|
کدخبر: 148141

یک پیش بینی تلخ از آینده بورس

چه عواملی موجب ریزش بورس شد و روند بورس تا پایان سال چه خواهد شد؟ فردین آقابزرگی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه به این پرسش ها پاسخ می دهد.

بورس یک پیش بینی تلخ از آینده بورس

امروز ۲۷ دی ماه ۹۹ بازار سرمایه در حالی کار خود را آغاز کرد که در ابتدا بیشتر سهام شاخص ساز سبزپوش بودند، اما به یکباره بازار ریخت و شاخص کل کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را هم از دست داد.

کلیه شاخص‌ها امروز قرمز پوش بودند و رنگ غالب نقشه بازار نیز قرمز بود. دارایکم به کانال ده هزار تومان پرتاب شد، شستا به صف فروش رسید، شپنا روند نزولی خود را ادامه داد، پالایش یکم سهامداران خود را ناامیدتر از گذشته کرد، خودروسازان ترمز کشیدند و در صف فروش ماندند و بانکی‌ها هم همچنان به روند نزولی خود ادامه دادند.

در این وضعیت پرسش این است که این روند نزولی برای بورس چرا اتفاق افتاد؟ تا کی باید شاهد این روند نزولی باشیم؟

روند نزولی بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟

فردین آقابزرگی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه گفت: در چهار ماه ابتدایی سال، شاخص کل رشد بسیار شتابانی را تجربه کرد و بازدهی ۳۱۰ درصدی را داشت. پس از آن شاخص کل یک دوره اصلاحی را پشت سر گذاشت.

وی افزود: متاسفانه کسانی که مردم را به بورس دعوت کردند و فراخوان زدند به گونه‌ای به مردم به خصوص افراد آماتور القا کردند که بورس خوب است و هیچ گونه ریسکی ندارد و این توضیح را ندادند که ریسک‌های مترتب بر سرمایه گذاری چیست؟

آقابزرگی اظهار داشت: در حال حاضر در یک مقطع اصلاحی قرار گرفته ایم. هم اکنون سهامداران و بازار با تردیدهایی رو به رو شده اند به خصوص اینکه تردیدها و تغییراتی در نظام نظارت بر قیمت گذاری دستوری محصولات شرکت‌ها از جمله فولاد و پالایشگاه‌ها و همچنین ETF‌ها به وجود آمده است. اختلاف نظراتی هم که بین مسئولان وزارت صمت، نفت و اقتصاد به وجود آمده است به این ابهامات و تردیدها دامن زده است و این موارد طبیعتا به بازار سرمایه سرایت خواهد کرد. متاسفانه از آنجایی هم که سرمایه ترسو و فرار است با دیدن این ابهامات و تردیدها، احساس نگرانی کرده و از بازار خارج می‌شود.

آقابزرگی گفت: شما همه این موارد را در کنار تلاطمات نرخ ارز به خصوص روند کاهشی نرخ دلار و اظهارنظرها درباره قیمت آن از جمله قیمت ۱۵ هزار تومان بگذارید. هم اکنون کاهش نرخ دلار نیز یکی دیگر از دلایل بسیار موثر می‌باشد که موجب ریزش بورس شده است.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که این ریزش تا کی ادامه خواهد داشت، گفت: به نظر من مادامی که رویکرد و نگرش مسئولین اقتصادی و دولت نسبت به بازار سرمایه به همین صورتی باشد که می‌بینیم و تنها برای جمع کردن بازار به بازارگردان‌ها اکتفا شود مسلماً به هدف مورد نظر نخواهیم رسید و وضع فعلی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به کف شکنی امروز شاخص کل گفت: این باعث ایجاد نگرانی در سهامداران شده است و منشا این نگرانی هم تصمیمات متغیر و متناقض دولت و مسئولین اقتصادی است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی خود از وضعیت بازار تا پایان سال جاری گفت: اگر وضعیت به همین منوالی باشد که می‌بینیم یعنی امروز یک شایعه‌ای مطرح می‌شود و فردا تکذیب می‌گردد و در کنار این مسئله ترسیم چشم انداز اُفت قیمت ارز و ابهامات درباره قیمت گذاری ها، به نظر می‌رسد که روند شاخص کل بر خلاف اظهارات و پیش بینی‌های گذشته نزولی باشد.

منبع: تابناک
  • ناشناس ارسالی در

    متاسفم اینهمه بلا سرمون میاد هنوز از رو نمیریم

  • ناشناس ارسالی در

    سوال اینجاست که میخواهیم بانکی ها را خوشحال کنیم پالایشی ها را یا شرکت ها را صنعت معدن فازات چی را میخواهیم رشد بدیهیم پس چرا مردم بی پول را با سهام بی عدالت وارد بورس کردید خوب وارد بانک میکردید واز سودهی بانک ها به مردم فقط سود نه ضرر اگر این اسمش سهام عدالت است وگرنه به مردم کار کاسبی میدادید خودشون بلد بودن جلوی ضرر وزیانشان را بگیرنداصلا کی برای کی داره کار میکنه کشور رو کی اداره میکنه اقتصاد رو چه کسانی مسولیت دارند تنظیم کنن با قدرت خرید مردم

  • ایران ارسالی در

    لعنت به پدر مادرت روحانی دژپسند

  • ناشناس ارسالی در

    کدوم احمقی گفته دلار پایین میاد هر که بو ده دشمن ملت بوده دشمن اسلام بوده دشمن نظ م و امنیت بوده اخلاگر اقتصادی بوده و هر چه صفت بد در عالم بتوان بر شمرد شامل کسی هست که بی جهت ملت را گمراه و یا هیجان ن ابهنگام بدیگران خسارت میزند وحکمش اعدام و خونش مباح می باشد

  • ناشناس ارسالی در

    عمدا یک عده ای را به نام کارشناس اجیر کر ده اند مرتب در تنور بازار منفی بدمند تا مردم را ابتدا به طور کامل از گردونه بازا ر کنار بگذارند و بعد خودشان در کف کف کف همه سهام را مثل جارو برقی ببلعند و اونوق ت یک صف خرید دو سه ماهه تقریبا بین ۲۰۰ ت ا ۵۰۰ درصد تشکیل بدهند که همه آرزو به دل بمانند ای کاش بتوانند وارد نماد شوند

  • بورس ویرانه ارسالی در

    واقعا از این وزیر اقتصاد بی خاصیت تر جایی سراغ دارید یه آدم بی سواد و بی کفایت

  • مهندس صدقي ارسالی در

    ما در ايران مثل يك جزيره ي دور افتاده هس تيم و حاكميت اينو ميخواد چون عزيزانشون د ر بهترين سواحل دنيا در عشق و كيف هستند ب ا كل دنيا هم كه ميجنگيم يعني در كل كره ي زمين ما شديم ناجي انسانها و بهشت حالا د ر داخل اين جزيره هم كه وضع اينه يه روز ب ورس يه روز تخم مرغ روز ديگه....... يعني واقعا در فلاكت بار ترين حالت ممكن~~!!!! حرفي ميمونه؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت کنه کسایی که مردم روفریب دادن خ دا ازشون نگذره

  • محراب ارسالی در

    خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه

  • ناشناس ارسالی در

    الان همه سهامداران آرزو می کنند فرصتی فر اهم شود تا از بورس خارج شوند و در ظاهر ح ق دارند غافل از اینکه ارزش واقعی سهام ان ها خیلی بیشتر و چند ده برابر است اما چون کوتاه مدت فکر می کنند مجبور هستند با ۹۰ درصد ضرر خارج شوند و باز افراد جدید در این قیمتها وارد می شوند تا قیمت برسد به نقطه ۳۰ درصد زیر عرضه اولیه به عنوان مثا ل سهم شتران در مرداد ماه ۴۹۰۰ تومان امرو ز به ۷۰۰ تومان رسیده و این ریزش ادامه دا رد یعنی الان زیر عرضه اولیه است و هنوز ک سی تمایل به خرید ندارد، آیا شرکت منفجر ش ده، زلزله آمده آیا قیمت محصولات و تولید کاهش یافته نه جانم نوعی اخلال گری اقتصاد ی سازماندهی شده برای کنار زدن مردم و سها مداران و بدست گرفتن اختیارات شرکت با تما م مالکیت عمده سهام بدون امکان محاکمه افر اد خاطی، و با سوء استفاده ابزار قانون بو رس امکان محاکمه فراهم نیست یعنی به روش ن وین کلاهبرداری با کمک و همکاری سهوی سهام داران این هدف سیستماتیک تامین گردیده است

  • ناشناس ارسالی در

    توجه توجه توجه
    با یک محاسبه ساده م ی توان نتیجه گرفت یک درصد از جامعه یعنی سرمایه داران گردن کلفت و بعضا مسئولین دو لتی نفوذی تصمیم گرفته اند تا قیمت دارایی های واقعی مملکت را از طریق فضای مجازی ب ورس آنقدر پایین بکشند تا قیمت یک نماد یا کارخانه یا شرکت به یک بیستم بلکه کمتر ا ز ارزش واقعی آن برسد آنوقت در یک فرصت من اسب با فراری دادن سهامداران همه شرکتها ر ا مالک شده به عبارتی قانون خصوصی سازی و شراکت عامه مردم در نمادهای ارزشمند را به نفع خودشان مصادره کنند و به صورت مجازی بدون دردسر و بدون بر جای گذاشتن رد پا ام کان محاکمه آنها از طریق مراجع قضایی فراه م نشود و اینگونه تلقی شود که در یک فراین د طبیعی و بدون رانت و قانونمند به هدف خو د یعنی مالکیت عمده و اکثریت سهام دست یاف ته اند. بنابر این خواهشمندیم دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی نسبت به این فر ضیه بصورت اساسی ورود پیدا کنند

  • ناشناس ارسالی در

    در یک کلام لعنت خدا برتو ای روحانی بی کف ایت

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت کنه هر چی مسئول بی لیاقت وبیکفایته که افسار مملکت افتاده دستشون پول آدم کارگر بالا کشیدن ونابود کردن افتخار نیست آقای محترم خدا ازت نگذره

  • حمید ارسالی در

    هنوز متاسفانه خیلی از دوستان متوجه نشده اند قیمت بازار الان پایین و تو کف نیست و دولت الان کار خاصی نکرده بلکه قیمت چند ماه پیش تصنعی و حباب دار بود و دولت اون موقع باعث ایجاد حباب شدید تو بازار بورس شده بود ، حقیقت بورس ما همین شاخص یک میل یون صد هزار و دویست هزار تا هستش ،تا اقت صادمون تکون نخوره منتظر بورس خیلی مثبت ن باشين از ما گفتن بود بورس یکم دیگه افت خ واهد کرد ولی نه زیاد، منتظر سود نباشید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها