|
کدخبر: 136266

افزایش کارمزد خدمات بانکی از امروز / هزینه کارت به کارت چند شد؟

دریافت نرخ‌های جدید کارمزد خدمات بانکی باتوجه به ابلاغ به شبکه بانکی از امروز مجاز می‌گردد.

بانک و بیمه افزایش کارمزد خدمات بانکی از امروز / هزینه کارت به کارت چند شد؟

چندی پیش بانک مرکزی در دستورالعملی به مدیران عامل بانک‌ها جداول کارمزد خدمات بانکی را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل از امروز اول آذر ۹۹ بخشنامه جدید جایگزین بخشنامه‌های متناظر قبلی کارمزد‌های خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی می‌شود و دریافت نرخ‌های جدید کارمزد خدمات بانکی مجاز می‌گردد.

کارت به کارت:

براساس بخشنامه جدید کارت به کارت به ازای انتقال هر یک میلیون تومان از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان افزایش می‌یابد و با افزایش هر یک میلیون تومان در فرایند کارت به کارت معادل ۲۴۰ تومان نیز به رقم افزوده می‌شود.

پایا:

در بخشنامه جدید خدمات پایا و ساتنا که تا پیش از این رایگان بود شامل کارمزد می‌شود و کارمزد خدمات انتقال وجه بین بانکی پایا ۱ صدم درصد مبلغ تراکنش از ۲۰۰ تومان تا ۲۵۰۰ تومان در پرداخت‌های انفرادی و ۱۰۰ تومان به ازای هر تراکنش در پرداخت‌های گروهی محاسبه خواهد شد

ساتنا:

کارمزد انتقال وجه بین بانکی ساتنا نیز ۲ صدم درصد مبلغ تراکنش تا سقف ۲۵ هزار تومان کارمزد تغیین شده است.

ارسال پیامک:

هزینه ارسال هر پیامک نیز معادل ۳۰ تومان به اضافه هزینه پیامک و حق اشتراک سالیانه است که به شرط رضایت مشتری دریافت خواهد شد.

افتتاح حساب و صدور دفترچه سپرده قرض الحسنه پس انداز:

در بخشنامه‌های قبلی برای افتتاح حساب و صدور دفترچه سپرده قرض الحسنه پس انداز کارمزدی دریافت نمی‌شد، اما با توجه به بخشنامه جدید هزینه افتتاح حساب سپرده کوتاه مدت متمرکز ۵ هزار تومان و صدور هر جلد دفترچه برای حساب‌های کوتاه مدت ۴۸۰۰ تومان درنظر گرفته شده است.

صدور دسته چک:

در این بین هزینه صدور دسته چک نیز دست خوش تغییراتی شده که به ازای هر برگ چک ۲ هزار ریال به همراه هزینه تمبر چک خواهد بود و کارمزد رفع سوءاثر برای هر برگ چک ۱۲ هزار تومان لحاظ می‌شود.

اعلام مانده حساب:

کارمزد اعلام مانده کارت از خودپرداز و کیوسک شتابی ۱۲۰ تومان و اعلام مانده کارت و صورتحساب ۱۰ گردش آخر ۲۴۰ تومان در نظر شده است.

صدور رمز جدید برای کارت:

کارمزد صدور رمز جدید برای انواع کارت‌های بانکی (نقدی، اعتباری و هدیه) در شعبه به درخواست مشتری هزار تومان تعیین شده است که روابط عمومی بانک مرکزی با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر اخذ کارمزد برای تغییر رمز کارت، ضمن تاکید بر رایگان بودن عملیات تغییر رمز کارت با استفاده از خودپرداز یا هر یک از کانال‌های غیرحضوری، اعلام می‌کند که عملیات تغییر رمز کارت در داخل شعبه به دلیل جلوگیری از مراجعه حضوری به شعبه با کارمزد انجام خواهد شد.

صدور کارت مغناطیسی هوشمند:

صدور کارت مغناطیسی هوشمند در شعب بانکی با کارمزد ۶ هزار تومانی انجام خواهد شد.

گفتنی است بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند به منظور رقابت با یکدیگر، حداکثر تا ۳۰ درصد و برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، مستمری بگیران و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) حداکثر تا ۱۰۰ درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغی نرخ‌های کمتری را اعمال نمایند.

منبع: میزان

ارسال نظر