|
کدخبر: 124732

واکنش ها به حمایت مالی از بورس / از تزریق پول به بازار سرمایه خبری نیست!

دو هفته از روزی که سخنگوی دولت خبر برداشت از صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس را اعلام کرد، می‌گذرد اما هنوز از تزریق پول به بازار سرمایه خبری نیست. برخی از سرمایه‌گذاران این وعده را، وعده‌ای بی‌سرانجام می‌دانند.

بورس واکنش ها به حمایت مالی از بورس / از تزریق پول به بازار سرمایه خبری نیست!

حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سرمایه خبری بود که میانه شهریور ماه از سوی سخنگوی دولت منتشر شد و خبر بسیار داغی برای سهامداران بود.

آنطور که سخنگوی دولت خبر داده بود مجوز سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت از سال ۹۴ وجود داشته است و یک هفته بعد از این اظهارات ،صندوق توسعه ملی آمادگی خود را برای حمایت از بازار سرمایه اعلام کرد.

اما کارشناسان و مسئولان مربوطه می‌گویند تاکنون حمایت گفته شده عملی نشده است. اما حمایت دولت چقدر برای سرمایه‌گذاران رضایت‌بخش است؟ نظر سرمایه‌گذاران درباره برداشت از صندوق توسعه ملی چیست؟ در ادامه نظرات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید.

حمایتی ندیدیم!

«این حمایت حقوقی‌ها و صندوق توسعه ملی کجاست که ما نمی‌بینیم ؟»

«یک ماهه آقای ربیعی اومد پشت تربیون اعلام کرده ولی متاسفانه هنوز هیچ خبری از یک درصد صندوق توسعه ملی نیست.»

«دقیقا اون یک درصد از صندوق توسعه ملی چی شد؟»

« صندوق توسعه ملی و پشتیبانی دولت وعده تو خالی بیش نبود.»

حمایت از بهزیستی واجب‌تر است

«دولت سعی می‌کنه واسه فروش باقی عرضه اولیه‌هایی که تدارک دیده سهام دارهای خرد بازار رو با چنگ‌و‌دندون و منابع صندوق توسعه نگه داره.»

«دولت نباید از صندوق توسعه ملی که برای همه مردم هست برای بورس خرج کند. خیلی از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد محتاج نون شب هستند. اونا از بورس واجب‌تر هستند.»

«الان حقوقی‌ها منتظرند تا یک درصد صندوق توسعه بیاد و اونا قورتش بدهند.»

«مقصر اصلی ریزش بورس عقب و جلو بردن ساعته. اصلا ربطی به ماشه و یک درصد صندوق توسعه ملی و…نداره.»

«توی این ۴۵ روز فقط وعده الکی که تاثیر عکس داشته، می‌شنویم. حمایت دولت، تخصیص ۱٪صندوق توسعه ملی، الزام کردن حقوقی جهت حمایت بازار و…مردم خسته شدند. »

«اگر این دخالت‌های بی مورد و بدون کارشناسی نبود این وضعیت بورس نبود. از همه مهم‌تر وعده‌های توخالی مثل یک درصد صندوق توسعه! »

با این وجود باید دید فرایند برداشت از صندوق توسعه ملی چقدر طول می‌کشد؟ تصمیمی که برخی از کارشناسان بازار سرمایه آن را برای بازار مضر می‌دانند و بر این باورند که بازار باید بدون دخالت‌های دولتی راه خود را پیش ببرد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    کمیته و بهزیستی فقط مونده شلوار ما رو از پامون در بیارن
    یه کم تحقیق کنید م توجه میشید از ما ها پولدارتر هستند
    باور ندارید بیاید نشونتون میدم

  • صیاد ارسالی در

    دولت دروغگویان کی راست گفته که این دومبش باشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها