|
کدخبر: 268783

تحول ماینیگ ارز دیجیتال با تراشه جدید سامسونگ

غول فناوری سامسونگ اعلام کرده که در حال ساخت تراشه‌های ماینینگ ۳ نانومتری است که از لحاظ مصرف انرژی، ۴۵ درصد کارآمدتر هستند. انتظار می‌رود که این تراشه‌های جدید، ۲۳ درصد عملکرد بالاتر و بهتری داشته باشند و انتشار آلاینده‌های کربنی در اثر استخراج رمزارزها را هم به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند.

سامسونگ، کار بر روی این تراشه‌ها را در اواخر سال ۲۰۲۱ و با کمک چند شرکت‌ تابعه خود از جمله Ansys، Cadence، Siemens و Synopsys، آغاز کرد. سامسونگ در آن زمان همچنین اعلام کرده بود که تراشه‌های ۲ نانومتری آن هم تا سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد.

تیم سامسونگ با اشاره به هر دوی این تراشه‌ها می‌گوید:

    ما به نوآوری فعال در توسعه فناوری‌های رقابتی و ایجاد فرآیندهایی که به تسریع بلوغ و تکامل فناوری کمک می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

لازم به ذکر است یکی از اولین سخت افزارهای ماینینگ یعنی Antminer S۱ که در سال ۲۰۱۳ تولید شد، دارای تراشه ۵۵ نانومتری بود.

سامسونگ از سال ۲۰۱۸ علاقه خود را کریپتو و بلاکچین ابراز کرده است. این غول فناوری در ابتدا تصمیم گرفت تا فناوری بلاکچین را برای حل مشکلات عملیاتی، در سیستم‌های خود ادغام کند. سامسونگ بعدها، زیرساخت‌های بلاکچینی را در گوشی‌های هوشمند خود ادغام کرد. در سال‌های اخیر نیز، سامسونگ وارد دنیای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و متاورس شده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها