|
کدخبر: 189311

پیش بینی بلومبرگ از آینده قیمت بیت کوین

در روز جاری طلا پس از افزایش قیمت ها در روز گذشته کمی آرام شد و با روند ثابتی حرکت کرد اما قیمت بیت کوین همچنان در حال کاهش است.

وضعیت اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه دوم با افزایش واکسن ها و کمک های دولتی از سطح قبل از همه گیری فراتر رفت ، هرچند که اثر مثبت انتظاری کمی داشت و افزایش شیوع کرونا چشم انداز سه ماهه فعلی را آلوده کرده است.

 به دنبال اظهارات رئیس فدرال رزرو جروم پاول در اوایل این هفته مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره « راهی دور است» و بازار کار هنوز « برخی زمینه ها را برای پوشش» دارد ، موجب شد دلار در روز جمعه به پایین ترین سطح یک ماه نزدیک شود و در بدترین هفته از زمان تعیین شده قرار گرفت.

 شاخص دلار در سطح ۹۱.۸۷۱ ثابت بود و یورو با افزایش ۰.۰۵ درصدی در برابر ۱.۱۸۹۲ دلار روبرو شد. ارزش دلار در برابر ین ۰.۱ درصد بالاتر رفت.

پس از عملکرد خوب در روز پنجشنبه ،قیمت طلا در معاملات روز جاری کم تحرک بود. نقره نیز پس از فشار ۲.۱۷٪ روند صعودی در جلسه دیروز ، ثابت ماند.

 تحلیلگران Degussa اعتقاد دارند که عملکرد ضعیف بازار تا حدودی به این دلیل است که بانک های مرکزی با موفقیت مصرف کنندگان را متقاعد کرده اند که افزایش قیمت ها موقتی هستند.با این وجود ، تحلیلگران افزودند که طلا و نقره همچنان از سیاست های پولی فوق العاده سازگار بهره مند می شوند. از این رو برخی هنوز اصرار دارند قیمت طلا در بلندمدت آینده خوبی دارد. در کنار روند قیمت گزارش ها نشان می دهد تولید جهانی معدن ۴.۲ درصد رشد کرده است. این رشد ناشی از افزایش استخراج در کانادا و اندونزوی بوده است. با این حال وضعیت استخراج در چین و استرالیا دو کشور اول تولید طلا در جهان منفی بوده است. کاهش استخراج طلا در چین به دلیل حوادثی بود که در دو معدن طلا رخ داد. پس از این حوادث به دلیل انجام بررسی های ایمنی تولید در چند معدن تعلیق شد.

خرید بیت کوین توسط شرکت ها

مایکل سایلور ، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی ، در اعلامیه سود سه ماهه دوم خود پنجشنبه گفت ، شرکت هوش تجاری MicroStrategy به سرمایه گذاری در " دارایی دیجیتال" خود ادامه خواهد داد.

سیلور خاطرنشان کرد که آخرین سرمایه مالی شرکت مستقر در واشنگتن تایسون به این شرکت اجازه داده است دارایی دیجیتال خود را به بیش از ۱۰۵هزار بیت کوین افزایش دهد.

او با بیان اینکه "ما همچنان از نتایج اجرای استراتژی دارایی های دیجیتال خود خوشحال هستیم" ، افزود: "با ادامه کار ، قصد داریم سرمایه های اضافی خود را در استراتژی دارایی های دیجیتال خود بیشتر کنیم."اما امروز بیت کوین نیز دوباره روند نزولی داشت و به ۳۸ هزار دلار رسید.بلومبرگ نیز با اشاره به رشد قیمت بیت کوین پس از آنکه شایعه شد آمازون قرار است از ارزهای دیجیتالی به عنوان ابزار پرداخت استفاده کند نوشت: علاقه آمازون به عنوان سیگنالی خوانده می شود که سکه های دیجیتال می توانند روزی از سرمایه گذاری های فرعی به ابزارهای مالی روزمره مانند پول نقد و کارت های اعتباری تبدیل شوند.بلومبرگ با اشاره به اینکه بخش زیادی از آمریکایی ها مقداری بیت کوین دخیره کرده اند و استفاده از رمزارزها به عنوان ابزار پرداخت از دو درصد در سال گذشته به سه درصد رسیده تاکید کرد: دلایل زیادی وجود دارد که آمازون می خواهد به سوی قبول ارزهای رمزپایه قدم بردارد. در حال حاضر ، بیش از ۱.۵۵ تریلیون دلار با ارزهای دیجیتال مختلف نگهداری می شود ، برخی از آنها فقط منتظرند تا با محصولات مبادله شوند.

در عین حال دلایل زیادی نیز برای تردید در این زمینه وجود دارد. نیک کارتر ، یک شریک عمومی در Castle Island Ventures ، اعتقاد دارد: استفاده از بیت کوین برای خرید لپ تاپ در آمازون می تواند "یک سردرد بزرگ حسابداری" برای خریداران ایجاد کند ، که هنگام استفاده از ارز رمزنگاری شده خود باید مالیات بر سود سرمایه را در نظر بگیرند. تا زمانی که کنگره به نوعی معافیت مالیاتی برای معاملات کوچک را تصویب نکند ، رمز ارزها نمی توانند به عنوان یک ابزار پرداخت مورد استفاده قرار گیرند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر