|
کدخبر: 233140

ترس معامله‌گران از بازار رمز ارز / معاملات پرحجم در اتریوم

بیت کوین نسبت به روز گذشته با افت قیمت جزئی و در حدود ۴۱۷۰۰ دلار معامله می شود. اتریوم هم حوالی ۳۱۰۰ دلار در حال معامله است.

اقتصاد ترس  معامله‌گران از بازار رمز ارز /  معاملات پرحجم در اتریوم

بیت کوین روز گذشته برای دقایقی معامله گران بازار رمز ارزها را با ترس شدید مواجه کرد. افت ناگهانی قیمت این ارز تا کمتر از قیمت ۴۰ هزار دلار، این ترس را ایجاد کرد که دوباره قرار است شاهد یک روند نزولی دیگر باشیم. اما قیمت بیت کوین خیلی هم زیر ۴۰ هزار دلار پایدار نبود و سریع به بالای این محدوده برگشت. هم اکنون هم قیمت آن ۴۱۷۵۰ دلار است.

ارزش معاملات بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۴ میلیارد دلار بوده که این نشان می دهد دوباره معامله گران روی این ارز فعال شده اند. اخیرا پیتر شیف، یکی از چهره های مطرح بازارهای مالی جهان که البته مخالف سرمایه گذاری در بیت کوین هم هست، اعلام کرده که کاهش قیمت «صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل» باعث کاهش قیمت بیت کوین شده و اگر این صندوق عملکرد موفقی داشت، قیمت بیت کوین هم افت نمی کرد.

معاملات پرحجم در اتریوم

اتریوم هم امروز حدود ۳۱۰۰ دلار معامله می شود و ارزش معاملات آن ۲۰ میلیارد دلار بوده است. این رقم معامله که طی ۲۴ ساعت ثبت شده، برای اتریوم به عنوان ارز دوم بازار رقم چشمگیری است و رشد قابل توجهی را نسبت به روزهای گذشته نشان می دهد.

از نظر تحلیلگران تکنیکال، اتریوم تنها ۱۰۰ دلار با یک حمایت قوی فاصله دارد و چنانچه به هر دلیل به زیر قیمت ۳۰۰۰ دلار برسد، احتمالا دوباره یک روند نزولی جدید را آغاز خواهد کرد.

فاصله زیاد آلت کوین ها از سقف قیمتی

در میان آلت کوین ها، امروز بهترین وضعیت را NEAR Protocol دارد که بیش از ۱۰ درصد رشد کرده است. در میان ۵۰ ارز برتر بازار، The Sandbox و Helium هم بدترین وضعیت را داشته اند که بیش از ۵ درصد افت کرده اند. هفته گذشته تصور می شد که آلت کوین ها در حال جدا کردن مسیر خود از بیت کوین و اتریوم هستند اما طی چند روز اخیر مشخص شد هنوز این اتفاق رخ نداده و آلت کوین ها هم پا به پای بیت کوین در حال نزول هستند.

در دوره ای که بیت کوین وارد یک روند نزولی شده، تعدادی از آلت کوین ها افت بیشتری را نسبت به ارز اول بازار ثبت کرده اند. Internet Computer که اخیرا چند روز مثبت بوده، نسبت به سقف قیمتی ۹۲ درصد افت کرده است. ریپل و دوج کوین هم هر کدام ۸۱ درصد نسبت به سقف قیمتی افت کرده اند. این در حالی است که بیت کوین نسبت به سقف قیمتی ۳۸ درصد افت کرده است.

در میان ۱۶۶۳۸ ارز موجود، بیشترین رشد در شبانه روز گذشته مربوط به SpongeBob Square است که حدود ۱۸۰۰ درصد رشد کرده است. PAPPAY هم حدود ۸۰۰ درصد رشد را نمایش می دهد. منفی ترین ارز هم ENV Finance بوده که طی یک روز ۹۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

رشد ۵۱ درصدی ارزش معاملات

امروز ارزش بازار رمزارزها نسبت به دیروز یک درصد افت کرده و به ۱.۹۵ تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم ۱۰۷ میلیارد دلار بوده که نسبت به روز گذشته رشد ۵۱ درصدی را نشان می دهد. از این رقم، ۸۴ میلیارد دلار مربوط به معاملات استیبل کوین ها بوده است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر