|
کدخبر: 126219

مجمع سهامداران حقیقی بورس تشکیل می شود + جزئیات

قاضی‌زاده هاشمی از تشکیل مجمع سهامداران حقوقی برای مشارکت در تصمیمات کلان بازار سرمایه خبر داد و طبق این طرح این مجمع ۲ عضو در شورای عالی بورس و ۷ عضو هیات مدیره خواهد داشت.

بورس مجمع سهامداران حقیقی بورس تشکیل می شود + جزئیات

قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری از تشکیل مجمع سهامداران حقیقی برای نقش آفرینی در تصمیمات کلان بازار سهام خبر داد.

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، وی در این رابطه افزود: در چند سال اخیر سهم سهامداران حقیقی از ارزش معاملات به صورت تصاعدی در حال افزایش است اما سهامداران حقیقی هیچ ابزار قانونی برای پیگیری حقوق خود نداشتند. در صورت تصویب این طرح سهامداران حقیقی دو نماینده در شورای عالی بورس خواهند داشت.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه گفت: مجمع سهامداران حقیقی می‌تواند تخلفات بازار سرمایه را رصد و ب هنهادهای ذی‌صلاح گزارش نماد همچنین ساماندهی، نظارت و اعطای مجوز فعالیت در فضای مجازی به این مجمع واگذار می‌شود.

او در رابطه با اختیارات این مجمع گفت: طبق این طرح صدور مجوز آموزشگاه‌های بازار سرمایه و تصویب استانداردهای آموزشی بر عهده این مجمع خواهد بود و این مجمع ۷ عضو هیات مدیره خواهد داشت که به صورت انتخابات مجازی توسط سهامداران انتخاب خواهند شد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    مژده مژده مژده
    در پی پیگیری ویژه برای ابطال کلیه معاملات از تاریخ ۱۹ مرداد به بعد که با رانت دولتی ها و حقوقی های مطلع با دعوت از مردم سهام خود را در سقف به قشر ضعیف جامعه و تازه واردها انتقال دادند و خروج زدند و وارد بازار سکه و دلار شدند تا در انجا هم در سقف بفروشند و مجددا در کف از همین مردم بدبخت پس بگیرند به عبارتی هم از توبره هم از اخر کاسب شدند خوشبختانه این پیگیری جواب داده و بزودی با ابطال معاملات مذکور خسارتهای وارده به سهامداران خرد جبران خواهد شد لطفا ناظر بورس همکاری لازم به عمل اورد در غیر اینصورت از دیوان عدالت اداری جهت مجازات سازمان بورس اقامه دعوا خواهد شد

ارسال نظر