|
کدخبر: 138141

یک پیش ‌بینی ناخوشایند از بورس این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه درباره روند دیروز معاملات بازار سرمایه گفت: تا پایان هفته امکان یک یا دو روز منفی شدن بازار دور از ذهن‌ نیست.

در روز گذشته، بازار سرمایه شاهد روزی سبز بود و عمده سهامداران بازار به این بازار امیدوار شدند. دیروز، شاخص کل بازار سهام رشد چشمگیر بیش از ۲۳ هزار واحدی را تجربه کرد و در پایان، رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۹۶ واحد را نشان داد. این شاخص در مقطعی از معاملات سکته کرد ولی باز هم توانست روی پای خود بایستد و دوباره به رشد خود ادامه دهد که کارشناسان عقیده دارند فشار صف فروش سهم‌ها در پیش گشایش به دلیل ترس از افت سهام شرکت‌ها به خاطر ترور شهید محسن فخری زاده، باعث افت ۳ هزار واحدی بود.

با این حال، بسیاری از شرکت‌ها به دلیل رکود بازارهای موازی با بازار سرمایه مانند بازارهای ارز و سکه و همچنین سقوط نرخ جهانی طلا باعث شده است که بازار سهام دوباره مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار بگیرد و بالا رفتن حجم و ارزش معاملات در دو هفته اخیر کاملا نشان دهنده آن است.

عرفان هودی کارشناس بازار سرمایه درباره تأثیر معاملات از شهادت دانشمند هسته‌ای کشور گفت: خبر ترور شدن دانشمند هسته‌ای کشور، شهید محسن فخری زاده، در آغاز صبح شنبه بر روی پیش گشایش تا حدودی اثر داشت که برخی از سهامداران مانند خورویی‌ها یا ذوبی‌ها سهم‌ها را در صف فروش گذاشته بودند ولی زمانی که شاهد جو مناسب بازار بودند، این سفارش‌ها حذف شد و همچنین امروز ارزش معاملات بالای ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده و عمده معاملات نیز در بخش سهام انجام شد که در کل نشان دهنده آغاز هفته خوبی بود.

وی افزود: باتوجه به شرایط هفته قبل و حجم معاملاتی که اتفاق افتاد، پیش‌بینی در مورد این هفته هم در کل مثبت خواهد بود؛ البته این امکان وجود دارد که بازار در یک یا دو روز در هفته جاری تجربه منفی را پشت سر بگذارد اما این سراشیبی چندان تند نخواهد بود و در کل بازار شرایط بازار مثبت و امیدوارکننده است. بازار یک تغییر فاز از نزولی به صعودی داده است و سهامداران برای جبران ضررهای گذشته به دنبال سودهای ۵ تا ۱۰ درصدی هستند تا پس از جبران کامل ضرر و زیان ماه‌های گذشته، به دور سود دهی وارد شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عوامل مؤثر روی معاملات این هفته بازار سهام تصریح کرد: عوامل موثر در مثبت بودن بازار عبارت است از خوب نبودن حال بازارهای موازی مانند ارز، سکه، طلا و خودرو و مسکن که هر زمان آنها خوب نباشند، حتما بازار سرمایه حال خوبی دارد اما عوامل دیگر به ارزشمند شدن سهم‌هاست که بیشتر آنها به کف قیمتی خودشان رسیده بودند و هنوز با سقف قیمتی خود فاصله زیادی دارند.

هودی در پایان در تحلیل شرایط امروز بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط دیروز، امروز هم همین روند مثبت در بازار طی خواهد شد و روز خوبی را خواهد داشت اما تا پایان هفته امکان یک یا دو روز منفی شدن بازار هم دور از ذهن‌ها و پیش‌بینی‌ها نیست.

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها