|
کدخبر: 124878

این سهامداران در بورس بمانند

رادپور، یکی از ۲۵ اقتصاددان امضا‌کننده نامه به رئیس‌جمهوری می‌گوید به این زودی‌ها منتظر بازگشت بازار به حالت تعادل نباشید چرا که پارامتر قوی برای این حرکت وجود ندارد.

بورس این سهامداران در بورس بمانند

«حمایت از بازار» همین جمله شروع خوشبختی تقریبا تمامی سهامداران بازار بورس برای ۳ تا ۴ ماه بود و بعد از آن همین جمله به عامل زیان بسیاری از سهامداران تبدیل شد. در ابتدای سال دولت به جهت تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بورس همیشه دم از حمایت از بازار بورس می‌زد تا جایی که حتی برخی از مسئولان دولتی عنوان کردند که دولت بازار را هیچ گاه رها نمی‌کند به امید همین جمله، افرادی وارد بازار شدند که هیچ گونه دانشی در مورد پر ریسک‌ترین بازار جهان نداشتند.

زمانی که بازار وارد دوران اصلاح شد، سهامداران تازه وارد متوجه شدند که بازار به آن سادگی‌ها هم نبوده که فقط یک سهم بخرید و منتظر رشد باشیم، بازار نیاز به تحلیل و آموزش دارد و تنها نباید به امید حمایت دولت از بازار دل خوش کرد.

به هر حال حمایت از بازار امروزه به دخالت دولت در شاخص کل تعبیر شده است و برخی از صاحب نظران عنوان می‌کنند که شاخص بازار به صورت دستوری توسط دولت بالا و پایین می‌شود. برخی موافق حمایت دولت از بازار در این شرایط هستند و برخی دیگر عنوان کردند که بدون دخالت دولت بازار بر نخواهد گشت.

میثم رادپور یکی از ۲۵ اقتصاددان امضا‌کننده نامه به رئیس‌جمهوری نظرات متعددی را در مورد وضعیت بازار، آینده بورس و پیشنهاداتی به سهامداران خرد ارائه کرد که در زیر آن را می‌خوانید.

 توصیه می‌کنم، سهامدارانی که می‌توانند تحمل کنند، در بازار بمانند و سعی نکنند به خاطر عامل ترس از بازار خارج شوند یا اینکه سهامشان را با مشورت گرفتن از یک کارشناس تغییر دهند اما کسانی که قصد دارند در بازار بمانند اگر فکر می‌کنند سهامشان ارزنده نیست آن را تغییر دهند و به سمت سهام‌های ارزنده بروند.

هر هفته خبر از حمایت بازار از سازمان بورس، مجلس و یا دولت بیرون می‌آید اما بعد از یک الی دو روز که بازار مثبت شد، روند بازار به حالت قبل بر می‌گردد، به نظر می‌رسد بیان همین جمله یعنی حمایت از بازار سبب شده که سهامداران خرد تحمل دوران اصلاح را نداشته باشند، آیا شما با انواع حمایت دولت از بازار در این شرایط موافق هستید؟ و اینکه واقعا در عمل حمایتی توسط دولت از بورس صورت گرفته است؟

در این مدت می‌گفتند که دولت حامی بازار است، من نمی‌فهمیدم اینکه دولت حامی بازار است یعنی چی؟ دولت تا کنون در بازار فروشنده بود و کسی که ‌فروشنده هست، حامی محسوب نمی‌شود، بلکه کسی که می‌خرد حامی بازار است. این دستوراتی که سازمان بورس و یکسری از نهادهای دیگر مبنی بر خرید حقوقی‌ها می‌دهد، غیر قانونی است، شما نمی‌توانید کسی را مجبور به خرید در بازار کنید، چه سهامدار حقوقی و چه حقیقی اختیارش دست خودش است. اگر در بازار بخواهد حمایتی صورت بگیرد باید خریدی صورت بگیرد در حالی که کلا حمایت از بازار کار درست نیست، اما اگر نیت هم حمایت از بازار است، با حلوا حلوا کرد و اینکه می‌خواهیم از بازار حمایت کنیم دهن شیرین نمی‌شود.

دولت یک رویکرد اشتباهی را در پیش گرفت و تبلیغاتی را انجام داد که یک عده به خاطر همین تبلیغات وارد بازار شدند در نتیجه آنها مسبب ضرر و زیان خود را دولت می‌دانند، اگر دولت این تبلیغات و حرف‌ها را نزده بود و یا به نوعی بازار سرمایه را یک محل بدون ریسک معرفی نمی‌کرد، شاید الان چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد و توقعی هم ایجاد نمی‌شد، آنقدر تبلیغات گسترده‌ای صورت گرفت و سرمایه‌گذاری در این بازار آنقدر جذاب نشان داده شد که عده زیادی که بیشتر آنها هم سابقه از حضور در بازار نداشتند به بورس هجوم آوردند و الان مسبب ریزش بازار را دولت می‌دانند، که می‌توان گفت بخشی هم حق دارند، نباید دولت به این شکل تبلیغ می‌کرد.

گفته شده که قرار است یک درصد از منابع صندوق توسعه به بازار تزریق شود، به نظر شما این رویکرد مثبتی برای بازار است؟

رویکرد دولت در مقابل بازار سرمایه و تبلیغاتی که انجام داد این حس را در سهامداران خرد ایجاد کرد که دولت از بورس حمایت می‌کند در حالی که ما با دولتی روبه رو هستیم که ۲۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد. دولتی که دستش به دهانش نمی‌رسد چطور توان حمایت دارد. البته رونق بورس چیز خوبی است نه اینکه فکر کنید که این بازار می‌تواند مشکلات کشور را حل کند چرا که ما دارای مشکلات زیر ساختی، تحریم، نداشتن محیط امن سرمایه‌گذاری و غیر هستیم.

قسمت عمده پولی که در بازار سرمایه وجود دارد، در بازار ثانویه جابه جا می‌شود و در حالی که در تامین مالی شرکت‌ها هیچ ارتباطی ندارد و طول می‌کشد تا این بازار بتواند به تولید کمک کند.

این داستان که یک درصد از صندوق توسعه به بازار تزریق شود در این شرایط برای بازار خوب است اما به هر حال کمک از صندوق توسعه ملی هم تامین مالی خطرناک است و به شکل استقراض از بانک مرکزی می‌باشد. دولت خودش را بدهکار کرده و الان به گونه‌ای ناچار است که به شکلی از بازار حمایت کند در نتیجه خودش که پولی ندارد پس تصمیم می‌گیرد از صندوق توسعه ملی کمک بگیرد. اگر دولت یک ریال از جایی برداشت کند باید همان مقدار را پول چاپ کند یعنی اگر هزار تومان به بازار سرمایه کمک کند باید به همان اندازه پول چاپ کند.

 اگر دولت یک ریال از جایی برداشت کند باید همان مقدار را پول چاپ کند یعنی اگر هزار تومان به بازار سرمایه کمک کند باید به همان اندازه پول چاپ کند

بالا و پایین رفتن شاخص کل را چگونه ارزیابی می‌کنید آیا دلیلی، خارج از موضوعات سیاسی وجود دارد؟

این ریزش‌ها در بازار چیز عجیب و غریبی نیست. این ریزشها در همه بازارها دنیا وجود دارد همین الان ۱۰ درصد شاخص بورس اس‌اند پی و بورس مزدک ریزش داشته است.

حدود ۱۰ سالی است که موضوع سهام عدالت مطرح که در نهایت با تصمیم دولت این سهام آزاد و وارد بورس شد، اما اکنون تعداد زیادی از دارندگان این سهام قصد فروش آن را دارند که یا این کار توسط شرکت عامل صورت نمی‌گیرد یا اینکه به فروش نمی‌رسد، آیا به نظر شما ورود سهام عدالت به بورس تجربه خوبی است؟

خیلی چیزها راه‌حلی ندارند؛ بازار از رونق افتاده و نمی‌توان سهام عدالت را فروخت، اگر بفروشد فشار بیشتری به بازار وارد می‌شود. به نظرم بهترین کار در شرایط کنونی حفظ سهام عدالت است. دوره رونق بازار گذشته و شانس فروش سهام عدالت با قیمت‌های که قبلا تصور می‌شد وجود ندارد و باید صبر کنند، اگر هم فروش دارند باید در قیمت‌های پایین آن را بفروشند. می‌بنیم برخی از اقتصاددانان چنین پیشنهاداتی می‌دهند، پولی را از جایی برداشت کرد و به یک جای دیگر تزریق کرد، این چه مسخره بازی است، خودخوری که فایده‌ای ندارد.

مشخص است که برای بازار سرمایه فرصتی فراهم شد که به صورت هیجانی بالا رفت و این فرصت از دست رفت که به تبع آن فرصت فروش اوراق در قیمت‌های بالا هم از دست رفت. اگر کسی بخواهد سهام عدالت را در قیمت بالا بفروشد این خیال را نکند که بازار به حالت قبل بر می‌گردد و بنده این تصور را نمی‌کنم که بازار آمادگی برگشت به آن معنا را داشته باشد.

 در این مدت می‌گفتند که دولت حامی بازار است، من نمی‌فهمیدم اینکه دولت حامی بازار است یعنی چی؟ دولت تا کنون در بازار فروشنده بود و کسی که ‌فروشنده هست، حامی محسوب نمی‌شود، بلکه کسی که می‌خرد حامی بازار است

به نظر شما بازار تا چه زمانی چنین روندی را طی می‌کند؟ آیا یک بازه زمانی یا یک عددی از شاخص را می‌توانید برای برگشت بازار عنوان کنید؟

این موضوع را بپذیریم که بازار بعد از یک دوره افزایش، الان ریزشی شده و به راحتی هم به وضعیت سابق بر نمی‌گردد، ممکن است گاهی اوقات دو تا سه سال و حتی بیشتر هم طول بکشد، اما خوشبختانه یا متاسفانه اقتصاد ما تورمی است و هر چیزی که می‌ریزد اصلاح می‌شود. نمیدانم چرا دنبال این هستند که بازار برگشت فوری داشته باشد؟ به نظرم چون خاطره سه ماه گذشته در ذهنشان تداعی شده در نتیجه به دنبال بازگشت سریع بازار هستند. اما اگر بازار یک ماه دیگر به همین شکل پیش برود، ملت متوجه خواهند شد که بازار همیشه یک روند نیست. بالاخره سهام یک قیمتی و یک ارزندگی دارد و با متغییرهای موجود آن زمان گران شد اما الان در حال اصلاح خود است.

 برخی از سهامداران هستند که واقعا به پول سهامشان نیاز دارند به این دسته توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند از بازار خارج شوند کمی صبر کنند تا بازار متعادل‌تر شود و در حال صعود از بازار خارج شوند

آیا پارامتری وجود دارد که بازار را به حرکت در بیاورد؟

 با این پارامترهای کنونی انتظار بازگشت بازار سرمایه به شکل قبل نیست. در صورتی که دلار مثلا به ۵۰ هزار تومان برسد و یا تورم شدیدتری رخ دهد شاید بتوان امیدوارم بود که بازار بر می‌گردد که بعید می‌دانم دلار به این نرخ برسد. به نظر بنده الان وضعیت بهتره چرا که قیمت‌ سهم‌ها به قیمت ذاتی خودشان نزدیکتر شده‌اند.

پیشنهاد یا استراتژی خاصی دارید که به سهامداران خرد یا کسانی که پولشان در بازار گیر کرده ارائه دهید؟

آن چیزی که در بورس و بازار مالی محرک و عامل تعیین‌کننده بازی است طمع و ترس است. برخی از سهامداران با طمع وارد شدند و معمولا به خاطر ترس در این دوران می‌فروشند. صحبتم این نیست که آیا سهام می‌ارزد یا نمی‌ارزد که درک این موضوع برای سهامدار خرد و تازه وارد کار سختی است، صحبتم این هست که اجازه ندهند که ترس کار دستشان بدهد؛ اینکه در برخی از سهم‌ها ۴۰ درصد ریزش اتفاق افتاده برای بنده که سال‌ها در بازار بودیم عجیب نیست. به طور طبیعی زمانی که یک فرد می‌بیند فرصتی به وجود آمده می‌خواهد از آن استفاده کند حتی اگر درک درستی از آن بازار نداشته باشید. بسیاری از افراد در دوران رشد بورس وارد بازار شدند اما آن چیزی که انتظار نداشتند این بود که ممکن است بخشی از سرمایه آنها از بین برود.

توصیه می‌کنم، سهامدارانی که می‌توانند تحمل کنند، در بازار بمانند و سعی نکنند به خاطر عامل ترس از بازار خارج شوند یا اینکه سهامشان را با مشورت گرفتن از یک کارشناس تغییر دهند اما کسانی که قصد دارند در بازار بمانند اگر فکر می‌کنند سهامشان ارزنده نیست آن را تغییر دهند و به سمت سهام‌های ارزنده بروند.

برخی از سهامداران هستند که واقعا به پول سهامشان نیاز دارند به این دسته توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند از بازار خارج شوند کمی صبر کنند تا بازار متعادل‌تر شود و در حال صعود از بازار خارج شوند.

 

 

منبع: تحلیل بازار
  • ناشناس ارسالی در

    کلایی میثم راد پور چطور به خود اجازه می دهد که با 24نفر آدم بی مسولیت بی وجدان که به رییس جمهور نامه بنویسند وا اسلاما بورس را پایین بیاورید اسلام از بین رفت اگر عرضه و لیاقت و مردانگی دارند نرخ ارز (دلار) ماشین ، مسکن موادغذایی و .....هزارن کوفت و زهر مار دیگر را پایین بیاورند . من کارمند بازنشسته به خاطر اعتماد به دولت تمام سرمایه 30 سال خدمتم را به بورس آوردم و پودر شد طلا داشتم فروختم و پولش را وارد بورس کردم که همگی پودر شد . فقط می توانم بگویم جناب کلایی میثم و اون 24 نفر دیگر از بی شرف ترین آدمهای تاریخ این مملکت هستید.

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا جای تاسفه،چقدر راحت حرف میزنن،وقتی هزاران میلیاردتومن پول مردم رو وارد بور س کردن میان میگن بورس عامل تورم،میزنن سر ش،اول میگن اصلاح،بعد میگن ریزش،وخیلی راح ت حرف از۲_۳سال برای برگشت شرایط بورس میز نن؟!آدم چی بگه به شماها؟!یعنی هرچی سرشما بیادحقتونه که با مال وزندگی مردم بازی م یکنید،بورس نرمالی نداریم،باید قبول کنیم، همین آقا ممکنه سودشو گرفته باشه و وارد ب ازارهای دیگه کرده باشه،بورس کشورهای دیگه رو نگاه کنید،الان۴۰روزه عملا سقوط بورس را داریم مشاهده میکنیم،آقامیگه اس اندپی ۱۰درصد ریزش داشته، واقعا مردم حق دارن بر ن تو صف طلا و دلار، حرف دوستمو گوش نکردم الان وضعم شده این،در اولین فرصت خروج می زنم و تمام سرمایمو تبدیل به دلار و طلا م یکنم،حداقل سرمایم دستمه و بااین آدمایی ک ه من در راس امور میبینم حالاحالاهاقیمت د لار و طلا بالا میره، امید هر چه سریعتر س ایه شوم این بیدادگران از سر مردم کم شود، منظورم آمریکاست

  • بهرام خسروی خلیران ارسالی در

    سلام این بنده خداندیده که دولت شب تصمیم می گیرد دلاررا سه برابر کند وروزبعد آنرا اجرایی می کند.فعلان که دلار27000تومان ا ست اگرآنرا سه برابرکند.می شود؟

    • ناشناس ارسالی در

      اقابهرام شما سود زیاد کردید دارید حمایت میکنید از کجا بردید از پول اونایی که گول همین بیناموسا رو خوردن. همینا که توکانا لها مردم رو دعوت میکردن برداشتن نامه نوش تن

  • بی نام ارسالی در

    شما ۲۵ نفر بیماری روانی دارید .شما یا مخ الف دولت هستید یا دنبال تضعیف بورس واز ط رفی دنبال پشتیبانی از دلالان کثیف مسکن و دلار.از یک طرف مردم را می ترسانید از بور س از یک طرف به مردم توصیه می کنید در بور س بمانند .این نشان از بیماری شما می کند فکر می کنید فقط شما ۲۵ نفر نخبه اقتصاد ه ستید تو مملت ! از انتشار کنندگان می خواه یم افکار کثیف افرادی مثل شمارا به مردم ق الب نکنند

    • ناشناس ارسالی در

      اقتصاد کشور را ببینید... نخبه های اقتصاد یشم ببینید
      اصلا شما اوضاع رو ببینی د... هرکدوم از اینارو هم ببینید در راس ا مور
      کشور داره به ویرانی میره
      امیدوارم زودتر همه این مال مردم خورای و طن فروش کمونیست پرست به سزای اعمالشون بر سند
      حاضرم تمام سرمایه ام نابود شه ولی اینا هم باهاش نابود شن، لااقل جاب به تری برای نفس کشیدن میشه.
      ما حتی نم یتونیم یه سرمایه گذاری نرمال داشته باشیم ،همش حرف حرف حرف ادعا ادعا ادعا
      دم آمریکا گرم
      آقا دم ترامپ گرم اصلا< br /> ما پولمونو از رانت و دزدی بدست نیا وردیم بریزیم تو حلق شما بی شرفها، پدرتون و درمیاریم...

  • حمید رضا ارسالی در

    مسکن 300 درصد رشد داشته بورس بیش‌تر از 50 درصد ضرر کرده زور دولت به برداشت پول مردم رسیده

  • ناشناس ارسالی در

    مردک نامه نوشتین بورس آمد پایین دلتان خن ک شد حالا مسکن وزمین ودلار حباب دارد یا بورس شما همدست وبرنامه ریز این بدبختی هس تین مردک زمین را بنویس حباب دارد خانه را بنویس ماشین خارجی را بنویس دلار وغیره ر ا چرا فقط بورس را دیدین

  • حامد ارسالی در

    داره چرت پرت میگه همین ها بودن که بازار بورس تا این حد به هم ریختن

  • پرویز ارسالی در

    اقای ۲۵ اقتصاددان الان کجایید جناب عالیان شما اظهار نظر میکردیدکه بورس وافزایش شاخص وبالا رفتن قیمتهای سهام عامل تورم است الان بعد پایین امدن شاخص وسم ها همچنان تورم در حال پیشتازی است دلار الان شده ۲۹ هزار تومان یورو شده ۳۳ هزار تمان ارابه مرگ پراید شده ۱۲۰میلیون تومان پس کجایید بیایید کنترل تورم بکنید پس شما چیزی از اقتصاد نمی دانید فقط نام اقتصاد را یدک میکشید شما از اقتصاد فقط لغت نوشتن ان را میداند مدرک تحصیلی جنابعالیان به هیچ چیزی نمی ارزد فقط شما این مردم پایین طبقه را بیچاره کردید که چندین سال بود چندر قاض پولی پس انداز کرده بودند وان را با تدابیر شما باختند شما حامی دلالان ارز وسکه ودلار هستید واز کجا معلوم که شما خودتان ذینفع همین دلالان نباشید خداوند بر باعث وبانیش لعنت بکند که در این برهه زمانی ضربه سنگینی به قشر ضعیف جامعه زدند مردان پور ادعا اقایان اقتصاددانان بیایید قیمتها را کنترل کنید کجایید

  • خلیل ارسالی در

    اگر شما شرافت دارید . فقط یک سوال من را جواب دهید
    پیرو دغدغه و نگرانی شما از بالارفتن و صعود بورس که شما 25 نفر ن امه و طومار نوشتید .
    ایا اکنون که مردم عادی مثل من در بورس تا الان 45 درص د پول حلال و زحمت کشیدهام که به دنبال تش ویق دولت بود را ضرر کردم/ جنس یا اجناس ی ا خدمات دیگر به دنبال ریزش ریزش بورس / ر یالی کمتر شد؟یا نه؟
    ایا قیمت خودرو ؟ طلا؟ دلار؟ خوراک؟ پوشاک؟ مسکن ؟ و سایر این ها هم ریزش 45 درصدی داشت؟ یا برعکس رویش 45 درصدی؟
    شما اقای رادپور و سایر ان 25 اقتصاددان از هر حیوان مقداری کمترید/ اگر جواب من را ندهید یا پیشنهادم چاپ و نمایش داده نشود

  • محسن ارسالی در

    اگر این این افراد به ظاهر روشنفکر نظر ند ن مملکت روی آسایش میبیند اینها همان دکتر های پولی هستند که مدرک گرفتن چهل سال با نظرات نادرست وضعیت فعلی را ایجاد کردن

  • ناشناس ارسالی در

    بابا این ۲۵ نفر اقتصادان تابلو دلار خری دن..اگه ما اقتصاد دان داشتیم وضع مملکت ب این گوهی بود

  • ناشناس ارسالی در

    خری گفت اقتصاد مقاومتی و خرهای دیگر قبو ل کردند این نتیجه در جنگ هم با شعار جنگ جنگ تا پیروزی ملت را گایید. پس نتیجه مع لومه شکست اقتصاد مقاربتی

  • ناشناس ارسالی در

    خوب اگر شمای اقتصاد ندون اظهارنظر نمیفرم ودی با 24 تا دیگه مثل خودت این الان اوضا ع کشور نبود.اسم خودشونو گذاشتن اقتصاددان

  • سارا ارسالی در

    راستش آقای کارشناس شما هم که این مقاله ر و درج کردین در این صفحه لطفا یکم دانش خو دتون رو ببرید بالا

  • پیمان ارسالی در

    یکی از بهترین تحلیل هایی بود که تا الان دیدم واقعا درسته

    • مسعود ارسالی در

      معلومه که نوشتم دلالی اشعال

  • ناشناس ارسالی در

    کاملا درسته

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام بورس همیشه برای همه کشورها همینطور بوده گاهی سود وگاهی ضرر چه کسانی که از قبل بودن وکارگشته هستند وکسانی که مثل من تازه وارد بورس شدیم خوب سپرده بانکی این حسن را داشت که فقط سود حتی اگر ناچیز بود داشت جالب است که بهر بانکی را ربا میدانند ولی بورس را که در خانه نشستی وپول زیادی نصیبمان میشود درست است میگویند چون بورس در ضرر ان هم ش یک هستی خوب در قمار هم در بازی های که قمار میشود هم سود وزیان دارد پس نباید برای از دست دادن پولی که میدانی با اگاهی که ضرر هم دارد شاکی باشی خوب بهترینش برگشت سود سپردهای بانکی است اب باریکه ای که همیشه کارمندان داشتن

  • ناشناس ارسالی در

    بادرود.بنده نظرم این است اگردولت می خواه دحمایت کندبه هرسهامداری به اندازه نصف پر تفوی اوبه وسیله کارگزاریهاالبته باسازوکا ردرست نه بااشتباه اشباه دیگری کردن وام ک م بهره بپردازدتاهم بازاررونق پیداکندوهم سهامداران که درضررهستندسهامسان رامتعادل کنندوسهامداری کنند.چون سهام درقیمت بالا بلوکه سده وفروس آن مساوی باَضررزیادولی ا گراعتباردراعتباردراختیارمردم قرارگیردبه عنوان مثال سهمی که سهام داردرپرتفوی خودب ه قیمت مثلاهزارتومان تمام سده والان پانص دتومان سده باخریدتعدادی قیمت رابه پانصدم ی رساندواگرخواست می فروسدباضررخیلی کمترو یاصبرمی کندتاسودکند.باسپاس طاهری آموزگار بازنشسته ازشهرکرد

  • محمدی ارسالی در

    اینم سیاسی کار هست فکر کنم نوچه پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هست

  • ناشناس ارسالی در

    شما ۲۵ تا نااقتصاددان باعث ریزش بازار شد ید ،شما بهتره برید قیمت دلار ، سکه ، خود رو و طلا درست کنید با ریزش بازار بورس هم ه بازارهای موازی ارز و دلار و سکه دچار ت ورم شدند خدا ازتون نگذره .

  • ناشناس ارسالی در

    خدا نابودتان کند ، ۲۵ اقتصاددان

  • ناشناس ارسالی در

    اقای کارشناس در بورس تهران بیشتر سهما۷۰ درصد سقوط کردند نه ۴۰ درصد .از دوماه قب ل از ریزش کل بازار غذایئها .سیمانیها واغ لب داروئیها وشرکتهاژ متفرقه در ریزش بود ن کارشناس عزیز دقت کن بعد نظر بده ! شما بفرما تا صددرصد سقوط بشه رضایت شما کارشن اسها جلب میشه؟

  • رضا ارسالی در

    لعنت براون ۲۵ اقتصاد دان که بدبخت کردن تازه واردها را

  • مجید ارسالی در

    چرا بعضی ها دوست دارن که فحش بخورن خفه خشو جناب کارشناس احمق
    قیمت دلار دیدی چقدر پایین اومد

  • ناشناس ارسالی در

    همین ۲۵ نفر اصلا کار و خراب کردن

  • سید ارسالی در

    یک جیب بری بود به نام دولت جیب مردم رازد ورفت علی ماندوحوضش

  • ناشناس ارسالی در

    خدا بیچارتان کنه انشاالله

  • ناشناس ارسالی در

    تو اصلا ارزش ذاتی میدونی چییه که دم از ا رزش ذاتی میزنی بچه جان

  • حیدر ارسالی در

    میدونی چرادیگرمردم توهیچ بازاری نمیان دیگه نادویدن نداریم بدنا ضعیف شده جیبا خالی فرش هم نداریم بفروشیم از معتادا بدتر شدیم جان روحانی یه مدت روزه سکوت باخنده بگیر تاماراحت شیم

  • ناشناس ارسالی در

    ل

  • ناشناس ارسالی در

    مثل اینکه یه۴۰درصد دیگه مونده اونم می خو اید هاپولی کنید سیرشدنی نیستیدواقعا

  • ناشناس ارسالی در

    سلام لطفا چاپ کنید از اقتصادانانی که نام ه نوشتند بپرسین که چرا به خودتون اجازه م ی دهید اظهار نظر کنید در سرنوشت دیگران م گر ما مدیران و دانشمندان مدیریت این حق د و نداریم. کاش میشد جنایات شما به پای سیا سیون نوشته نشود

  • عبدالرحمن رامشگریان ارسالی در

    سلام پول سهام مرحله اول هنوز واریز نکردن چرا لطفاپیگیر این باشید مسئولین زیربت اگاه شود. باتشکر رامشگریان

  • رضا ارسالی در

    آقای رادپور شما بی سواد هستید با اون ۲۴ نفر دیگر چی شد بورس سقوط کرد دیگر بازار موازی چی شد دلا گران نشد خودرو و طلا و م سکن گران نشد خدا همه شما را نابود کند یک جانباز شیمیایی

  • ناشناس ارسالی در

    من که چیزی متوجه نشدم فقط این رو بگم
    آه و ناله این مردم بیچاره دامن شما را می‌گیرد
    آقای دکتر خودتون فول سهم بودید و در سقف قیمتی سهمتون رو انداختید به این ملت بیچاره و نقد شدید و بعد نامه دادید که بورس خیلی رشد کرده،، به والله این پولا و این نوع سود کردن فایده نداره مطمن باشید تو همین دنیا پس میدید، اگه شما کارتون درست بود یه بیانیه می‌دادید که دولت مردم رو بدون علم و آگاهی به بورس نکشونید و ای ملت وارد بورس نشید

  • معلم ارسالی در

    باسلام اقا حرفتان کاملا" درست که سه ام رشد سریع داشته رشد زیادی داشته ولی ای ن رشد به تبع افزایش ملک ادوات تولید ومحص ولای حاصل از تولید ودولار وطلا مسکن و واحد تجاری وحتی مالیات وعوارض شهرداری غیره بوده است. حال با ریزش بازار سهام آیتم دیگر که ذکرشد مگر کاهش قیمت داشته اند . تازه دولار دربازار ازاد افزیش هم داشته ومحصولات تولیدی به بهانه افزایش د ولار دوباره افزایش پیدا کرده است آیا ب ا منطق کدام آیین و مکتب وحتی قوانین موض وعی مطابقت دارد که یکی رشد کلان داشته با شد ودیگری زیان صد در صدی مگر با معیار اس تکلباری که خود انها غربیها در چنین مواق عی بازا را به نحو صحیحی کنترل میکنند نم ونه چند سال پیش در بحران اقتصادی اروپا والی اخر ؟؟؟؟!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    آقای ناظر و مسول محترم لطفا نظر منو بگذارید و حذف نکنید خودتون میدونید به کسی توهین نشده فقط نظرم رو گفتم

    ممنون میشم

  • محسن یگانه مهر 09133115334 ارسالی در

    بیشتر مطالب این به اصطلاح اقتصادان غلطه. اما حوصله وقت گذاشتن ندارم

  • مشاور ارسالی در

    دراین مصاحبه کاملا یکطرفه به تبلیغ منفی علیه بورس وسهامداران و تخریب روحیات سرمایه گذاران پرداخته شده تا تحلیل کارشناسانه و در نظر خواننده این ذهنیت ایجاد میشود که فرد به ظاهر کارشناس این مصاحبه حتما دریکی ازبازارهای موازی همچون دلار یا مسکن و طلا سرمایه گذاری کلانی کرده ویادر ردیف سرمایه گذارن بازار موازی قرار دارد

  • سام ارسالی در

    آقا بس کنید دیگه تمومش کنین این موج منفی رو.. کارشناسان فقط میتونن موج منفی بدن. . کارشناس کجا بودن.. بورسی که دولتی و دخ التی شد همینه.یعنی غارت اموال مردم بیچار ه... بس کنید دیگه یه کمم انسانیت خوبه. ر سما جیب مردم رو زدین.

  • جواد ارسالی در

    این کارشناس احتمالا دلال ارز میباشد کام لا سرمایگذرارانرا نا امید کرد بورس بعد ا نتخابات ام یاک بالا خواهدرفت احتمالا زود تر مثلا از شنبه علل مختلفی وجود دا د که نوشتارهایی میطلبد

  • ناشناس ارسالی در

    برو گم شو با این نظرهای دوزاریت

  • ناشناس ارسالی در

    دولت اشکارامردم رافریب دادانگار یک کشوری به کشوردیگری میخواهد کلک بزند که مثل همیشه دولت این کار با ملت خودش کرد که هیچ دشمنی این کار راباملت نکرده زمانی که دولت داره برای ملت خودش نشه شوم میکشه عاقبتش چی میشه

  • صالح ارسالی در

    باز یکی از دشمنان مردم دهان باز کرد آقای اقتصادان چطور ارزش زاتی یگ شرگت را حساب میکنید زمینی که دوماه پیش قیمتش یگ میلیون شده پنج میلیون دستکاها ودیکر اقلام پنج برابر شده چرا نمیگویی ارزش زاتی ریال جند است کدام کارخانه را که الان دارن سهامش را مفتی میفروشند میتوان با جند برابر احدث کرد چرا ارزش خانه خود را حباب نمبینی شماها چه آنقدر در کارتان استاد هستید علت چیست؟ وارد دستگاهی اقتصاد کشور نشده تا گلستان شود کشور چون راهتان ندادن جمع شدید باعث وبانی از بین بردن سرمایه مردم عادی را رقم زدید که شماها را بازی ندادن انتقامش را از مردم کرفتین که نفرین این مظلومان همیشه دنبالتان خواهد بود

  • نوروزی ارسالی در

    به نظرمن هیچ کس به غیر از افراد حاکمیت و دولت از مسایل بورس و اقتصادی خاص نمی توا نند اظهار نظر کنند ولو اینکه نظرات وعقای د همه محترم است هیچ کس نمی تواند بگوید د لار درفلان تاریخ ۴۰۰۰۰هزار است و....
    همین کارشناسان بورس تا هفته قبل مگر ن میگفتن فیبوناتچی است ونخودچی است و از ای ن حرفا وشاخص برمیگرده و....
    کلا بح ث این حرفا نیست وقبول دارم ناهماهنگی وبی نظمی حقوقی ها را که این تو ذات بازار بو رس ایران یه چیز طبیعی است ....

  • هزاران فرسنگ زیرخط فقر ارسالی در

    اصلا این آقا از کجا سواد بورس دارد، میگوید دلار تا50 هزار تومان بره شاید بورس برگرده، معلومه داره چراغ سبز به دلالان ارز میده، همین آلان بازار ارز و طلا و مسکن حباب داره و به بورس بدهکارن اتفاقا الان موقع رشد بازار سهام است که خیلی خیلی از تورم موجود عقب است.

  • ناشناس ارسالی در

    یجوری میگن بازار تحلیل و تکنیکال باید بد ونید کدوم بازار تو ایران تحلیل جواب داده که بورس دومیش باشه مگه تحلیل وتکنیکال م یفهمه سرمایه مردم با تشویق کشوندن بورس ب عد هم نابود کردن الان هم دلیل میارن هیچ دلیلی برتر از سر کیسه کردن سهامدار خرد و تازه وارد نیست اینم کمک دولت به مردم هم یشه همینجور بوده

  • علی ارسالی در

    برادر بورس در مهر ماه جان خواهد گرفت و ص عود می کند.
    آخه این چه تحلیل آبدوغ خیاری است که میکنی.

    • ناشناس ارسالی در

      برادر دولت موقعی که بازار میخواست اصلاح سنگین کنه به مردم گفت بیاین تو بورس.خوب پارسال می‌گفت که تازه میخواست رشد کنه... کلا عوضی هستن و ضرر مردم براشون مهم نیست .من چون قبلاً این ریزشهارودیدم برام مهم نیست اما برا کسی که بخاطر حرف مفت دولت خ ونه یا ماشینشو فروخته و اینجا پولش نصف ش ده خیلی مهمه.

  • عبدالامیرراشدی ارسالی در

    کارگزاران،باشفافیت وظایف خودراانجام نمید هندوموجب سلب اعتمادسهانداران می‌شوند.

  • سمیرا ارسالی در

    شما لطفا حرف نزن الان نامه بزن که ندونم کاری شما اقتصاددان های یه لا قبا باعث شد خونه و ماشین سکه و دلار پرواز کنن خدا لعنتتون کنه نفرین یه ملت یه عمر دنبال شماست

  • ناشناس ارسالی در

    کاملا معلومه که دولت میخواد همچنان بازار رشد منفی بکنه وگرنه خیلی سریع همچین مطا لبی که نشان دهنده ضعف ویا دورویی دولت هس تش رو زود فیلتر میکردن فکر میکنم شماهم ا ز اونایی باشید که جيره و مواجبتون از دول ته

  • ناشناس ارسالی در

    من با جرات تمام میگم این کارشناس کاملا د روغ میگه !!!دوستان این شخص هر چی میگه بر عکس هست
    صدرصد این اشخاص خودشون می خوان سهام را درو کنند
    یا دلال دلار و سکه و ماشین و .... هستند
    میدانن د عمر بازارهای موازی به اتمام رسبده
    از این به بعد تنها بازاری که صعودی و س ود عالی به سهامداران خواهد بورس هست
    دوستان گول حرفای این و انو نخورید اصلا حات دستوری تمام شده و فقط از این به بعد تا شش ماه سهام اکثر شرکتها صعودی هست هر پولی که بزارید تا ۱۰۰۰ درصد سود خواهید ک رد
    مردم در حال اتفجار هستند یه جرق ه لازمه
    همه با هم بسوی بازار سرما یه میرویم و کشور از گرانی مسکن و دلار و طلا و مسکن نجات میدهیم
    تلاش میکنند دلالان بازارهای کاذب منتفع بشن و مردم م عترض بشه
    ولی الان فقط سهام
    خ صوصا خودرویی و فلزی و بانکی اولویت
    بقیه هم عالی هستند

  • ناشناس ارسالی در

    خفه شو

  • ناشناس ارسالی در

    این آقا اشتباهی کرده و نامه ای سراسر راه نمایی غلط به رئیس جمهور را امضا کرده و ح الا دوباره دارند نظرش را میپرسند.کجای دن یا در عرض کمتر از دو ماه بازار سرمایه ۶۰ درصد ریزش میکند.این آقا احتمالا مالشو د ر بازارهای موازی مثل ارز و سکه سرمایه گز اری کرده و تا الان دنیا با افزایش حداقل ۶۰درصد افزایش سرمایه بهش روی خوش نشون دا ده.تا صاحب نظرانی مثل ایشون دارن خط اقتص ادی میدن دشمنان خارجی لنگشونو خشک میکنند .

  • مسعود رضايي ارسالی در

    با سلام خدمت شما کارشناس محترم،و سهامدار ان عزیز
    چرا باید تاوان بی تدبیری د ولت را ما سهامداران خرد بدهیم،حالا یا بی تدبیری ویا زرنگی بیش از حد و سو استفاده از ساده دلیه مردم
    که برای تامین ک سری بودجه توی اوج قیمت میاد تشویق وتبلیغ ورود میکنه وکسریه بودجه رو از این راه و دوزو کلک همه روزه که همه در تابلو شاهدش هستیم.خیلی واضح ووقیهانه و توی اوج ریزش وضرر بیخیال میشه و میگه حالا یکم یکم خا رج بشین،باید تاوان بده میخاد پول چاپ کنه که همه عواقبشو میدونیم که تاکنون بارها برا جریانات دیگر این اتفاق افتاده،
    اما ما بی سوایم،اما اون اقتصاد دانهای ب زرگ که چنین خطی به دولت جهت گشایش اقتصاد ی وخالی کردن جیب مردم دادن الان بیان راه کاری بدن که بشه ضرر ما سهام داران خرد که با پول کارگری واندک پس اندازمون به هوای کمک به کارخانه ها ورشد اقتصادی و در نها یت بهره وری خودمون اینکارو کردیم،کجای دن یا اینجوری اصلاح دارن،وکجای دنیا شاخصو ر وزانه دستکاری میکنن وکجای دنیا با بی قان ونی صبح اردر ترس در حد ازرايیل میزارن و تا ظهر سهام سهامدار فریبخورده رو مفت ومج انی از چنگش در میارن،با سابقه هاشونم میت رسنو پابه فرار گذاشتن چه انتظاری از تازه وارد فریبخورده دارید که بازم اعتماد کنن نترسن و در حال صعود خارج شن.ایا صعودی ه م در کار هست.
    یکم به فکر ملت درب و داغون که واقعا دیگه زیر فشار زندگی له ک ه چه عرض کنم واژه ای براش پیدا نمیکنم با شین
    انشاالله خدا سزای عمل قبیح اون دسته از افرادی که با علم به ستم باز ستم میکنن زودتر بده،

  • یوسف ارسالی در

    آقایون داداشام بازار برمیگرده شک نکن.صبر بکن.فکر نکن.صبر کووووچلو .نمیخان حقوقی هجوم بیاره حالو ببین.

    • اسحاق دباغ امینی ارسالی در

      اینم جمعه نوشتی می‌دونم تصورمثبت داشتید ولی اجازه ندادند.. بازار را با نوسانگیری حقوقی. و فروش درجاهای که بازار شل بود د اغون کردن و عمدا نمیخوان رشد کنه ..

  • ناشناس ارسالی در

    تنها جایی که ضرر ندارد بورسه دلار ۳۰ هزا ر تومانی همین الان باید شاخص ببره به قله بخرید بزارید کنار آخر سال عیدی خوبی می گیرید کارشناس چرا برج یک پیدات نبود

  • افشین اشعر ارسالی در

    آیا این اقتصاددانان به تعداد 25نفر دقدقه ای به جز رشد بورس نداشتند ؟!!!
    عجیب نیست تو این سالها نامه ای در خصوص مسکن و خودرو ارائه ندادند و یا اگر هم دادند مثل این نامه عملی نشده و اینقدر پافشاری نکردند !!!
    فقط خواستند سرمایه مردم عادی نصف بشه !!
    عجیبه اینقدر بهشون زور اومده که مردم عادی دارن پول در میارن .
    راست میگن ببینیم قیمت دلار و خودرو و مسکن هم میتونن تا ۳۰ الی ۴۰ درصد با یه نامه بیارن پایین .
    بنده خداها بارشد بورس داشتند ضرر میکردند انگار .
    خدای ماهم بزرگه اقتصاددان کثیف

  • امیر ارسالی در

    همه

  • ایمان ارسالی در

    اینقدر سگینال منفی این اقتثاد خوانها که اکثرا حتی کد بورسی هم ندارد. مخش کردین ک ه نهایت ضرر به بازار زدید. اقتصاد خوانها ی گدای پراید سوار قدرت ریسک ندارند فکر ک ردن با گدایی و اخذ مدرکی از دانشگاه آزاد کاره ای شدند. خیلی گ و ه خوردند

  • ناشناس ارسالی در

    چراچرت میگیدآخه؟ این اصلا ازاقتصاد نمیدو نه.همینه که مملکت به اینجارسیده .من تحلی لم بهتره

    • اسحاق دباغ امینی ارسالی در

      قطعا هیچ تجربه از بورس‌های جهانی و ایران و ندارند وگرنه از حمایت‌های خارجیها در اصلاح ها وریزششها می‌گفت ..یا نمی‌گفت دو لت چکاره هست ..دولت بیشتر بازار بورس و س هام های بزرگ اصلی مال خودش هست..راحت دست کاری می‌کنه و اصلاح یا نوسانگیر می‌کنه . .پس موقع ریزش هم وظیفه داره حمایت کنه .ن ه اون که کل بورس. تعطیل باشه ومنفی فقط ب یست سهم دولتی حمایت کنند و خرید و فرداش دوباره بفروشند به مردم .و نگران. هست که دولت پول ندارن و یک چندصد میلیون دلار در کشور تورم درست می‌کنه .. و همینکه نمیدو نه دولت بیشتر کسری بودجه اش را تامین کرد ه .. و خبر ندارند شرکتهای که سالها از بو رس خوردند و درآمد دلاری دارند مثل پتروشی می و معدنی و مس و فولاد براشون صد میلیار د تومان خرید پول خورد حساب میشه ولی این حقوقیها در پایین میخرند دربالای میفروشند و نوسانگیر میکنندو اجازه رشد به بازار ن دادن و همه را فراری دادن ..

  • ناشناس ارسالی در

    سلام توراخداواریزکنین پول عملم 7ملیون با سه بچه بیکاری مسگله حاظرم 7ملیوم کل سهام م بدم تاعمل کنم بتونم کارکنم یک ماه گارگ زاری فارابی درصف معامله سی درصددوم دوازد ه روزه دریغ ازیک ریالی هیچ مشگلی هم ندار ه شبا تلفن 3031445767

  • علی ارسالی در

    درست میگن

  • چنگیز ارسالی در

    همین شما ۲۵ نفر با اون نامه کذاییتون پول میلیونها سهامداره خرد را نابود کردید، چطور شماها قبلا میگفتید بورس عامل تورم هستش ولی الان میگید دلار باید بشه ۵۰ هزارتومن تا بورس رشد کنه؟!!!! حالا خودتونم فهمیدین تورم عامل رشد بورس بود نه اینکه بورس عامل تورم باشه،،،

    • اسحاق دباغ امینی ارسالی در

      بنظرم اینا خودشون حدی گرفتند .کی تا حالا از اینا مشورت می‌گرفتند ؟ بنظرم بازیجه شدند باد توجه به دستکاری‌های عمدی و با م درک مستند در ریزش بورس زمانی که کشور تما م اجناس تا سه برابر گران شده ریزش بورس د تچستوزی بودهو جلوگیری از رشد دوباره بورس هم دستکاری شده هست و هرروزما میبینیم چط ور می‌خوان مردمرا ناامید کنند و فراری بد هند که دیگه تا یکی دوسال امیدی نداشته با شند ..اینا نقشه کثیفی بود که این تحصیلکر ده های بی تجربه در بورس و اقتصاد اجرایی و جاری را به بازی بگیرند تا مردم فکر کن ند به خاطر حرف ایناست ..وگرنه کی تا حالا رییس جمهور چند روز بعداز نامه چند دانش گاهی اصلا عمل کرده ..

  • حسن ارسالی در

    بنده خدا اقای روحانی گفت اگه پول اضافه د ارید بیارید بدید به ما تو بورس ماگوش نکر دیم😅

  • ناشناس ارسالی در

    بس کن دروغ گو ببر صداتو

  • ناشنا ارسالی در

    شماسرمردمی که هیچ چیزی نداشتند رفتندازای ن وان قرض گرفتندیامشینشو یاوام گرفته یاخ ونشوفروخته امده بورس سواستفاده کردیدخداا زتون نمیگذره دولت کم اورده نقدینگی کم دا شته مردم بیچاره چکارنکنه انهایی که داشتن دیادانه درشتها به بدبختها فروختنددررفتند حالا این وسط بیچاره ها ماندندبخداوادارتو ن کردیم ازدست ماچیزی برنمیادفقط خدا

  • حمید ارسالی در

    الهی در همون کمونیست و فاشیست بخوره به س رتون با کشور اداره کردنتون .هر روز میگن فلان کشور دارن میمیرن ..اونوقت خودمون مر ده ایم ..وجدانا ادم نیستید ..از این کشور برید تا خونها بجوش نیومده ..احمقهای بیس واد

  • حسین ارسالی در

    ۲۵ نفر عالی کار کردن تامین بودجه غیر نفت ی گشنه نگه داشتن ایرانی جماعت . ولی خدای ی تا کی میخاین از این ستون به اون ستون ک نین. بترسید از اینده ای نزدیک

  • ناشناس ارسالی در

    روحانی، این دم آخر یکم آدم شو

  • از انقلاب برگشتم ارسالی در

    مردک شما که نامه زدی مثل گاو ممونی زدی ش یر چپه کردی اقلان پله برمیگشتید پایین که میشه برم از ایران

  • ناشناس ارسالی در

    آخه این تحلیل گرا اندازه گاو هم نمفهممن گاوه ولا بخواد بیشتر از اینا میفهمه مو مو مردم بدبخت کردن بی ناموسا بی شرفا

  • ناشناس ارسالی در

    مرگ بر دولت مردم فریب
    درسته باید ت و بورس با علم رفت جلو اما نه بورسی که دو لت بی وجدان و حرام خور دستوری عمل میکند< br /> کجاست ولایت علی
    مردم منتظر ت رامپ یا بایدن نباشید در هر صورت مردم ایر ان بازنده هستن و بازم تحریم تحریم
    تحریم از درون خود نظام است

  • صبا احمدی ارسالی در

    طبق تحقیقات گفتن که این ۲۵ نفر اکثرا دان شجو بودن ، نه کارشناس اقتصادی ،و این نظر یه ها و تحلیل ها هم دستوری از جاهای خاص اب میخوره دلار ۵۰ هزارتومان بشه یک شیشه شیر ۲۰ هزارتومان یک مرغ صد هزار تومان ، حقوق ها باید بشه بالای ده ملیون تومان ، یعنی خودتون رو برای دلار ۵۰ هزارتومان ی آماده کنید ، این کارشناس مغز نداره ، عو امل دلار های دلار و مسکن، هست

  • مردم ارسالی در

    باشه موقع جنگم این 25 نفر ببرید دیوس

  • حمید ارسالی در

    مملکت مثلا اسلامی هست ،فقط ظاهرسازی و ری ا و دروغ مسولین.لعنت به عاملین

  • ناشناس ارسالی در

    تف

  • اسحاق دباغ امینی ارسالی در

    لطفاً پیام را بهشون برسانید..طرز حرف زدن اینها نشون میده دربورس فعالیت ندارند به طرزی بالجاجت میگه این چه مسخره بازی هست حمایت و این بازار به این راحتی ها برنخو اهند کشت و حمایت یعنی چه ؟؟ قابل توجه آق ای اقتصاد دان که قطعا سابقه و تجربه اجرا یی در بازارها ندارد وگرنه در دانشگاه برا ی حقوق ناچیز تدریس نمی‌کرد بگویم ..مشکل اتفاقا اونجاست که ریزشی که اتفاق افتاد ک املا دستکاری شده و هماهنگ و عمدی بود مدا رک میخواهید بدم خدمتتون ؟؟ نمونش سهمهایی بود که منفی نمیشدندو صف خرید سنگین. بود ند یا از کد حقیقی وارد شده صفها. ا جمع ک ردند یا غیر قانونی بستند بعد نامحدود باز گردند و بیست درصد منفی دریک روز خورد .. دوم اینکه آقای استاد حتی ارزهای دیجیتال مثل بین کوین و اتریوم خط حمایت دارند و ص احبانه سرمایه و صرافیها اجازه ریزش بیشتر نمیدهند به اون ارزها ..در بازار آمریکا اتفاقا خیلی حساب شده و قانونمند کسی که ح قوقی یا مالک سهام هست در ریزش ها خودبخود شروع به خرید و حمایت می‌کند و مثل ایران نیست که تمام سهم‌ها حقوقی غیب شدند و فق ط بیست سهم دولتی یک روز میخرند تا خواست بازار برگرده شروع میکنند به فروش واحازه نمی‌دن بازار جون بگیره ..آقای اقتصاد دان د. همین مدت چند بار بازار داشت با قدرت ب رمیگشت عمدا و غیر قانونی چنان صف‌ها را ض عیف کردند که دیگه هزیدارها غیب شدند در د و دقیقه صف صد وپنحاه میلیونی را با کدحفی قی به همه. سهم فروختند تا خواستم خارج بش م اجازه نداددوباره امد ریخت تا یک و پانص د چون دولت دارد نوسانگیر میکند..چرا دولت نباید حمایت کند ؟؟ زمانیکه اصلی ترین و بیشترین سرمایه ها و شرکتها متعلق به دولت هست .. معلوم هست به تدریج میخواهید به م ردم بقبولانیدکه پولتان رفته و باید تا دو سال صبر کنید ولی توصیه بهتون میکنم ندانس ته خود را وسط کلاهبرداری و کارهای غیر قا نونی و زدن جیب مردم قرار ندهید بهانه دلس وزی وقتی هیچ معلوماتی ندارید و فعال بورس نیستید .چون آه زن و بچه مردم یقه شما ر ا میگیره ..چون بدون دلیل خود را وارد این بازی کثیف کردید ..که با مدارک و اسناد ف عالان بازار میتونن همشو ثابت کنند .. حال ا هم خودتون را بکشید کنار ..دولت از همین بازار‌بیشتر کسری بودجه خود را تامین کرد کجای کاری..در بازارهای جهانی بعد از کرو نا اصلاح سنگین صورت گرفت ولی بعدها هم طب ق منطق و علم اومد بالا و با تحلیل تکنیکا ل میشه اونجا کار کرد نه بورس ایران که اق تصاد دانش شما باشید..در دو ماهی که بورس ایران ششصد هزار واحد ریزش کرد و دستکاره ای فراوان اجازه درست شدن بازار نداد و خر یداران فراری شدند و دیگه به هیچ قیمتی بر نمیگردند درهمین مدت آقای اقتصاد دان ماشی ن دوبرابر شد و‌ماشین خارجی سه برابر و تم ام کالا را به بهانه تحریم دلار از پانزده تومن تا نزدیک سی رفته چطور بازار بورس ب اید دراینموقع ریزش میکرد اگر تقلب و عمد و دستکاری در کار نبود ..مگه میشه در دوما ه کل کشور دلار دوبرابر بشه ولی تولیدات. دلاری سهمهاشون نصف بشه ؟؟ پس معلومه این اصلاح براساس کارکرد بازار نبوده آقای اقت صاد دان ..بهتره دیگه دی جاهای که تجربه و فعالیت نداشتید دخالتی نکنید چون یک پروژ ه کوچک. نیست با نان و زندگی میلیونها انس ان ممکن هست حرف شما بازی کند هرچند من تص ورمیکنم اصلا شماها اینوسط هیچ کاره هستید و دولت میخواست این بازی را دربیاره و ان داختن گردن چند تا تحصیلکرده اقتصاد که سا لها هیچوقت ازشون نمیپرسیدن چکارکنیم ..ب نظرم بیشتر تحقیق و مطالعه کنید و خود شخص ا دربازارها کارکتید تا دلتون به حال پولت ون بسوزه و بعداز چند سال بیایید اظهار نظ ر کنید ..سهام شرکتهای اپل و آمازون و تسل ا و غیره درهمین مدت بدون محدودیت بالا رف ته و ثروتخاشون تا چند برابر شده استاد ..

  • هادی ارسالی در

    آقای کارشناس جنابعالی دولت رو تحریک کردی ن جهت دزدی از جیب مردم برای تامین کسری ب وجه الان دو ماهه خواب وخوراک ندارم خدا ا ز شما نگذرد

  • ناشناس ارسالی در

    قشر ضعیف وطبقه پایین جامعه همیشه زیر پای دولت لگد مال شدن واز آنها نردبانی برای بالا رفتن عده ای خاص استفاده شده چه در ز مان جنگ وچه الان .با کلی تبلیغات در تیر ومرداد ماه مردمو کشوندن تو بورس وهر روز مسئولی می گفت سهام عدالت را نفروشید خیلی بیشتر ارزش دارد .پرتفوی سهام عدالت هم ا ز همین سهامها تشکیل شده وآقای روحانی با اون لبخندهای فریبنده دم از حمایت همه جان به از بورس وسرمایه مردم زد وبهترین زمان ممکن برای خروج اون عده ایکه از قبل سهامد ار بودن رسید و با بزرگ کردن سهامها بصورت صوری وصفهای خرید فیک در صدم ثانیه خالی کردن ورفتن جالبه سهامهای اولیه دولتی که تازه داده بودن را نیز با افشا الف ساختگی ومصنوعی در یک روز تا صد درصد افزایش قیم ت داده وبه همین تازه واردها فروختن که نم ونش سهام پیزد وسیتا و... که همشون دولتی بودن اون موقع هیچ ناظری مانع نشد وامثال پور ابراهیمی تذکری به مسئولین بورس ندادن .چون هدفشون تامین مالی دولت بود وپوشش ش رکتهای زیانده مثل سایپا وایران خودرو و ک فش ملی وشاهد و بانکهای ورشکسته .که در کم ال ناجوانمردی ورذالت به بالاترین قیمت به مردم انداختن ورفتن واکنون عده زیادی بیش تر سرمایشونو از دست دادن ودر صفهای فروش سردر گم واین امر باعث بروز اختلافهای خان وادگی وحتی جدایی شده که خیلی دردناکه .آق ای روحانی وقالیباف اصل که باعث اینهمه نا راحتی مردم زحمتکش وطبقه کم درآمد شدین چط ورین واقعا وجدان درد نمی گیرید. آه این م لت ساده یقه شما را میگیرد.

  • ناشناس ارسالی در

    فقط لعنت به همه شما به اصطلاح اقتصادنادا نان لعنت به شما که تمام سرمایه و پس اندا زقشرضعیف رابااین تحلیلحاتون نابود کردید چطور میخوایندجواب گوی مردم باشیند

  • ناشناس ارسالی در

    چرا در. گو گل این همه خبر گذاشته میشه ب رای تضعیف بورس نظر کارشناس رادپور مضخرفگ و تیتر اوله به خدا این شخص عمدا این نظر را میده ضد انقلابه

  • کمیته مجازات ارسالی در

    همین بیناموس سه ماه پیش تو اوج کار بورس شبانه روز می گفتن بورس حباب داره باید بر ای خفظ سرمایه مردم اصلاح کنه!خب الان تا پنجاه درصد اصلاح کرده ،پس چرا بورس به حا لت عادی برنمیگردد؟؟شعار دادن راحت است!مم لکت رو نابود کردن ....

  • رحیم ارسالی در

    بورس بازان عزیز آن روزایی که مرتب بهمدیگ ه تبریک مبگفتین و هی میگفتین پرسود باشین و پیش بسوی شاخص کل دومیلیون..باور کنین تولید کننده هایی که گاها پول بهره ای از بازار میگرفتن با هر نرخ بالایی هم پول پی دا نمیکردن. و نزول خورا ها میگفتن ماهیان ه 5درصد دیگه مرد ه...الان بورس روزانه !5 درصد سود میده ..خلاصه اینکه رشد کاذب و س اختگی بورس بازار غیر رسمی پولی کشور را ب هم ریخت و مشتریانش را نابود کرد...از آغا ز اختراع پول توسط فینیقی ها فک نکنم سود رورانه پنج یا شش درصد دریه بازاری اتفاق افتاوه باشد...بهر حال بقول خودتان پر سود باشید

    • بوف کور ارسالی در

      متاسف برات که اولا از ضرر مردم قشر ضعیف داری لذت میبری، دوما بخاطر سواد نداشته ات که میگی فینیقی ها مخترع پول بودن ابله لیدیها مخترع پول بودن و اینکه آنقدر بیشعوری که میگی 5درصد روزانه سابقه نداشته و خدارو شکر که امثال تو همیشه لنگ پول هستین و بخاطر اینکه بهتون نزول نمیدادن بدجور سوختین. مرتیکه خر این سقوط دستکاری دولت کثیفتر از تو بود، مردک الان که 70 درصد سرمایه مردم از بین رفت نزول خور بهت پول نزولی میده؟ یا شیری و کیک و ماکارونی و روغن قیمتشون برگشت به قبل یا هر روز داره زنجیر پاره میکنه. گوساله پس یادت باشه نابود کردن دیگران باعث نجات تو نمیشه!!
      در ضمن اون 25 عقتصاددان هم الحق که لقب برازنده ای دارید، عقتصادی که شما حرام لقمه ها ازش دم می‌زنید حاصلش حال و روز امروز هموطناتون.
      توصیه آخرم به سهامدار ها، اگر به پولت نیاز نداری به هیچ عنوان الان وقت فروش نیست اونهایی هم که کوتاه مدتی فکر فروش هستن حداقل برج 4و5 سال 1400 دوستان عزیز بهترین جا برای ثروتمند شدن بازارهای مالی ولی خواهشا خواهشا آموزش ببینید البته یادتون نره آموزش دیدن 1ریال هزینه نداره نیاز به کلاس نیست تمام دوره هایی که میگن فلان میلیون بده همه اشون به صورت رایگان هستش، به قول اون دوست بی شرف که به تمسخر گفت ولی من از ته دل میگم پر سود باشید و باشرف که از سود کردن دیگران ماتحتتون نسوزه و از ضرر دیگران داخل ماتحتتون عروسی به پا کنید!

  • علی ارسالی در

    من اگه مسئولیتی در این کشور داشتم، مدارک تمامی شما ۲۵ نفر و اون رییس جمهور رو با طل میکردم و سیکل هم نمی دادم. شما درک و فهم اندازه ی چوپان رو هم ندارید که دوتا گوسفند بدن بهتون مه ببرید چرا. فقط بورس حباب داشت؟ دلار،مسکن،خودرو و اقلام مایحت اج مردم حباب نداره که بیارید پایین. اینک ار شما دزدی و باجگیری سرخیابان هست که زو رتان به پول این ملت ستمدیده رسیده، که نق د بود برای برداشتن، و جیب خود و دولتتون رو پر کنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها