|
کدخبر: 138000

بورس فردا غوغا می‌کند

پیش‌بینی می‌شود در معاملات فردا شاخص به راحتی از محدوده ۱.۴ میلیون واحدی عبور کند و سه گروه مهم مستعد رشد و با اقبال بازار همراه شوند.

بورس بورس فردا غوغا می‌کند

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات نخستین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: امروز شاخص کل با رشدی معادل ۲۳ هزار واحد به کانال یک میلیون و ۳۹۰ هزارتایی رسید. ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۶ و ۶ هزار میلیارد تومان بود.

امروز گروه پالایشی همچنان در صدر توجه بود. علاوه بر آن گروه‌های فولادی و پتروشیمی نیز مورد اقبال قرار گرفتند. به نظر می‌رسد در مقطع فعلی گروه فولادی بتواند رشدی خوبی را به ثبت برساند.

همچنان امروز ۱۵۹ میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشتیم که انتظار می‌رود با ورود شاخص کل به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزارتایی شرایط برای رشدی ممتد هموارتر خواهد شد و کم کم پول‌های پارک شده به بورس ورود می‌کنند در شرایطی که در بازارهای رقیب رکودی فراگیر را شاهد هستیم، اقبال به بورس بیشتر خواهد شد.

گروه زراعت نیز چند روزی است که بیشترین بازدهی را نصیب خریداران کرده و در خرید و فروش این گروه پس از رشدهای خوب اخیر باید دقت کافی را مبذول داشت.

در بازارهای رقیب دلار میل به کاهش داد اما حفظ سطوح فعلی نکته مهمی است که این روزها شاهد آن هستیم. به نظر می‌رسد دلار در چند ماه پیش رو تا پایان سال بتواند در کانال ۲۴ تا ۲۷ هزارتومان نوسان کند و دیگر شاهد ریزش یا صعود عجیبی برای آن نخواهیم بود.

سکه نیز پس از رشد تا محدوده ۱۷ میلیون تومانی به سطوح ۱۰ میلیون تومانی رسیده و هر گرم طلا یک میلیون و ۴۲ هزار تومان معامله می‌شود. انس طلا نیز ۱۷۸۷ دلار است.

در بازارهای جهانی قیمت‌ها روند صعودی خوبی گرفته‌اند. نفت برنت ۴۸.۲۸ دلار، مس ۷۵۰۸ دلار و روی ۲۸۰۹ دلار داد و ستد می‌شود. اسلب و بیلت صادراتی ایران به ۴۴۰ تا ۴۵۰ دلار رسیده‌اند و به نظر همچنان شرایط برای ادامه صعود قیمت‌های جهانی مهیا است.

پیش‌بینی معاملات فردا

به نظر می‌رسد در معاملات یکشنبه، شاخص به راحتی از محدوده ۱.۴ میلیون واحدی عبور کند و رشدی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحدی برای نماگر بازار در مقطع فعلی انتظار می‌رود. گروه‌های فلزاتی، پتروشیمی و پالایشی مستعد رشد هستند. هرچند گروه‌های کوچکتر بازاز نیز در برخی نمادها ظرفیت رشد خوبی دارند.

منبع: بورس پرس
  • امیر قلی ارسالی در

    خدارو شکر دو هفته ای هست که بورس بصورت متعادل صعودی بالا میره .
    و سهام دارویی و غذایی مثل ددام و پتروشیمی مثل نوری (البته نوری رفت برای افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی و بسته شد) و چدن و خودرو و بجهرم که همشون به کف رسیده بودن الان با اقبال بیشتری روبرو شدن و در صف خرید قفل هستن .
    البته اتکام و کرازی و بکام هم روبه رشدهستن

  • ناشناس ارسالی در

    کارشناسان همان دلالهایی هستن که دارن برا ی سهام خودشون تبلغ میکنند و سهام دیگرو خ راب میکنند .کار اینا از کار حقوقیها بدتر ه .
    چه نیازه به کارشناس .
    اگ ه اینا جمع بشه ملت کمتر ضرر میکنند‌‌.

  • Seyed ارسالی در

    همه سرمایه ها داره میاد سمت بودس ورشد شا رپی داریم

ارسال نظر