|
کدخبر: 235950

قیمت جدید تیر آهن در بازار / گرانی در راه است؟

قیمت تیرآهن و میلگرد نسبت به دو روز گذشته ثابت ماند. کاهش قیمت دلار باعث شد که قیمت فلزات امروز دوم بهمن ماه بدون تغییر بماند. آیا تیر آهن و میلگرد ارزان می‌شود؟

امروز قیمت دلار اندکی کاهش پیدا کرد اما این کاهش قیمت جزئی باعث شد که قیمت تیرآهن و میلگرد ثابت باقی بماند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز هر کیلو میلگرد بدون احتساب ارزش افزوده درب کارخانه با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شده است اما در بازار این فلز با قیمت ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت هر کیلو تیرآهن در بازار به قیمت به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

آیا ثبات قیمت تیرآهن و میلگرد ادامه‌دار است؟ رئیس اتحادیه فروشندگان آهن به تجارت‌نیوز می‌گوید: به دلیل رکود در بازار و توقف ساخت و ساز پیش‌بینی می‌شود ثبات قیمت آهن و میلگرد ادامه‌دار است.

حمیدرضا رستگار توضیح داد: هر ساله در فصل بهمن بازار آهن راکد است. معمولا در این ماه تقاضا برای خرید تیرآهن و میلگرد کاهش پیدا می‌کند. بنابراین کاهش میزان تقاضا باعث ثبات قیمت‌ها شده است.

او بیان کرد: در این وضعیت قیمت تیرآهن و میلگرد براساس قیمت‌های رسمی معامله نمی‌شود. بلکه قیمت‌ها را خریدار تعیین می‌کند. بنابراین در این بازه زمانی قدرت مذاکره و چانه‌زنی برای خریداران بیشتر می‌شود.

میلگرد شب عید گران می‌شود

فروشندگان آهن می‌گویند هر چند تقاضایی برای خرید آهن آلات در بازار وجود ندارد اما به نظر می‌رسد هر چه به شب عید نزدیک می‌شویم نوسان قیمت فلزات در بازار بیشتر می‌شود.

پیش‌تر محمد صادق چیت‌ساز، عضو هیات‌مدیره اتحادیه فروشندگان آهن گفته بود: «در آستانه شب عید تقاضا برای خرید آهن زیاد می‌شود. بنابراین ریزش قیمت‌ها ادامه‌دار نیست. در روزهای پایانی سال ممکن است به دلیل بالا رفتن قیمت دلار قیمت تیرآهن و میلگرد نوسان سه تا چهار درصدی داشته باشد.»

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر