|
کدخبر: 224177

پیش بینی های مهم و اساسی از قیمت دلار در بازار

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته نزولی شد.

بازار ارز روز گذشته شاهد افت قیمت دلار بود. قیمت این اسکناس آمریکایی  در محدوده ۳۰ هزار و ۶۵۰ تومان قرار گرفت.

هشتمین دور مذاکرات احیای برجام  بعد از ظهر امروز  پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در وین برگزار می شود. به نظر می رسد رفتار معامله گران در بازار امروز محتاطانه تر باشد. از نگاه آنها، ممکن است که در دور جدید مذاکرات، انعطاف‌هایی از سوی طرفین در مذاکرات هسته‌ای صورت بگیرد که زمینه را برای لغو تحریم‌ ها فراهم‌تر کند.این دسته از معامله‌گران اعتقاد دارند که در دور اول مذاکرات در دولت جدید طبیعی بود که تقاضاهای بیشتری از سوی ایران مطرح شود.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی شب گذشته قیمت دلار  بر روی ۳۰ هزار و  ۵۴۰  تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت سه شنبه شب  ۶۰  تومان پایین رفته بود. سه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان قرار داشت.

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  پنجشنبه ۱۸ آذر  ۱۴۰۰  ارزان می شود.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته ۸ هزار و ۳۹۵ تومان اعلام شد. این قیمت نسبت به معاملات نقدی روز چهارشنبه ۱۵ تومان بالاتر بود.

قیمت طلایی درهم  شب گذشته بر روی ۸ هزارو ۴۳۰ تومان قرار گرفت که نسبت معاملات نقدی دیروز بالاتر بود. معامله گران قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  را افزایشی پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی ۳۰ هزار و ۷۷۰  تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی  سه شنبه شب  ۱۶۰ تومان پایین تر بود. این بدین معناست که معامله گران  فردایی بازار ارز امروز پنجشنبه ۱۸  آذر  ۱۴۰۰ را نزولی پیش بینی کرده اند.

جولان خبرهای منفی در بازار ارز

اما با وجود کاهشی شدن قیمت دلار، احتمال شکسته شدن محدوده ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت دلار چندان قوی نیست. تحلیلگران معتقدند اخبار منفی که در بازار ارز جولان می دهند سرعت نزول قیمت دلار را کاهش داده اند.

از یک سو آمریکا، برخی از نهادها و افراد ایرانی را تحریم کرد و از سوی دیگر، برخی از طرف های برجامی عنوان کردند که پیشنهادهای ایران در مذاکرات هفته گذشته را نپذیرفته اند.  وزیر خارجه بریتانیا نیز با لحنی تهدیدگونه تاکید کرده این دور از مذاکرات، آخرین فرصت برای ایران به منظور امضای توافق درباره برنامه هسته‌ای است.

تحلیلگران معتقدند چنین خبرهایی سبب شده است که فرصت اصلاح بلند قیمت دلار از دست برود و اسکناس آمریکایی بالای مرز ۳۰ هزار تومانی به طور موقت  تثبیت شود.

به باور بیشتر فعالان،‌ دور از ذهن است که در روز جاری نوسان سنگینی در بازار ارز رخ دهد؛ با این حال افزایشی ها در صورتی وارد بازار دلار خواهند شد که این ارز بالای محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود. نزولی ها نیز با رفتن دلار به زیر مرز ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان فعال تر خواهند شد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر