|
کدخبر: 148986

مقصر اصلی ریزش بورس معرفی شد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نگاه کوتاه مدت دولت به بازار سرمایه و افزایش نرخ سود بانکی دلیل ریزش شاخص بورس است.

بورس مقصر اصلی ریزش بورس معرفی شد

عباسعلی حقانی نسب کارشناس بازار سرمایه، در خصوص تجمع روز گذشته سهامدارن جلوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سهامداران حق داشتند زیرا سرمایه آنها از بین رفته و دولت و مجلس حمایتی از بازار نداشته است. دولت و به ویژه بانک مرکزی در بازار سرمایه دخالت دارند. آنها مصوبه کنترل بازار را لغو کردند و متاسفانه اعضای مستقل شورای‌عالی بورس و اشخاص حقیقی هم از آن دفاع کردند و باعث شدند مردم به نحوی به بازار هجوم بیاورند. در حقیقت با عرضه در قیمت‌های پایین عملا بازار را کنترل نکردند.

وی ادامه داد: دقیقا در همین جا شاهد ردپای بانک مرکزی نیز هستیم. به صورتی که بانک مرکزی در اقدامی ناگهانی نرخ بهره بین بانکی را از ۱۲ درصد به بالای ۲۰ درصد افزایش داد. از طرف دیگر حقوقی‌هایی که باید در قیمت‌های پایین شروع به خرید کنند اما در زمان اُفت قیمت‌ها شروع به عرضه کردند.

حقانی نسب افزود: بعد از آن با انتخابات امریکا و پیش‌بینی ریزش نرخ ارز مواجه شدیم. این مسئله کمک کرد تا حقوقی‌ها با دولت و نهاد‌های شبه عمومی همراه شوند و شروع به عرضه سهام کنند که باعث شد بازار بیشتر از قبل ریزش کند.

این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: علی رغم هشدار کارشناسان در خصوص اعمال مقررات کنترلی اما اقدامی در این خصوص انجام نشد و بحث بازارگردان‌ها و واریز صندوق توسعه ملی را مطرح کردند. همچنین از همان ابتدا قرار بر این بود که مردم مستقیم به بازار ورود نکنند در صورتی که آزادسازی سهام عدالت به این شرایط دامن زد.

حقانی نسب برای خروج از این شرایط گفت: بانک مرکزی نرخ بهره را کاهش دهد و از طرف دیگر جلوی اجرای قوانین تجارت در رابطه با بانک‌ها که سهام شان در بورس عرضه می‌شود را بگیرند. بانک مرکزی با افزایش سرمایه بانک‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ مخالفت نکند.

او گفت: از نظر من آقای قالیباف اصل زودتر از این‌ها باید استعفا می‌کرد. زیرا مشخص بود که در زمین دولت، مجلس و بانک مرکزی بازی می‌کند و به عنوان مدافع سهامداران کار زیادی نکرد زیرا مصوبات اصلی بازار سرمایه لغو شد. همچنین رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و اعضای شورای بورس نیز که در این حوادث نقش داشتند باید استعفا کنند.

کارشناس بازار سرمایه در مورد بازار سرمایه تصریح کرد: بازار ما به لحاظ ارزش‌گذاری بسیار ارزنده است، اما به دلیل ورود مستقیم مردم به بازار و همچنین ابزار‌ها و نگاه کوتاه مدت دولت و سازمان بورس به آن با هجوم عرضه توسط سهام داران خرد مواجه شویم و بازار دچار مشکل شود. در صورتی که مسئولان می‌توانستند ابزار سرمایه‌گذاری بلند مدت را به مردم معرفی کنند.

حقانی نسب در پایان برای بهبود وضعیت بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین راهکار برای مطلوب شدن شرایط بازار این است که نرخ بهره بانکی حداقل ۵ درصد کاهش یابد و باید حمایت‌ها از بازار و کاهش نرخ بهره‌های بانکی در اولویت قرار بگیرد. همچنین مجلس نیز کوتاهی‌های زیادی داشته باید خیلی زودتر مالیات بر دارایی‌های غیر مولد مثل املاک، خودرو و ارز را تصویب می‌کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    شما دستتان رو شده مقصر اصلی اقای پور ابر اهیمی است مردم احمق نیستند حالا که دولت امریکا تکلیفش روشن شده خود به خود بورس ه م مشکلش حل می شود شما با مکر وحیله طوری وانمود می کنید که انگار شما بورس را داری د مشکلش را حل می کنید نوش دارو بعد... حا لا اخر فیلم دارید به نفع خودتان تمام می کنید لعنت بر هر چه ادم درغگو و حیله گر ا ست چه روحانی چه پور ابراهیمی

    • محمد ارسالی در

      تمام مقصران بورس علاوه بر استعفا باید به شدت محاکمه و مجازات هم بشوند تا مردم شا هد اجرای عدالت باشند .باید مجلس و قوه قض ائیه حق مردم روادا کنند.

  • ناشناس ارسالی در

    به نظر من عامل اصلی سقوط بورس همانا اطلا عات رانتی حقوقی ها واستفاده حقوقی ها از نااگاهی حقیقی ها از نحوه عملکرد بازار

  • بلال خان ارسالی در

    بهتره صحبتهای دقیق و با مدرک آقای پژمان فر در شبکه سه سیما رو ببینید که با مدرک ثابت کرده که شخص رئیس جمهور و رئیس دفتر و اطرافیان باعث ریزش دستوری بورس هستند < br /> و دست از این تحلیلهای بی مبنا بردا رید

  • ناشناس ارسالی در

    من فکر کردم الودگی هوای تهران مسبب اصلی افت قیمت بورس است ، پس حالا که بورس داری م دیگر کسی حق ندارد در بانک سرمایه گذاری کند چه جالب

  • وانی ارسالی در

    چرا نرخ سود بانکی کاهش پیدا کنه چرا مالی ات براموال مردم ببنده؟چون جنابعالی و یه عده ای فقط دلالی دراین بازار رو بلدید؟مر دم نباید زندگی کنند تا تاوان طمع شما سها مداران جبران بشه؟

    • م ارسالی در

      حرف حق زدید .افرین

    • ناشناس ارسالی در

      چرا بی ربط می گی؟
      تمام ضرباتی که ب ه مملکت واردشد از همین سودهای بانکیه؟
      شما چه می دونی چه بسیار کارخانجات فر وخته به بانکها.. طرف سود پولشو ماهی 500م یلیون تومن بر می داره تولید دیگه بی تولی د که زحمت پول برق و آب و کارگر و بیمه و هزار دنگ و فنگ را خود دولت برای نابودی ک ارخانجات رقم زده .. که کارخونه دار مجبور بشه بفروشه راحت سود بانکیشو بگیره. و با نک که می خره تخریب می کنه عوضش زمینش را قطعه قطعه می فروشه دلالی شو می بره و کار بری را تغییر می ده و هزار تخلف دیگه..
      بنده خودم پول رهن مستاجرم را گذاشتم بانک اگه سود بانکی بیاد پائین ناچارا به فکر تولید می افتم که با پولش کار کنم اق لا سودی عاید بشه.
      والسلام

  • نامی ارسالی در

    باز فرداست که برای رای سر ملت رو شیره بمالند و مثل ... التماس کنند به مردم برای رای دادن .

  • ناشناس ارسالی در

    از هم پای دولت زوحانی در کار است اینها میخواهند هر طور شده پول ملت را بچاپند

  • مهدی ارسالی در

    ما هر چی میکشیم از دست همین کارشناساست ا قا میشه اصلا نظر ندن این کارشناس که هر چ ی گفتن برعکس شد وجدانا بی خیال این بار ب شید اقایان کارشناس

  • ناشناس ارسالی در

    یکدست و یکپاشون را قطع کنید بیندازید زند ان.. اموالشون را هم مصادره کنید. اونها ا وضاع بد مملکت را دیدند و چنین کردند .. ب اید به بدترین شکل ممکن زجرکش شون کرد.. ت ا دیگه کسی جرات خیانت به مردم خودش را ند اشته باشه.
    فقط اینطوریه که مملکت ر ا میشه اداره کرد..
    و پس از چندسال اذیت کردنشون ..دیگه گذشت لازم نیست. ناغا فل اعدامشون کنید.
    اینها زبان گذشت< br /> حالیشون نیست اطرافیانشون دوباره مم لکت را بهم می ریزند.نه خودشون و نه اطراف یانشون غیرت ندارند اگه داشتن نمیگذاشتن م ملکت به قعر دره بیفته که جیبشون را از ما ل مردم پر کنن.. این بی حیثیت ها را امانش ون ندید.

  • ناشناس ارسالی در

    مرخصی کارشناسان بورس صادر شد برید خونه ا ستراحت کنید،
    و با این نظر های.... مردم را عصبانی نکنید،

  • ناشناس ارسالی در

    یک کارشناس بازار سرمایه گفت،
    چی گف ت؟
    در گوش من گفت
    چی گفت؟
    گفت من غلط کردم دیگه کارشناسی نمیکنم حرف چرت و پرت نمیزنم،
    آخه لامصب ا ین کارشناس بازار سرمایه اسم نداره؟
    حتماً اسمش: روح انی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها