|
کدخبر: 260268

گفت و گوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران:

ماجرای قیمت های نجومی در کافی شاپ های لاکچری / به اندازه ظرف پول دهید!

رئیس اتحادیه بستنی آبمیوه و کافی شاپ تهران اظهار داشت: تفاوت نرخ در کافی شاپ ها به سایز ظروف و کیفیت محصول بستگی دارد.

اقتصاد ماجرای قیمت های نجومی در کافی شاپ های لاکچری / به اندازه ظرف پول دهید!

با قدم زدن در شهر حتی در کوچه های باریک، خانه های قدیمی را میبینیم یا بام برج هایی درخیابان های شمال شهر که دیگر به کافه ای زیبا تغییر کاربری دادند. مردم نیز با وجود مشغله های فراوان اگر فرصتی برای تفریح داشته باشند ترجیح می دهند آن را در کافه و رستوران بگذرانند. با نگاهی به کافی شاپ های شهر شاهد قیمت هایی نجومی برای غذایی لاکچری به اندازه کف دست در بشقابی بزرگ هستیم. غذایی با ظاهری جذاب  و سیری کاذب! هر چقدر که از جنوب شهر به سمت شمال حرکت کنیم با شیب خیابان قیمت ها نیز بالا میرود. حال به این موقعیت مکانی ظاهری تجملاتی نیز اضافه می شود تا قیمت ها بیشتر صعود کنند.

گسترش نیوز در خصوص تفاوت نرخ کافی شاپ ها در مناطق مختلف به گفت و گو با اسکندر آزموده، رئیس اتحادیه بستنی آبمیوه و کافی شاپ تهران پرداخت.

آزموده-کافی-شاپ

آزموده در خصوص نرخ کافی شاپ ها اظهار داشت:متاسفانه کافی شاپ ها به دلیل تفاوت سایز ظروف و وزن نرخ ثابتی ندارند. اجناس مورد استفاده مردم در حال افزایش قیمت است. با گرانی مواد غذایی کافی شاپ نیز مجبور به افزایش قیمت می شود.

اجاره زیاد؛ منو گران

 رئیس اتحادیه بستنی آبمیوه و کافی شاپ تهران همچنین تصریح کرد:افزایش قیمت مواد اولیه هیچ ارتباطی به صاحب صنف ندارد.با وجود استقبال مردم از کافی شاپ ها درآمدهای بالایی حاصل می شود اما با هزینه های موجود در پایان ماه چیزی برای فرد باقی نمیماند.

وی علل دیگر تفاوت  قیمت در کافی شاپ ها را بیان کرد و افزود: تفاوت نرخ در کافی شاپ ها به سایز ظروف و کیفیت محصول بستگی دارد. البته اجاره مغازه در منطقه های مختلف نیز عامل مهمی است. در مناطق مختلف اجاره بها متفاوت است و کافی شاپ ها مجبورند بین نرخ و موقعیت مکانی خود تناسبی ایجاد کنند.

دولت حمایتی نکرد

آزموده  پیرامون حمایت دولت از کافی شاپ ها در دوران شیوع کرونا گفت: در دورانی که به علت شیوع زیاد ویروس کرونا کافی شاپ ها تعطیل بودند از سوی دولت حمایتی صورت نگرفت و در توان اتحادیه نیز نبود که کمک زیادی کند. با کاهش آمار مرگ و میر کرونا استقبال از کافی شاپ ها بهتر شده است.

رئیس اتحادیه بستنی آبمیوه و کافی شاپ تهران در پایان با تاکید به اینکه نبود نرخ مصوب دلیل بر نظارت نیست، افزود:اگر شکایتی از سوی مردم به ما گزارش شود، بازرس  بلافاصله به محل رفته و رسیدگی می شود. اگر قیمت کاهش یابد که مشکل بر طرف می شود در غیر این صورت به تعزیرات نامه ارسال می شود که واحد صنفی بسته شود.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر