|
کدخبر: 200630

ادامه روند صعودی بازار فلزات اساسی / طلا گران شد

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده افزایش ملایمی به ثبت رساند و این افزایش قیمت در حالی به ثبت رسیده که معامله‌گران بازارهای سهام پس از روند یک هفته‌ای نزولی در هفته معاملاتی گذشته، در معاملات خود احتیاط بیشتری به خرج می‌دهند.

افزایش اخیر شاخص دلار آمریکا باعث شده تا روند صعودی در بازار فلزات گرانبها محدود باشد. بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با ۳.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۹۳.۱۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۰ دلار کاهش به قیمت ۲۳.۸۰ دلار در هر اونس معامله شد.

توجه معامله‌گران در روزهای ابتدای هفته معاملاتی بر روی گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه آگوست است که قرار است صبح سه‌شنبه به وقت آمریکا منتشر شود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که پس از افزایش ۰.۵ درصدی ماه جولای، شاخص قیمت مصرف کننده ۰.۴ درصد افزایش یابد. بر اساس برآورد سالانه، شاخص تولید ناخالص داخلی در ماه آگوست به ۵.۴ درصد رسیده که مشابه ماه جولای است. سرویس خبری بلومبرگ در خبری که صبح روز گذشته منتشر شد اعلام کرد: در زمینه مواد اولیه، فشارهای قیمتی افزایش یافته و بر همین اساس قیمت آلومینیوم به بالاترین سطح ۱۳ سال گذشته خود رسیده است. همچنین قیمت نفت به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه بازگشت. تولیدکنندگان معتقدند به دنبال افزایش قیمت‌های هزینه‌های مواد اولیه، تنگناهای حمل و نقل و افزایش هزینه‌های کارگران، به زودی شاهد افزایش هزینه مصرف کنندگان خواهیم بود.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا در معاملات روز دوشنبه بار دیگر افزایش یافت. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با ادامه روند افزایشی از مرز ۷۰ دلار عبور کرد و به ۷۰.۵۰ دلار در هر بشکه رسید. در عین حال بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده در محدوده ۱.۳ درصدی معامله شد.

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای اکتبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه متوقف شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۶.۲۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن قیمت‌های آتی به زیر سطح حمایتی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۰۳.۷۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۱۵ دلار در هر اونس عنوان شده است همچنین سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۷۸۰.۸۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۷۲ دلار در هر اونس است.

روند نزولی معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۲۲.۳۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۴ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۴.۳۴۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۳.۳۶ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۳ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها