|
کدخبر: 126170

بورس به مسیر سوددهی باز می‌گردد؟

بورس پس از ریزش سنگین به‌تدریج خود را برای نواختن آهنگ رشد و سوددهی آماده می‌کند.اما سوال سرمایه‌گذاران این است که کدام سهام قابلیت بیشتری برای سوددهی در این دوره دارند؟

بورس بورس به مسیر سوددهی باز می‌گردد؟

صادقی کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل این نوسان‌های اخیر پس از ریزش سنگین در بازار گفت: اصولا زمانی که روندی نزولی بر بازار حاکم می‌شود، بازار به سمت کف‌سازی می‌رود تا این روند تبدیل به روندی صعودی شود.

وی ادامه داد: البته برای تحقق این برنامه نیاز است که بازار از افرادی که قصد خروج دارند، تخلیه شود. اما سهامدارانی که قصد داشتند سهامشان را در همین روز‌ها بفروشند به دلیل صف‌های سنگین فروش نمی‌توانستند این کار را انجام دهند. وی ادامه داد: اکنون که صفر‌های فروش سبک شده، اوایل وقت و در زمان تعادل بازار، این افراد شروع به فروختن سهام می‌کنند که نتیجه افزایش شدید عرضه است.

این کارشناس ادامه داد: از طرفی بسیاری از فعالان و بزرگان بازار کم کم در حال تزریق تدریجی نقدینگی‌هایی که در بازار‌های دیگر داشته‌اند به بازار هستند. این باعث می‌شود طی چند روز جدالی در بین فروشندگان و خریداران به وجود‌اید و در مدت این چند روز حجم بالایی از پول رد و بدل شود و هر فردی که مایل است سهمش را بفروشد امکان انجام این کار را داشته باشد و افرادی که مایل به خرید هستند نیز خریدهایشان را تکمیل کنند.

او اضافه کرد: باید توجه داشت در این فضا اقداماتی باید انجام می‌گرفت، اما انجام نگرفت و قول‌هایی داده شد که عملی نکردید در نتیجه قاعدتا اعتماد سهامداران در بازار خدشه‌دار شده است، اما از طرفی آنقدر ریزش و اصلاح عمیق بود که بسیاری از سهم‌ها تا ۷۰ درصد ریزش داشتند و در نتیجه قیمتشان بسیار جذاب شده است در نتیجه خریدار کم کم پیدا می‌شود.

وی گفت: بازار‌های مالی هوشمند هستند، هر قدر هم که دخالت خارجی در آنها صورت گیرد، باز بازار خود را پیدا خواهد کرد.

به گفته وی با توجه به وضعیت تورمی بورس وارد دوره رشد می‌شود و نخستین مقاومتی که در بورس دیده می‌شود، مقاومت قدرتمندی است که در واقع دو بار به آن واکنش نشان داده شده است. او تاکید کرد: محدوده‌ی مقاومتی بورس فعلا یک میلیون و هفتصد هزار واحد است.

به گفته وی بازار شنبه بازاری متعادل خواهد بود و تا زمانی که وضعیت تغییری نکند نمی‌توان انتظار تغییر را داشت.

او پیش‌بینی کرد: سهم‌های پالایشی، پتروشیمی و همچنین خودرویی که ریزش زیادی داشتند، با رشدی مطلوب همراه شوند. وی گفت: با نرخ فعلی دلار درآمد این شرکت‌ها افزایش می‌یابد و در نتیجه در برگشت روند بازار این گروه‌های می‌توانند راهبر باشند.

 

 

منبع: خبرآنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    پیشنهاد می شود کلیه معاملات مرداد ماه که فروشنده ها بر اساس رانت اطلاعاتی سهام خود را به تازه واردان سهام تحمیل و از بورس با ۵۰۰ درصد سود خارج شدند ابطال نمایند زیرا با حباب و نوعی کلاه برداری و بی عداتی بوده به نحوی که ۶۰ تا ۷۰ درصد ریزش کرده

ارسال نظر