|
کدخبر: 220217

ویروس جدید کرونا بازار رمزارزها را لرزاند

به نظر می‌رسید روز پنجشنبه بیت کوین برای شکستن مقاومت ۶۰،۰۰۰ دلاری در حال حرکت است؛ اما این بار اخبار منتشر شده در خصوص ویروس کووید-۱۹ بازارهای اقتصادی را لرزاند.

بازارهای مالی در روز جمعه ۵ آذر ماه به دلیل اخبار نوع جدید ویروس کرونا به رنگ قرمز درآمده‌اند. به نظر می‌رسد نوع جدید ویروس کووید-۱۹ که در آفریقا جنوبی (Botswana) مشاهده شده است در برابر واکسن مقاوم باشد. اگر این اخبار صحت داشته باشد بار دیگر دولت‌ها محدودیت‌های رفت و آمدی را اعمال خواهند کرد.

کوین‌مارکت‌کپ در گزارشی عنوان کرده است تاکنون ۵۹ نفر مبتلا به نوع جدید ویروس تایید شده است. بریتانیا پروازهای ۶ کشور آفریقایی را مسدود کرده است و در پی آن بازار سهام نیز با ریزش مواجه شده است.

ریچارد لسلز (Richard Lessells) پژوهشگر بیماری‌های واگیردار در مصاحبه‌ای با نشریه علمی Nature اذعان داشت در مورد این نوع جدید ویروس خیلی چیزها را متوجه نمی‌شویم. نوع جهش یافته ویروس ما را نگران کرده است.

نوع جهش یافته ویروس کرونا و تاثیر آن بر بازارهای مالی

قیمت بیت کوین نسبت به این اخبار واکنش نشان داده است. در زمان نگارش این خبر بیت کوین با ۳.۵٪ کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۵۵،۴۴۰ دلار خرید و فروش می‌شود. بنابر اطلاعات کوین‌گلس در ۴ ساعت گذشته ۴۱۷ میلیون دلار قرارداد آتی لیکویید شده است. قیمت اتریوم نیز با ۴٪ کاهش به ۴،۱۰۰ دلار رسیده است. بر اساس داده‌های کوین‌مارکت کپ، ارزش بازار رمز ارزها هم‌اکنون برابر ۲.۴۶۱ تریلیون دلار است.

سایر آلتکوین‌ها نیز با ریزش سنگینی همراه بوده‌اند. بایننس کوین، سولانا و پولکادات به ترتیب با۶٪، ۷٪ ۸.۵٪ کاهش قیمت همراه بوده‌اند. قیمت دوج کوین با ۷.۳٪ کاهش به ۰.۲ دلار رسیده است. آوالانچ با ۱۳٪ ریزش به ۱۰۷ دلار و قیمت شیبا نیز به ۰.۰۰۰۰۳۸ دلار رسیده است.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر