|
کدخبر: 234301

جوان ایرانی دست راست خالق اتریوم شد

جوان ایرانی رئیس تیم جک دورسی خالق اتریوم برای استخراج بیت کوین شد.

شرکت پرداخت بلاک (Block)، اسکوئر (Square) سابق که جک دورسی مدیریت آن را برعهده دارد، می‌خواهد دسترسی به استخراج بیت کوین را دموکراتیک کند. این اقدام به دلیل ترس از متمرکز شدن بیش از حد استخراج بیت کوین صورت می‌گیرد.

توماس تمپلتون (Thomas Templeton)، رئیس بخش سخت ‌افزار شرکت بلاک، در توییتی نوشت:

ما می‌خواهیم ماینینگ را از هر نظر، از خرید تا راه‌اندازی، تعمیر و نگهداری و استخراج، توزیع‌شده‌تر و کارآمدتر کنیم.

دورسی هم گفت:

    ما می‌خواهیم ماینینگ به آسانی وصل کردن یک دکل به منبع برق باشد.

برای این منظور، بلاک تیمی از مهندسان نرم افزار، مهندسان سیستم و متخصصان مدار مجتمع با کاربرد خاص یا همان ای‌سیک (ASIC) را گرد هم آورده است. ای‌سیک‌ها تراشه‌های خاصی هستند که هسته اصلی ریگ‌های ماینینگ مانند انت‌ ماینر (Antminer) به شمار می‌روند. افشین رضایی (Afshin Rezayee) هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت.

چالش‌های پیش روی ماینرها

جامعه ماینینگ ملزم به رعایت سه عامل اصلی است: قابلیت اطمینان، عملکرد و در دسترس بودن. مهم‌ترین دغدغه‌های این صنعت نیز قابلیت اطمینان، اتلاف گرما، گرد و غبار و نیاز دائمی به راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های ماینینگ، هستند.

در این میان، برخی از ریگ‌های استخراج هارمونیک‌ها را به شبکه برق تزریق می‌کنند که می‌تواند برای تجهیزات شبکه مضر باشد. هارمونیک‌ها، سیگنال‌های الکتریکی با فرکانس‌هایی هستند که مضرب‌های صحیح (یعنی ۲، ۳، ۴) فرکانس جریان متناوب در یک شبکه برق هستند. به عنوان مثال، ۱۰۰ هرتز و ۱۵۰ هرتز هارمونیک‌های یک شبکه برق ۵۰ هرتزی هستند که به ترتیب از ضرب ۵۰ در ۲ و ۳ به دست می‌آیند.

در نهایت، منابع، هزینه و زمان‌های تحویل غیرقابل پیش‌بینی برای ریگ‌های ماینینگ به این معنی است که دستیابی به تجهیزات ماینینگ می‌تواند امری چالش‌برانگیز باشد.

استخراج متن باز، راه‌حل این مشکل!

یکی دیگر از پروژه‌های استخراج متن باز، qMiner نام دارد. این پروژه به جای ای‌سیک‌ها از واحدهای پردازش مرکزی (CPU) استفاده می‌کند؛ چراکه این واحدها به راحتی در ‌دسترس هستند و از KDB+، یک پایگاه داده سری زمانی استفاده می‌کنند. سندی بردلی (Sandy Bradley) که این پروژه را راه‌اندازی کرده، ساختار تشویقی زیر را پیشنهاد کرده است: ۱ درصد به حل‌کننده بلاک فعلی، ۳۹ درصد به منابع مورد استفاده برای استخراج بلاک فعلی، ۳۰ درصد به درآمد جهانی برای خانوارهای کم درآمد و ۳۰ درصد به یک بنیاد مراقبت از زمین – که می‌تواند برای پروژه‌های احیای محیط زیست استفاده شود – اختصاص یافته است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها