|
کدخبر: 233460 رویا رئیسی

دبیر کل هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران با حضور فعالان رمزارز

بحث رمزارزها در ایران هم سو با دنیا پیش خواهد رفت. مردم ایران از فناوری‌های نوین استقبال خوبی دارند. البته این بحث با آسیب‌ها ابهاماتی همراه است.

اقتصاد برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران با حضور فعالان رمزارز

روز گذشته هفتمین دوره از نمایشگاه تراکنش ایران آغاز به کار کرد و امروز راس ساعت ۱۸ به کار خود پایان داد. این دوره از نمایشگاه با حضور مدیران و کارشناسان صنایع پرداخت و فناوری‌های نوین مالی تراکنش هفتم افتتاح شد. در روز پایانی از غرفه داران شرکت‌کننده در این رویداد بزرگ فناوری قدردانی شد. در این مراسم محمدابراهیم مقدم، رئیس هیئت‌مدیره مرکز فابا، دکتر محمد مراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا، امین بیات، قایم مقام مدیرعامل، مرکز فابا و بهبود عباسی، رئیس ستاد اجرایی تراکنش هفتم حضور داشتند. در حاشیه مراسم قدردانی گفتگویی با دبیر کل هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران داشتیم. همراه گسترش نیوز باشید.

محمد مراد بیات دبیر کل هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: برگزاری هفت دوره نمایشگاه یعنی هفت دوره تدبیر و استمرار و پله پله رشد کرده است. هر ساله نسبت به دوره قبلی شاهد رشد خوب نمایشگاه تراکنش هستیم. دوره‌های اخیر که در شرایط کرونایی برگزار شده است، نشان دهنده تدابیر ارزشمند و نگاه ویژه به این حوزه است. کرونا و محدودیت‌هایش مانع برگزاری نمایشگاه تراکنش‌های ایران نشد.

بیات

استقبال بی‌نظیر از نمایشگاه تراکنش ایران

بیات اظهار کرد: این نمایشگاه یک رویداد B۲B و B۲G است. به معنای دیگر نمایشگاه، محل تبادل اطلاعات، اتاق فکر صنعت، پایگاه معرفی محصول و دانشگاهی است که دوره‌های تخصصی بانکداری نوین را آموزش می‌دهند. نمایشگاه تراکنش ایران بسته‌ای چند ضلعی محسوب می‌شود. این نمایشگاه به‌ خوبی جایگاه خود را میان مردم پیدا کرده است. هفتمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران در دو روز برگزار شد و واقعاً این حجم از استقبال را پیش‌بینی نمی‌کردیم. نمایندگان مجلس، مقامات کشوری، مدیران دولتی، بخش خصوصی، صاحبان کسب‌وکارها، نوآوران و دانشگاهی‌ها در این نمایشگاه حضور پر رنگی داشتند.

وی افزود: بیش از ۸۰ سخنرانی در این دور روز برگزار شد. همچنین بیش از ۵۰ کارگاه معرفی محصول داشتیم. جشنواره نوآوری و استارت آپی نیز از دیگر برنامه‌های این دوره از نمایشگاه بود. جشنواره نکوداشت از پیش‌کسوتان را نیز برگزار کردیم. ستاد خبری روزانه گزارش‌هایی زیادی را به زبان فارسی و سایر زیان‌ها مخابره می‌کرد.

مدیرعامل مرکز فابا (مرکز فرهنگ‌سازی و آموزش بانکداری الکترونیک) تأکید کرد: پخش زنده این دوره از نمایشگاه هم دستاورد عالی بود. در افتتاحیه نمایشگاه تنها در صفحه اینستاگرام بیش از ۷ هزار بیننده داشتیم. این رقم باورنکردنی نشانه علاقه‌مندی به این حوزه است. سایت آپارات، لنز و رسانه‌های دیگر این رویداد نمایشگاهی را به‌خوبی منعکس کردند. این رویداد تلنگری به جامعه بود که اکوسیستم صنایع مالی، بانکی و پرداخت کشور بدون فناوری‌های جدید راهی برای آینده ندارند. این موضوع باید جدی گرفته شود تا در آینده بازنده میدان رقابت جهانی نباشیم.

رمزارزها در ایران به کدام سمت می‌روند؟

بیات در پایان ضمن اشاره به حضور شرکت‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال گفت: بحث رمزارزها در ایران هم سو با دنیا پیش خواهد رفت. مردم ایران از فناوری‌های نوین استقبال خوبی دارند. البته این بحث با آسیب‌ها ابهاماتی همراه است. مراکز رگلاتوری و فعالان این بخش باید مراقب باشند تا راه را گم نکنند و باید نسبت به آسیب‌ها و تهدیدها هوشیار باشند. در این شرایط فناوری‌های نوین در ایران با قدرت پیش خواهد رفت.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها