|
کدخبر: 211597

آخرین تغییرات قیمت سکه، طلا و ارز (۴ آبان)

در پی تقویت دلار امریکا و افت اندک اونس در بازارهای جهانی قیمت طلا و سکه اعلام شد و بر این اساس سکه تمام بهار آزادی با ۲۵ هزار تومان کاهش ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تومان قیمت خورد.

به دنبال تقویت دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران در حال ارزیابی واکنش احتمالی بانک های مرکزی به رشد تورم هستند، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد کاهش بود، اما در بالای رقم ۱۸۰۰ دلار باقی ماند.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲۶ درصد کاهش به ۱۸۰۳ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰٫۱۷ درصد کاهش به ۱۸۰۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه قیمت طلا با حدود یک درصد جهش به رقم ۱۸۰۹ دلار و ۶۶ سنت رسید و تنها حدود ۴ دلار با بالاترین رقم یک ماه اخیر که هفته پیش به ثبت رسید فاصله داشت.

شاخص ارزش دلار روز سه شنبه شاهد رشد ۰٫۱ درصدی بود و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز امروز به رقم ۱٫۶۳۶۹ درصد رسید و موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «با توجه به وضعیت تورمی کنونی و تا زمانی که فدرال رزرو اقدام قابل توجهی برای مهار تورم صورت ندهد احتمالا شاهد تقویت قیمت طلا خواهیم بود.»

وی در ادامه افزود: «اما اگر تورم از کنترل خارج شود، ممکن است فدرال رزرو سریعتر از آنچه انتظار می رود اقدام به بالا بردن نرخ بهره کند و این موجب تضعیف قیمت طلا خواهد شد.»

وی هشدار داد که فدرال رزرو همچنین باید با نگرانی ها در مورد تضعیف رشد اقتصادی نیز دست و پنجه نرم کند که به نوبه خود می تواند موجب انقباضی تر شدن سیاست پولی این نهاد گردد.

قیمت دلار امروز چهارم آبان ماه در صرافی ملی ۲۶۹۲۰ تومان برای فروش و ۲۶۳۸۷ تومان برای خرید اعلام شد.

همچنین دلار در بازار آزاد نیز ۲۷۵۴۱ تومان معامله شد، کمترین قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۷۳۹۰ تومان قیمت خورد. بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو امروز چهارم آبان ماه در صرافی ملی ۳۱۵۵۱ تومان برای فروش و ۳۰۹۲۶ تومان برای خرید اعلام شد و در بازار آزاد امروز نیز ۳۱۹۵۷ تومان معامله شد. همچنین بانک مرکزی قیمت یورو رسمی را ۴۸۷۷ تومان اعلام کرده است.

همچنین به نقل از شبکه اطلاع رسانی طلا و جواهر قیمت سکه امامی در بازار امروز با ۴۲۷۴۸ تومان کاهش ۱۱ میلیون و ۷۵۰ تومان و سکه تمام بهار آزادی با ۲۵۰۰۰ تومان کاهش ۱۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با ۲۰٫۰۰۰ و ۳۰٫۰۰۰ تومان کاهش ۶۰۸۰۰۰۰ و ۳۵۷۰۰۰۰ تومان معامله شدند.

همچنین طلا ۱۸ عیار طی معاملات امروز با ۵۴۳۲ تومان کاهش گرمی ۱٫۱۶۰٫۹۴۴ تومان قیمت خورد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر