|
کدخبر: 229267

هشدار/ کلاهبردارن رمز ارز در کمین مردم این استان

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: در کنار افزایش سواد رسانه‌ای، ضروری است کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از سرقت‌های حرفه‌ای در این فضا آگاه بوده و اطلاعات خود را در اختیار افراد مشکوک و کلاهبردار قرار ندهند.

علی قهرمان‌طالع اظهار داشت: در کنار افزایش سواد رسانه‌ای، ضروری است کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از سرقت‌های حرفه‌ای در این فضا آگاه بوده و اطلاعات خود را در اختیار افراد مشکوک و کلاهبردار قرار ندهند.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری در رمز ارز و ارزهای دیجیتالی در قالب شبکه‌های مختلف اجتماعی کلاهبرداری‌های متعدد از کیف پول‌ها با ترفند مجرمانه در حال رخ دادن است که اگر هموطنان مراقبت نکنند، گرفتار دام پهن شده این کلاهبرداران و افراد خاطی خواهند شد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: عده‌ای با سوءاستفاده از اعتماد کاربران سعی می‌کنند تا از شرایط به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اقدامات مجرمانه را با شگردهای خاص انجام دهند.

قهرمان طالع افزود: توصیه می‌کنیم با نگاه هوشمند اجازه سوءاستفاده از کیف پول و رمز ارزها را نداده و به هیچ وجه افراد رمز هویتی خود را در بستر الکترونیکی در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: عده‌ای با راه‌اندازی اپلیکیشن‌های متعدد سعی می‌کنند تا تله و دام برای دیگران بگسترانند که کاربران فضای مجازی در صورت نداشتن آگاهی و علم دقیق از فعالیت‌های رمز ارز باید از ورود به این عرصه پرهیز کنند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل توصیه‌های هوشمندانه پلیس را مراقبت بیشتر و هوشیاری در برابر مجرمان و کلاهبرداران برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و برداشت‌های غیرمجاز اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم اهالی استان به ویژه قشر جوان و نوجوان در بستر فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اجتماعی از اعتماد به دیگران و ارائه اطلاعات هویتی خود پرهیز کرده و به هیچ وجه زمینه سوءاستفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال را رقم نزنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر