|
کدخبر: 172813

اعلام قیمت دلار در بازار متشکل + جزئیات

تغییرات قیمتی دلار در بازار متشکل، سامانه سنا و بازار آزاد مثبت بود و نرخ بازار آزاد به مرز ۲۳ هزار تومان نزدیک شد. فردا تغییرات قیمتی دلار مهم است زیرا ممکن است از مرز ۲۳ هزار تومان عبور کند.

بانک و بیمه اعلام قیمت دلار در بازار متشکل + جزئیات

قیمت دلار و یورو در بازار متشکل ارزی، سامانه سنا و بازار آزاد افزایش یافت. قیمت دلار متشکل در مقاطعی بالای ۲۲ هزار تومان قرار گرفت، اما نرخ میانگین زیر ۲۲ هزار تومان بود. دلار بازار آزاد نیز در ساعات انتهایی به مرز حساس ۲۳ هزار تومان نزدیک شد. فردا روند قیمتی دلار بازار آزاد مهم است. اگر افزایش قیمت دلار ادامه یابد و دلار از ۲۳ هزار تومان عبور کند ممکن است انتظارات افزایشی در بازار شکل گیرد.

افزایش قیمت دلار

قیمت متوسط دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به روز چهارشنبه ۱۵ تومان افزایش یافت و روی رقم ۲۱ هزار ۸۵۷ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در سامانه سنا ۵۲ تومان رشد کرد و روی رقم ۲۲ هزار و ۳۴۸ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در بازار آزاد نسبت به نرخ انتهایی روز چهارشنبه ۳۲۰ تومان افزایش یافت و روی رقم ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان قرار گرفت. در نتیجه اندازه شکاف بین نرخ دلار در سامانه سنا و بازار آزاد ۴۵۲ تومان معادل حدود ۲ درصد به دست می‌آید. در روز چهارشنبه اندازه این شکاف کمتر از یک درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف بزرگ شد.

عرضه دلار افزایش یافت

در روزی که گذشت فرصت ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید. یکی از شرکت کنندگان در روز آخر عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی بود. در این روز در بازار عمده فروشی ارز،حجم عرضه دلار نسبت به روز چهارشنبه ۱۵ درصد رشد کرد و روی رقم ۵ میلیون و ۱۶۸ هزار قرار گرفت. متوسط حجم عرضه در ۳۹ روز کاری که پشت سرگذاشتیم ۴ میلیون و ۶۴۱ هزار به دست می‌آید. در نتیجه حجم عرضه بالای متوسط ۳۹ روز کاری که پشت سرگذاشتیم قرار می‌گیرد.

افزایش قیمت یورو

قیمت متوسط یورو متشکل نسبت به روز گذشته ۲۵ تومان افزایش یافت و روی رقم ۲۶ هزار و ۱۸۲ تومان قرار گرفت. قیمت یورو در سامانه سنا ۴۰ تومان رشد کرد و روی رقم ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت یورو بازار آزاد نسبت به روز گذشته ۲۸۴ تومان زیاد شد و روی رقم ۲۷ هزار و ۴۷۶ تومان قرار گرفت. در نتیجه یورو بازار آزاد و سامانه سنا ۱۱۷۶ تومان معادل ۴.۵ درصد اختلاف داشتند. اندازه این شکاف در روز چهارشنبه ۳.۵ درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف بزرگ شد.

افزایش عرضه یورو

حجم عرضه یورو در بازار متشکل ارزی نسبت به روز چهارشنبه ۱۵ درصد رشد کرد و روی رقم ۲ میلیون و ۹۶۹ هزار قرار گرفت. متوسط حجم عرضه یورو متشکل در ۳۹ روز گاری که پشت سر گذاشتیم یک میلیون و ۴۷۹ هزار بدست می‌آید. در نتیجه حجم عرضه یورو بالای متوسط ۳۹ روز کاری که پشت سرگذاشتیم قرار می‌گیرد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها