|
کدخبر: 232642

دولت همیشه ورشکسته است / جبران کسری بودجه از جیب مردم

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه طی چهل سال اخیر دولت همواره ورشکسته بوده، گفت: دولتها برای جبران این ورشکستگی دست در جیب مردم کرده است.

اقتصاد دولت همیشه ورشکسته است / جبران کسری بودجه از جیب مردم

مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: در طول ۴٠ سال اخیر همواره کسری بودجه بوده ایم و برای دولت ورشکستگی متصور نیست و مردم فقیر و فقیرتر می شوند و هرساله بودجه با کسوی بسته شده است پس کسری را از محل چاپ پول و دست کردن در جیب مردم جبران شده است.

وی افزود: کشورها تلاش دارند ارزش پول را پایین نگاه دارند و بازارهای صادراتی را به دست آورند و این به دعوای کشورها تبدیل شده است؛ نمونه این هم چین و ترکیه است.

خوانساری با بیان اینکه متاسفانه ایران از تهدیدها استفاده نکرده و تبدیل به فرصت نمی کند و جزیره ای عمل می کنیم؛ تصریح کرد: همانطور که در سال ٩٧ به جای رفع موانع صادراتی بگیر و ببند کردیم و ٢٠٠ بخشنامه متناقض و کاهنده صادرات را صادر کردیم.

به گفته رییس اتاق تهران، دولت ایران دولت نفتی است و بخش خصوصی طالب دریافت ارز ارزان آن است و چون دولت خود

بی نیاز از صادرکننده می بیند مشکلات را بیشتر می کند؛ این در حالی است که یارانه به تمام کالاهای وارداتی می دهد و قیمت موز نصف سیب درختی بود.

وی اظهار داشت: دولت وقتی ارزپاشی می کنند تورم را در نظر نمی گیرد و وقتی ارز ندارد هم چاپ پول می کند و تورم مضاعف می شود پس اگر در حوزه صادرات جزیره ای عمل کنیم رشدی نخواهیم داشت.

خوانساری ادامه داد: مخرب ترین کار ممکن قیمتگذاری دستوری است که دولت انجام می دهد و در مورد ارز نیز در صادرکننده نیما چنین اتفاقی رخ داد و این تصمیمات ضربه مخربی به اقتصاد کشور است و امیدواریم این موضوع مرتفع شود.

وی افزود: دوستان جوانی که اخیرا مسئولیت پذیرفته اند می توانند مشکلات را حل کنند و امیدوارم سازمان توسعه تجارت نیز کمک صادرکنندگان باشد.

رییس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: ایران در هر زمینه ای پتانسیل بالایی دارد و باید جزو کشورهای مطرح و سرآمد باشد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها