|
کدخبر: 231677

حمله مردم ترکیه به این بازار

تورم در اقتصاد ترکیه هر روز رو به افزایش است و به ۳۶ درصد رسید. براساس گزارش‌ها این تورم بی‌سابقه است و مردم ترکیه برای نجات خود به رمز ارزها روی آوردند.

با افزایش تورم به ۳۶ درصد، اقتصاد و لیر ترکیه، واحد پول فیات بومی این کشور، همچنان دچار آشفتگی هستند. نسبت به سال گذشته این زمان، لیر ۴۴ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

در همین حال، استفاده از استیبل کوین ها در ترکیه به شدت افزایش یافته است و امروز، ۲۸.۹۶ درصد از کل معاملات با تتر در برابر لیر ترکیه بوده است.تورم در ترکیه به بالاترین سطح در ۱۹ سال گذشته رسیده است و در این بین TRY جفت برتر Tether است که ۲۹٪ از کل معاملات در این کشور را به خود اختصاص می دهد.

گزارش‌های موسسه آمار ترکیه در روز دوشنبه نشان می‌دهد که تورم در ترکیه به ۳۶ درصد رسیده است که بالاترین نرخ در ۱۹ سال گذشته است. در ۱۲ ماه گذشته، لیر ترکیه ۴۴ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

تورم کنونی در دوران حکومت رجب طیب اردوغان هرگز بالاتر نبوده است. اخیراً بانک مرکزی کشور طرحی را معرفی کرده است که مردم را تشویق می کند طلا را به سپرده های مدت دار لیر تبدیل کنند.بانک مرکزی ترکیه چهار ماه متوالی نرخ بهره این کشور را کاهش داد. کاهش نرخ بهره در اواسط دسامبر، لیر ترکیه را به پایین ترین سطح در برابر دلار کاهش داد.

سال ۲۰۲۱ نشان داد که تقاضا برای بیت کوین (BTC) در ترکیه بسیار افزایش یافته است. تقاضای ترکیه برای استیبل کوین بسیار بیشتر از دارایی های رمزنگاری سنتی مانند BTC و ETH است.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با این حال، موضع ترکیه در قبال ارزهای دیجیتال را روشن کرده و گفته است: «ما یک جنگ جداگانه داریم، یک مبارزه جداگانه علیه آنها».شاخص‌ها نشان می‌دهند که تورم ترکیه به دلیل عوامل متعددی از جمله هزینه حمل‌ونقل، هزینه‌های غذا و نوشیدنی و اقلام خانگی در مقایسه با یک سال گذشته رشد کرده است.

منبع: خبر آنلاین
  • بی نام ارسالی در

    مردم ایران بشتابید برای سفر به ترکیه و ا قتصاد این کشور را رانجات بدهید

ارسال نظر