|
کدخبر: 148882

بورس از زیر نظر دولت بیرون می‌آید؟

عضو کمیسیون تلفیق از عزم مجلس برای جدا کردن بورس از دولت و وزارت اقتصاد و حذف رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی تا حد توان در بودجه سال آینده خبر داد.

بورس بورس از زیر نظر دولت بیرون می‌آید؟

مصطفی طاهری درخصوص اقدامات مجلس در زمینه بهبود وضعیت بورس گفت: مجلس عزم را با جدیت هرچه تمام برای جدا کردن بورس از وزارت اقتصاد و دولت جمع کرده چرا که نمایندگان معتقد هستند تا زمانی که بورس تحت نظر دولت باشد وضعیت بازار سرمایه هیچ‌وقت اصلاح نخواهد شد.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی با جدیت تمام موضوع جدا شدن بورس از دولت را پیگیری می‌کند. متاسفانه بازار سهام در سال‌های اخیر اسیر سیاست‌های ابلاغی دولت قرار گرفته و امروز بیشتر اقشار جامعه از وضعیت بازار سرمایه گلایه دارند. بورس باید به عنوان یک سازمان مستقل فعالیت کند و اصلا نیازی نیست در زیرمجموعه دولت و وزارت اقتصاد قرار بگیرد.

این نماینده مجلس به بحث بودجه اشاره و عنوان کرد: اصلاحیه‌های خوبی در بودجه سال ۱۴۰۰ رقم خورده و یکی از مهم‌ترین هایی که انجام شد کاهش وابستگی بودجه به نفت است. از سوی دیگر هم رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی تا حد توان در بودجه سال آینده حذف شد. در کمیسیون تلفیق مصوب شد برای سال آینده مالیات از تولید پنج درصد کاهش یابد در عوض با جدیت به دنبال اخذ مالیات از کسانی هستیم که جزء ثروتمندان محسوب می‌شوند و با خرید و فروش خودرو، خانه و گوشی فقط به دنبال دامن زدن گرانی در جامعه هستند.

طاهری ادامه داد: مصوب کردیم سازمان تامین اجتماعی برخی بخشودگی‌هایی را برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد چرا که شیوع ویروس کرونا به برخی از تولیدکنندگان ضربه‌های مهلکی وارد کرده است

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    دولت خودش خودش میدونه چه بلا یی
    س ر مر م اورده و خوااهههددد اورد
    دو لت اب زیر کاه
    دولت سیاست مدار
    حقه باز
    کلاه بردار
    ربا کار
    ..........و خیلی چیزای دیگه د ولت داره انجام میده ک ما بیخبریم

  • ناشناس ارسالی در

    چرا در کشور مسلمان و مدعی شیعه زمان بورس را طوری تنظیم کرده اند که تا ساعت ۱۲:۳۰ طول بکشد و دقیقا نیم ساعت زمان مهم و تص میم گیری برای خرید یا فروش اخر وقت با اذ ان و نماز در تداخل باشد و حق بچه مسلمان تضییع گردد ایا غیر از این است که یک نام سلمون در این تصمیم حضورش پر رنگ بوده اس ت به این نوع تصمیمات تصمیمات نفوذی می گو یند

ارسال نظر