|
کدخبر: 233100 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز:

ماجرای لپ‌ تاپ‌ های استوک قاچاق که مجوز رسمی دارند!

فرجی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران می گوید لپ‌تاپ و کالاهای الکترونیک استوک قانونی نیستند اما فروشگاه‌های لپ‌تاپ استوک مجوزها اینماد و انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی را دارند.

اقتصاد ماجرای لپ‌ تاپ‌ های استوک قاچاق که مجوز رسمی دارند!

در سال‌های اخیر قیمت لپ‌تاپ با رشد چشم‌گیری همراه بود. این رشد دقیقا در زمانی شروع شد که کرونا زندگی مردم را مجازی کرد. با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هر خانواده حداقل یک لپ‌تاپ نیاز داشت. قیمت لپ‌تاپ به حدی رشد کرد که مردم برای خرید نیازمند وام بودند. در این روزها لپ‌تاپ‌های دسته دوم و استوک رونق گرفته‌اند. البته این رونق با نگرانی همراه است. در شرایطی که خیلی از لپ‌تاپ‌های نو بعد از چند ماه کار کردن با مشکل مواجه می‌شوند و راهی گارانتی می‌شوند؛ خرید لپ‌تاپ استوک ریسک بالایی دارد.

با لپ‌تاپ استوک آشنا شوید

شاید همه ما فکر کنیم لپ‌تاپ استوک همان دست دو است. این باور درست نیست و تمامی لپ‌تاپ‌های استوک دست‌دوم نیستند. لپ‌تاپ‌های استوک اکثرا از سوی فروشگاه‌ها مرجوع شده‌اند. علت مرجوعی خرابی نیست و بزرگ‌ترین دلیل از رده خارج شدن است. لپ‌تاپ‌های استوک مزایایی مثل قیمت پایین و کیفیت ساخت بالا دارند. معایب لپ‌تاپ استوک هم نداشتن ظرافت و قدیمی بودن سیستم نرم‌افزاری است.

خریدوفروش لپ‌تاپ استوک قانونی است؟

 روند نظارت بر کار فروشنده‌های لپ‌تاپ استوک را از محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران جویا شدیم. فرجی در پاسخ به خبرنگار گسترش نیوز گفت: لپ‌تاپ و کالاهای الکترونیک استوک قانونی نیستند و از راه قاچاق وارد کشور می‌شوند. صحبت‌های رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران برای ما قانع‌کننده نبود. فروشنده‌های لپ‌تاپ استوک مدعی هستند، کسب‌وکار آنها قانونی است و تمامی سایت‌های فروش لپ‌تاپ استوک مجوزهای لازم اینماد و انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی را دارند. فروشنده‌ای در گفتگو با گسترش نیوز گفت: اگر کار ما قانونی نبود، یک روز هم اجازه کار قانونی در دفتر رسمی را نداشتیم. در ادامه نمونه‌ای از سایت‌هایی که مورد تایید وزارت صمت هستند را مشاهده می‌کنید.

اینماد1

اینماد2

اینماد3

قیمت لپ‌تاپ استوک در بازار

اگر از خرید لپ‌تاپ نو منصرف شده‌اید. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به قیمت لپ‌تاپ‌های دست دو و استوک داشته باشیم. در جدول زیر ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های استوک بازار با برند hpرا مشاهده می‌کنید.

لپ-تاپ-اچ-پی

در این بخش قیمت لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت Asus را مشاهده می‌کنید.

لپ-تاپ-ایسوس

اگر علاقه‌مند به لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت و استوک برند dell هستید، جدول زیر را مشاهده کنید.

لپ-تاپ-دل

برند Lenovo در ایران طرفداران زیادی را دارد. لپ‌تاپ‌های استوک این برند هم رونق خوبی دارد.

لپ-تاپ-لنووا

علاقه‌مندان به گیم نیز می‌توانند از لپ‌تاپ‌های استوک مخصوص بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنند. در ادامه قیمت ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های استوک مخصوص گیم را می‌بینید.

لپ-تاپ-گیم

در روزهای کرونایی بیش از همه دانش آموزان و دانشجویان نیازمند لپ‌تاپ هستند. برای این گروه از علاقه‌مندان به لپ‌تاپ‌های استوک مدل‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

لپ-تاپ-دانشجویی

تضادهای بازار لپ‌تاپ استوک

فعالان این صنف مدعی هستند که تضاد بین اتحادیه فناوران رایانه و فروشنده‌ها به واسطه شفاف نبودن قوانین است. برای دریافت ای نماد سایت خریدوفروش لپ‌تاپ به درستی مسیر تامین لپ‌تاپ استوک مشخص نیست. اگر خریدوفروش لپ‌تاپ استوک به این معنا باشد که لپ‌تاپ‌های از رده خارج شده یا دست‌دوم در داخل کشور است. کار غیرقانونی انجام نشده است. در نتیجه شفاف نبودن قانون این روند را ایجاد کرده است. در وضعیت موجود فعالیت کلاه‌برداران نیز بیشتر می‌شود.

در هنگام خرید لپ‌تاپ استوک به این موارد توجه کنید

لپ‌تاپ قیمت نجومی دارد و بازار استوک این کالا حسابی رونق دارد. اگر قصد خرید لپ‌تاپ استوک را دارید به چند نکته توجه کنید. نکته اول چک هارددیسک لپ‌تاپ است. برای تست هارد، نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نکته دوم چک باتری است. برای چک سلامت باتری نیز می‌توانید از نرم افزار BatteryInfoView استفاده کنید. فراموش نکنید که نقطه‌های ریز و هاله در صفحه‌نمایش زنگ خطر است. تشخیص نقطه ریز در لپ‌تاپ‌هایی که صفحه‌نمایش مات دارند، سخت است. ما به شما برنامه DFX را پیشنهاد می‌کنیم. برای تست رم و گرافیک لپ‌تاپ نیز می‌توانید از نرم افزار PassMark BurnInTest استفاده کنید. چک سخت‌افزارهایی مثل اتصالاتلپ، ورودی‌ها و دستگاه‌های اتصالی مثل وای فای، بلوتوث و HDMI نیز ضروری است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها