|
کدخبر: 235567

پیش بینی قیمت سکه در بازار امروز

به گفته برخی فعالان، سکه برای اینکه امروز در جهت افزایشی حرکت کند،‌ نیاز دارد که دلار را بالای مرز ۲۸ هزار تومانی ملاقات کند و تنها با رشد طلا نمی تواند فاتح سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی شود

طلای جهانی در روز چهارشنبه افزایش خیره کننده ای را به ثبت رساند و توانست در حوالی سطح حساس هزار و ۸۵۰ دلاری قرار بگیرد. افزایش یکباره طلا در بازار پشت خطی سکه امامی نیز اثر داشت و موجب شد که این فلز گران بها تا بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی پیش روی کند.

با توجه به چنین اتفاقاتی می توان انتظار داشت که سکه امامی در ابتدای روز پنج شنبه نیز در جهت صعودی حرکت کند و حتی به سوی سطح حساس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی قدم بردارد.

با این حال، برخی معامله گران با تجربه بازار سکه باور دارند که سکه بدون علامت قوی دلار فاتح سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نخواهد شد. به باور این گروه، درست است که دیروز افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی تمایل به خرید در بازار سکه را بالا برد، ولی عامل اصلی افزایش فلز گران بهای داخلی،‌ پیش روی دلار در بازار سبزه میدان  بود. دیروز اسکناس آمریکایی از فاز نزولی خارج شد و توانست با عبور از دو سطح مقاومتی ۲۷ هزار و ۵۰۰ و ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی، به سوی مرز ۲۸ هزار تومانی قدم بردارد.

به گفته برخی فعالان، سکه برای اینکه امروز در جهت افزایشی حرکت کند،‌ نیاز دارد که دلار را بالای مرز ۲۸ هزار تومانی ملاقات کند و تنها با رشد طلا نمی تواند فاتح سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی شود. عده ای نیز باور دارند تا زمانی که ارزش ذاتی سکه زیر مرز ۱۲میلیونی است، در مورد قرار گرفتن در موقعیت خرید باید احتیاط کرد.

 

منبع: اکو ایران

ارسال نظر