|
کدخبر: 233666

خبر مهم برای سهامداران چهار نماد بورسی

به درخواست کاربران سایت نبض بورس امروز ۲۴ دی ۱۴۰۰، چهار نماد خودرو، فملی، شپنا و فالوم به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند تا روند احتمالی آنها در روز‌های آینده پیش‌بینی شود. این چهار سهم چه خواهند شد؟

گفتنی است که این تحلیل سیگنالی برای خرید یا فروش این چهار سهم نیست و تاکید می‌شود که یک پیش‌بینی از روند احتمالی آنها در روز‌های آینده بورس می‌باشد..

تحلیل تکنیکال خودرو

خودرو از یک سال و نیم گذشته درون یک ساختار اصلاحی به‌صورت یک کارکشن ۵ موجی در حال اصلاح است. اخیرا نرخ در نزدیکی کف قبلی خود با واکنش مثبت بازار همراه شده است. اگر فرض کنیم که شاخه e در ساختار اصلاحی روی نرخ حمایتی ۱۶۰ تومان تکمیل شده است پس باید گفت که صعود نرخ تا محدوده‌ ۲۰۰ تومان در چند وقت اخیر تا نزدیکی خط روند نزولی جزیی از یک روند جدید بوده است.

اکنون نرخ سهم در صورت عبور و تثبیت بالای ۲۰۰ می‌تواند تا محدوده‌ ۲۲۰ تومان در گام اول و پس از آن تارگت دوم سهم روی محدوده‌ی ۲۵۰ تومان در دسترس قرار می‌گیرد. خط روند صعودی در اندیکاتور RSI که در میان مدت واگرایی مثبتی را با نمودار نرخ ایجاد کرده بود همچنان محفوظ می‌باشد و این در حالی است که روند نزولی RSI در کوتاه مدت شکسته شده است. با در نظر گرفتن حد ضرر ۲۰۰ تومانی سهم می‌شود گفت که نسبت R/R سهم مناسب می‌باشد.

تحلیل تکنیکال فملی

 نرخ سهم از انتهای سال ۹۹ درون یک روند صعودی با شیب رشد ملایم قرار دارد. هرگاه نرخ به محدوده‌ حمایتی خط روند صعودی نزدیک می‌شود بلافاصله با واکنش مثبت مواجه می‌شود. از سویی دیگر همین روند صعودی را نیز در اندیکاتور RSI مشاهده می‌کنیم. اخیرا نرخ دوباره به مقاومت هندسی خود در نزدیکی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر روی ۷۳۰ تومان قرار گرفته است که البته تارگت سهم روی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان قرار دارد. از طرفی دیگر محدوده‌ی حمایتی ۶۹۰ تومان به عنوان خط گردن الگوی هارمونیک برگشتی در کوتاه مدت مانع از ریزش نرخ می‌شود.

فملی در میان مدت و افق یکساله می‌تواند از فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان نیز عبور کند که در این صورت تارگت بعدی سهم روی اوج تاریخی خود در ۹۴۰ تومان قرار دارد. پس با توجه به تارگت‌های سهم در مقابل محدوده‌ حمایتی سهم می‌شود نتیجه گرفت که نسبت R/R سهم مناسب ارزیابی می‌شود.

تحلیل تکنیکال شپنا

شپنا بالاخره بعد از تکمیل پول بک، کف کانال صعودی چند ساله خود را از دست داد، اما نرخ هم اکنون در نزدیکی حمایت هندسی ۵۵۰ تومانی در حال معامله است. در صورت واکنش مثبت نرخ به حمایت گفته شده و تثبیت آن بالای ۵۰۰ تومان، نرخ بار دیگر می‌تواند تا محدوده‌ ۸۰۰ تومان در افق میان مدت و یک ساله رشد کند در غیر این صورت و با از دست رفتن حمایت ۵۵۰ تومانی به نظر می‌رسد که کار برای رشد دوباره سهم سخت می‌شود. روند صعودی چند ماهه در اندیکاتور RSI همچنان ادامه دارد و تا زمانی که روند صعودی RSI ادامه داشته باشد می‌توان به حفظ حمایت هندسی و رشد نرخ و تغییر روند در سهم امیدوار بود.

تحلیل تکنیکال فالوم

فالوم در دو سال گذشته درون یک ساختار نزولی به‌صورت یک پنج موجی (abcde) در حال اصلاح بوده است که اخیرا سهم به کف حمایت هندسی خود در محدوده‌ ۱،۷۳۰ تومان واکنش نشان داده است. نرخ هنوز موفق به تثبیت و حفظ محدوده‌ی گفته شده نشده است و ممکن است تکمیل شاخه c از اصلاح پنج موجی را هنوز کامل نکرده باشد؛ که در این صورت نرخ همچنان و حداقل می‌تواند تا تارگت فیبوی ۰.۵ بسط دو موج C و D در ۱،۵۵۰ تومان اصلاح کند.

این در حالی است که روند صعودی در اندیکاتور RSI مدتی است که از دست رفته است، اما باید گفت که RSI هم اکنون در محدوده‌ی اشباع از فروش قرار دارد و احتمالا فروشنده‌های سهم تا حدودی در این مقطع کوتاه آمده‌اند که این موضوع می‌تواند به تثبیت نرخ در محدوده ۱،۵۵۰ تومان کمک کند تا اینکه در یک فرصت مناسب نرخ و روند سهم تغییر کند.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر