|
کدخبر: 149039

بورس درگیر بازی استعفا

برخی کارشناسان معتقدند، برکناری و یا استعفای حسن قالیباف اصل از ریاست سازمان بورس در راستای خروج از تنگنای فشار افکار عمومی بوده و همه می‌دانند که تغییر رئیس این سازمان دردی از دردهای بورس دوا نمی‌کند.

بورس بورس درگیر بازی استعفا

بورس؛ شاید این واژه این روزها بیش از سهام عدالت و رایانه برای مردم آشنا و همه‌گیر شده است؛ دلیلش هم مشخص است، رشد هیجانی بورس و از همه مهم‌تر کلید واژه "مردم سرمایه خود را به بورس بسپارند" که توسط رئیس‌جمهوری چند روز مانده به سقوط بورس به تهییج بیشتر مردم در بورس انجامید.

جدای از چرایی صعود رویایی و در مقابل سقوط شدید شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها که خیلی‌ها به‌ویژه مردم عادی را زمین‌گیر کرد، این روزها حواشی بورس وارد فاز جدید یا بهتر بگوییم بازی جدیدی شده است؛ رئیس‌جمهوری از ارز ۱۵ هزار تومانی سخن می‌گوید، بورس به سمت روند کاهشی پیش می‌رود، مردم زیان‌دیده با این اظهار نظر نمک بر روی زخمشان پاشیده می‌شود، سهامداران متضرر جلوی شرکت بورس اعتراضات شدیدی می‌کنند، نمایندگان مجلس هم به جمع معترضان به شرایط بورس می‌پیوندند، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به مجلس احضار می‌شوند، ۱۰۲ نماینده مجلس هم نامه امضا می‌کنند برای استیضاح وزیر اقتصاد!

با وجود همه این حواشی اما روز گذشته و با بالا گرفتن اعتراضات نسبت به عملکرد وزیر اقتصاد، پس از زمان قانونی معاملاتی خبر و متن استعفای حسن قالیباف اصل از ریاست سازمان بورس اوراق بهادار منتشر، تکذیب و بعد تایید شد.

امروز هم وزارت اقتصاد تایید یا رد این استعفا را به دو هفته آینده موکول کرد و سرانجام ساعاتی پیش استعفای حسن قالیباف اصل مورد تایید قرار گرفت تا طی کمتر از یکسال گذشته، دو استعفا در بالاترین رکن بازار سرمایه کشور به ثبت برسد.

به باور برخی کارشناسان مشکلات بورس از زمانی آغاز گردید که دادن کد معاملاتی به مردم عادی تنها با ارائه کد ملی آغاز شد، نقدینگی زیادی به سمت بورس آمد، مدیریت در پاسخ به عطش تقاضا در خرید سهام بی‌معنا شد، مردم به حضور در بورس تهییج شدند، هر مقام دولتی در خصوص بورس اظهار نظر کرد، قوانین و مقرارت شبانه در بورس جاری و ساری شد و....

این در حالی است که برخی از کارشناسان نیز معتقدند برکناری و یا استعفای حسن قالیباف اصل از ریاست سازمان بورس نیز در راستای خروج از تنگنای فشار افکار عمومی بوده و همه می‌دانند که تغییر رئیس این سازمان دردی از دردهای بورس دوا نمی‌کند.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    این که هرکسی بیاد یه پول قُلمه ای برداره و موقع بازخواست و جوابگویی، استعفا بده و بره به امان خدا ، که نشانه یک جامعه و کشور هرج و مرج هست.نشانه ی جامعه ی وحش ی و بی قانونی و عین جنگل هست!!!!!! باید در مورد سقوط و نزول بورس محاکمه و توضیح بدهند .باید تحت تعقیب قرار بگیرن‌.

ارسال نظر