|
کدخبر: 265130

تاکید نماینده مجلس بر ساماندهی قانون رمزارزها

رحیمی گفت:متاسفانه ما هنوز یک سازوکار تعریف‌شده‌ای برای رمزارزها به عنوان یک صنعت با محدوده مشخصی نداریم.

اقتصاد تاکید نماینده مجلس بر ساماندهی قانون رمزارزها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگوی جدید خود در مورد تأثیر استخراج رمزارزها بر پایداری شبکه برق، تاکید کرد که باید هدف طرفداران گسترش رمزارزها مشخص شود.

عبدالعلی رحیمی مظفری گفت:باید مشخص شود که این افراد به دنبال اشتغال‌زایی، درآمدزایی و استفاده از فرصت‌های انرژی در کشور هستند یا خیر.

او همچنین گفت: «متقاضیان زمانی که که هزینه انرژی را به صورت آزاد بپردازند، می‌توانند از ماینر استفاده کنند، اما این قضیه باید مدیریت شود و آزاد کردن شرایط نباید منجر به بی‌بندوباری در حوزه رمزارزها شود.»

رحیمی با تاکید بر مدیریت رمزارز و استخراج آن در داخل کشور خاطرنشان کرد: «به دلیل این‌که رمزارز پدیده غیرقابل کنترلی است، باید مشخص شود که در صورت متضرر شدن تولیدکننده و پرداخت هزینه آزاد انرژی، کسی پاسخگو خواهد بود یا خیر.»

به دلیل عدم وجود قانون جداگانه برای استفاده مجاز از رمزارزها و ماینرها، رحیمی گفت:نظر برخی از نمایندگان مجلس این است که قانون رمزارزها ساماندهی شود، اما کمیسیون انرژی با توجه به چالش‌ها صددرصد مخالف است.

وی در ادامه افزود:ما اگر برق داشته باشیم، مشتریان خودمان را داریم و به راحتی صادر می‌کنیم. لذا نیازی نیست که از ماینرهای دست دوم و سوم با بازده کمتر که خیلی‌ها با سوءاستفاده می‌آورند، استفاده کنیم. منافع حاصل از تولید رمزارزها ممکن است برای یک شخصی سودآور باشد، اما برای کشور و عموم مردم سودی ندارد و بنابراین، نباید منافع کشور را فدای گروه خاصی کرد.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر