|
کدخبر: 260185

در کدام دهک درآمدی هستید؟ / این جا بخوانید + جدول

اریز یارانه معیشتی بسیاری از مردم به دهک درآمدی خود اعتراض دارند و یا اینکه نمی‌دانند در کدام دهک درآمدی قرار دارند. اما چگونه تشخیص بدهیم در کدام دهک درآمدی قرار داریم؟

یک راه برای تشخیص دهک‌بندی خانوار، این است که افراد به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

افراد می‌توانند با مراجعه به «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» افراد، کد ملی سرپرست خانوار و شماره حسابی را که یارانه به آن واریز می‌شود، وارد کنند و ببینند در کدام دهک درآمدی قرار دارند.

راهکار دوم برای اطلاع از دهک درآمدی خانوار این است که افراد با شماره ۶۳۶۹-۰۲۱ تماس بگیرند و از کارشناسان وزارت اطلاع کسب کنند. جز این دو مورد که در هفته گذشته وجود دارد، درآمد افراد هم مبنای اصلی دهک‌بندی درآمد افراد است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول شناسایی دهک‌ها و دهک‌بندی افراد جامعه است. این وزارتخانه جدول جدید دهک‌بندی درآمدی را هنوز منتشر نکرده است. اما پیش از این جدولی منتشر شد که نشان می‌داد هر کدام از افراد جامعه در کدام دهک درآمدی قرار دارند.

 

مبنای این دهک‌بندی، درآمد ماهانه خانوارها بود که آنها را به ۱۰ دهک تقسیم می‌کرد.

 

 

بر این اساس افرادی که بین یک تا ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان درآمد دارند، جزو دهک اول تا سوم هستند. افرادی که درآمد ماهانه آنها بالای ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، جزو دهک دهم هستند. درآمد افرادی که بین ۳ تا ۱۰ میلیون است، جزو دهک‌های چهارم تا نهم محسوب می‌شوند.

البته این جدول درآمدی که مبنای دهک‍‌بندی است سال ۹۹ منتشر شده و هنوز جدول و اطلاعات جدید در دسترس نیست.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    در حال حاضر خط فقر به ماهی ۲۰ میلیون رسی ده بعد اینها آمدن دهک بندی مثلا از ده می لیون به بالا باشید جز دهک ۱۰ و مرفهین بی درد هستید مبنای دهک بندی صددرصد اشتباه است فردی مولتی میلیارد هست با کسی که حقو ق ماهی ده میلیون میگیره در یک دهک هست یا اینکه کسی دارای ماشین و خانه هست حالا ب ا قیمت خیلی هم پایین جز دهک ۱۰ میباشد وا قعا خودشان را مسخره کردند با این دهک بند ی . ثانیا یارانه برای هر کالایی برداشته میشه باید به همه تعلق حق همه است . فقط ب ه قشر خاصی تعلق نمیگیرد مگه یارانه صدقه است یارانه حق همه ملت ایران است

  • سید جاسم ارسالی در

    سلام من یک کارگر میخوم بدونم دهک ده حساب شودم من یک معلو جسمی حرکتی دارم





ارسال نظر