|
کدخبر: 214876

افشاگری جدید درباره ارز دیجیتال سولانا

جاستین بونز، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه سایبر کپیتال، از این واقعیت پرده برداشت که پروژه سولانا ۱۲ میلیون کوین اضافی را در یک کیف پول بازارساز مخفی کرده است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که ارز دیجیتال سولانا در تاریخ ۶ نوامبر موفق به ثبت اوج قیمتی جدیدی در ۲۶۰ دلار شده است.

در حال حاضر، سولانا با ارزش بازار ۷۶٫۸ میلیارد دلاری خود چهارمین ارز دیجیتال برتر جهان محسوب می‌شود. این ارز دیجیتال از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، سود نجومی ۷ هزار درصدی را برای هولدرهای خود به ثبت رسانده است.

روند صعودی بی‌سابقه سولانا به خصوص در سال ۲۰۲۱ میلادی، نتیجه عوامل مختلفی از جمله گسترش فعالیت‌های این شبکه در حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بوده است. بر اساس داده‌های منتشر شده، مجموع فروش روزانه توکن‌های NFT در شبکه سولانا که در تاریخ ۳۱ آگوست برابر ۳۷٫۷ میلیون دلار بود، اکنون از نیم میلیارد دلار فراتر رفته است. همین موضوع، سولانا را به یک رقیب اصلی برای اتریوم و سایر رقبای لایه دوم تبدیل کرده است.

یک خبر هیجان‌انگیز دیگر برای کاربران سولانا، همکاری ۱۰۰ میلیون دلاری Solana Ventures ،FTX و LightSpeed Venture برای توسعه بازی‌های وب ۳ (Web۳) و مبتنی بر ارز دیجیتال است.

ماجرای ۱۲ میلیون کوین SOL مخفی چیست؟!

جاستین بونز (Justin Bons)، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه سایبر کپیتال (Cyber Capital)، از این واقعیت پرده برداشت که پروژه سولانا ۱۲ میلیون کوین اضافی را در یک کیف پول بازارساز (market maker) مخفی کرده است. به عبارت دیگر، عرضه کل در گردش این ارز دیجیتال به جای ۸ میلیون، برابر با ۲۰ میلیون است.

به گفته بونز، سولانا این حقیقت را پنهان کرده است که ۱۲ میلیون کوین دیگر وجود دارد. پس از یک بازرسی شخص ثالث، این کیف پول مخفی پیدا شد که بعداً تیم سولانا با انتشار پستی به توضیح این موضوع پرداخت.

در این پست، تیم سولانا توضیح می‌دهد که این کوین‌ها فقط برای اهداف بازارسازی استفاده شده‌اند. این تیم همچنین قول داده است که این کوین‌ها را در یک دوره ۳۰ روزه از زمانی که در ابتدا به بازارساز قرض داده شده‌اند، بسوزاند.

در حال حاضر، عرضه در گردش سولانا از ۸ میلیون اولیه اعلام شده فراتر رفته و در حدود ۳۰۰ میلیون است، اما سرنوشت این ۱۲ میلیون کوین مخفی همچنان نامشخص است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها