|
کدخبر: 126068

خبری جدید درباره افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی

سازمان بورس و اوراق بهادار در طی ۶ ماهه ابتدای سال ۹۹ مجوز انجام افزایش سرمایه ۱۶۶ شرکت را صادر کرده است.

علی بیگ زاده، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص افزایش سرمایه‌های درخواست شده از ابتدای سال تا کنون گفت: مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه، طی ۶ ماهه ابتدای سال ۹۹ نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام و مجوز انجام افزایش سرمایه ۱۱۶شرکت را صادر کرده است و مبلغ کل مجوزهای ارائه شده در این بازه زمانی معادل ۵۵۰ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۱۶۶ میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس مجوزهای صادره، ۴۷ درصد افزایش سرمایه‌ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، ۲۵ درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، ۱۶ درصد از محل سود انباشته و مابقی از محل سایر اندوخته‌ها تأمین شده‌اند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس افزود: به این ترتیب، تعداد مجوزهای صادره افزایش سرمایه در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۸۰ درصد تعداد مجوزهای صادره در کل سال ۹۸ بوده است.

علی بیگ زاده به مجوز افزایش سرمایه‌های صادر شده سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۸ تعداد ۵۱ مجوز افزایش سرمایه در سازمان بورس به ثبت رسید که مبلغ آن بالغ بر ۶۸ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۹۵۵ میلیون ریال بود و در پایان سال ۹۸ این تعداد مجوز‌ها به ۱۴۶ عدد و مبلغ آن نیز به یک میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۶۶ میلیون ریال رسید.

وی در خصوص روند پذیره‌نویسی اوراق بدهی نیز گفت: در امسال دو اوراق اجاره به مبلغ ۱۲ میلیون میلیون ریال و ۶ اوراق سلف موازی استاندارد به مبلغ ۶۰میلیون میلیون ریال و همچنین ۲۳ اوراق مرابحه عام به مبلغ ۷۱۸ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۲۵ میلیون ریال در سازمان بورس پذیره‌نویسی شده است.

 

 

منبع: مشرق

ارسال نظر