|
کدخبر: 234033

دوپتروشیمی امروز در بورس معاملات مشکوک داشتند

در روز افت ۱۱.۶ هزار واحدی شاخص، دو پترو پالایشی، دو شرکت بیمه، دو سهم قندی به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش نسبی مثبت و کم حجم آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۳۲۲ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۳.۶ و ۳.۵ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، شیمیایی سینا به همراه بانک ملت با تقاضای ۴۱۳، ۲۷۰، ۲۳۰، ۲۰۶ و ۱۵۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۹ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان شرکت حاضر در بازار اول فرابورس با رشد ۲.۴ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۱۳.۷ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های لاستیک سهند، صنایع و معادن احیاء سپاهان، ماشین سازی نیرو محرکه، شیمیایی سینا، پالایشگاه شیراز، احیاء صنایع خراسان ، پتروشیمی غدیر، رهشاد سپاهان، بیمه سامان، قند قزوین، سرمایه گذاری سامان گستر اصفهان، بیمه ملت، کی بی سی و قند تربت حیدریه معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو پترو پالایشی، دو شرکت بیمه، دو سهم قندی به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر