|
کدخبر: 149068

محاسبه بازدهی بورس در دی ماه + نمودار

در آخرین روز دی ماه با قرار گرفتن شاخص بورس در سطح یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد، بازدهی بورس در این ماه منفی ۲۰ درصد شد و میانگین خروج روزانه پول حقیقی از بورس نسبت به ماه گذشته رشد ۲ هزار و ۴۰۰ درصدی داشت.

بورس محاسبه بازدهی بورس در دی ماه + نمودار

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز سه‌شنبه در محدوده یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد ایستاد تا دی ماه را در کانال ۱.۱ میلیونی به پایان ببرد. رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید که پایین‌ترین رقم در ۱۵۰ روز کاری گذشته از ۲۰ خرداد به این سو است. در واقع در ۷ ماه گذشته شاخص در محدوده ۱.۲ میلیون واحد تا سقف ۲ میلیونی در نوسان بود.

بازدهی منفی ۲۰ درصد

با افول شاخص بورس به سطح یک میلیون و ۱۵۰ هزار بازدهی بورس در دی ماه به منفی ۲۰ درصد رسید که این رقم پایین‌ترین رقم تغییرات ماهانه در سال ۱۳۹۹ است. در سال جاری بازدهی بورس در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و آذر مثبت بوده است و در ماه‌های مرداد، شهریور، مهر، آبان و دی بازدهی منفی را ثبت کرد.

رشد ۲۴۰۰ درصدی میانگین خروج پول حقیقی

در ۲۱ روز معاملاتی دی ماه، مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی ۱۶ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان بوده است. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۷۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به رقم ۳۱ میلیارد تومانی آذرماه رشد ۲ هزار و ۴۰۰ درصدی دارد.

افت میانگین ماهانه ارزش معاملات

مجموع ارزش معاملات کل بازار سهام در دی ماه ۴۰۸ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان بود. میانگین روزانه ارزش معاملات کل ۸۱ هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان است که نسبت به ماه پیشین افت ۱۹ درصدی داشته است.

افت میانگین ماهانه ارزش معاملات خرد

در ماه گذشته مجموع ارزش معاملات خرد بورس ۲۹۴ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان بود. همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات خرد ۱۴ هزار و ۲۶ میلیارد تومان است که نسبت به آذرماه افت ۲۶ درصدی داشته است.

رشد میانگین ارزش عرضه

میانگین ارزش صف‌های فروش در پایان معاملات روزانه بورس تهران در دی ماه هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه پیشین ۵۹ درصد افزایش یافته است.

افت میانگین ارزش تقاضا

میانگین ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات روزانه بورس تهران در دی ماه هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم هزار و ۹۳۰ میلیارد تومانی آذر ماه ۳۱ درصد کاهش یافته است.

بازدهی+بورس

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها