|
کدخبر: 210818

بورس بازان بخوانند / سیگنال‌های اثرگذار بر بازارسهام

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل باز هم با اصلاح رو به رو شد و در پایان بازار با ۲۸ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد قرار گرفت. کدام خبرها بر روند بازار فردا موثر است؟

اقتصاد بورس بازان بخوانند / سیگنال‌های اثرگذار بر بازارسهام

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل باز هم با اصلاح رو به رو شد و در پایان، بازار با ۲۸ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد قرار گرفت. اما کدام خبرها بر روند بازار اثر می‌گذارد؟

_ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: بر این باور هستیم که مذاکرات وین باید در اسرع وقت و دقیقاً از همان نقطه پایان دور ششم شروع شود. تحریم‌ها هنوز پابرجاست و پابرجا خواهد بود،‌ مگر بازگشت توافق شده‌ای درباره پایبندی به برجام در کار باشد.

_ امیرعبداللهیان خبر داد: مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ به زودی از سر گرفته می‌شود. وزیر امور خارجه درباره گفتگوهای اخیر با اتحادیه اروپایی در تهران و ادامه آن در بروکسل،گفت: به زودی مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ از سر گرفته می‌شود.

_ براساس آمارهای گمرک، حجم تجارت مناطق آزاد کشور بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ از ۱۶۴۴ میلیون دلار در سال ۱۳۹۲ به ۱۵۵۴ میلیون دلار در سال ۱۳۹۹ رسیده است. به عبارتی طی دوره هشت ساله دولت روحانی، تجارت مناطق آزاد به طور میانگین سالانه رشد منفی ۸/. درصدی داشته است.

_ طبق آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در شش ماهه اول سال جاری مصرف محصولات فولادی ۱۶ درصد، فولاد میانی ۲۴ و آهن اسفنجی ۸ درصد کاهش داشته است. طبق این آمارها در نیمه اول امسال مصرف تیرآهن ۱۰ درصد، میلگرد ۱۸ درصد و نبشی و ناودانی و سایر مقاطع ۸ درصد و درمجموع کل مقاطع طویل فولادی ۱۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

_ رئیس سازمان حمایت گفت: قیمت لوازم خانگی قاچاق افزایش یافته ولی در لوازم خانگی تولید داخل افزایش قیمتی نداریم عباس تابش اضافه کرد: در لوازم خانگی تولید داخل به هیچ وجه افزایش قیمت نداریم و کالاها با قیمت ثابت عرضه می‌شود، اما قیمت کالاهای قاچاق افزایش یافته که مقرر شده برخورد با کالاهای قاچاق تشدید شود. درباره افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی نیز به نتیجه نرسیدیم.

_در یک ماه گذشته دو بازار مسکن و بورس با رشد یکسان بیشتری بازدهی را از آن خود کردند و سکه بیشترین افت را متحمل کرد.

_ قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۶۷۹۱ تومان روز گذشته اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۶۲۶۰ تومان تعیین شد.

_ براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه‌ای در مهر ماه ١۴٠٠ به عدد ۳۹٫۲ درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل ۴٫۵ درصد کاهش یافته است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر