفو، ایرانیت، پشم شیشه ایران، سیمان لارستان، توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز، بیمه کارآفرین، به پرداخت ملت، مرجان کار، سازه پویش، فرآورده‌های نسوز آذر، لامیران و بهسرام مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو شرکت بیمه، توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز، حضور ایران تراسفو برای دومین روز متوالی به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

 

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها