|
کدخبر: 208646

کوچ بورس بازان به سمت این بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: بدلیل افزایش بازدهی اوراق، انتشار آن از سوی دولت و بانک مرکزی، باعث خروج سهامداران از بازار سرمایه و حرکت به سمت خرید اوراق شده است.

اقتصاد کوچ بورس بازان به سمت این بازار

علی صادقپور درباره دلایل افت بازار سرمایه طی هفته معاملاتی منتهی به ۲۱ مهرماه افزود: طی هفته گذشته، شاخص کل از یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد، به عدد یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد در آخرین روز معاملات هفته رسید و حدود ۶.۱ درصد کاهش داشت.

وی ادامه داد: شاخص هم وزن نیز از ۴۲۷ هزار واحد به ۳۹۲ هزار واحد رسید که افت ۸.۱ درصدی را تجربه کرد. کاهش شاخص هم وزن بیانگر افت زیاد صنایع کوچک نسبت به صنایع بزرگ است.

وی گفت: همچنین میانگین ارزش معاملات روزانه بورس و فرابورس، ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه‌های گذشته ارزش معاملات کاهش پیدا کرده است.

صادقپور افزود: در هفته‌ی معاملاتی که گذشت، سهامداران حقیقی نسبت به حقوقی‌ها سهام بیشتری فروختند و ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند که این امر بیانگر نگاه منفی سهامدارن به بازار سرمایه بود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: رونق گرفتن بازار بدهی یکی از دلایل ریزش‌های اخیر بازار سرمایه است زیر بانک مرکزی و دولت در حال انتشار اوراق است و عرضه اوراق باعث افزایش بازدهی آن و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت بازار بدهی می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایل ریزش‌های بازار سرمایه، انتصابات و جابه جایی در ارکان اصلی بازار سرمایه و بازار پول است زیراسهامداران منتظر اظهار نظر‌ها و عملکرد روسای جدید بانک مرکزی و سازمان بورس هستند که ببینند اقدامات آنان در چه جهتی حرکت می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
  • محبت ارسالی در

    لطفا خواهشنا تمنا التماس.میکنم تحت هیچ ش رایطی وارد بورس نشوید برگ برنده دست کسان ی است که با سود بانک مدارا کنند.

  • حسن زاده ارسالی در

    دولت میگه بازار سرمایه را ما حمایت می کن یم ؛ منظورشون اینه با این تورم بالا پولت ان را بیارین تا ما بابت پرداخت حقوق مان از شما قرض بگیریم و به شما وعده سرخرمن ب دهیم ؛ دولت هنوز سیر نشده و باز پول لازم شده

  • ناشناس ارسالی در

    بی ارزش ترین.خطرناکترین.شایعه پذیر ترین. آلوده ترین از نظر فساد مالی رانت وفساده ا ی دیگر مالی وسواستفادهای کلان مالی و ......و شاید چندین رفتارهای غیر حرفه ای سوداگران ثروت .در این بازار سرمایه به م عنای واقعی بیداد میکند وعجیب تر از همه ا ینه هیچ مسئولی مسئولیت پیگیری اینهمه رف تارهاکه منجر به نابودی سرمایه مردم وسرما یه ملی را بگردن نمیگیرد

  • ناشناس ارسالی در

    دولت قبلی با عرضه اولیه مردم را بد بخت کرد تشویق به بورس
    این دولت با اوراق بدهی میخواد پول مردم را بی ارزش کند هر دو دولت گدا و گرسنه تشریف دارند دست تو جیب مردم

  • ناشناس ارسالی در

    فقط این رومیگم هروقت مسولیین میگن امنیت
    چراما مردم یک سال ونیم هست پول گذاشتیم توی بورس و۸۰درصد در ضرریم اونم سهام بنیادی وسهامداری هم کردیم ...چه کسانی پشت خوردن پول مردم هستن چه کسانی تصمیماتی گرفتن که اشتباه بوده وسرمایه ۶۰میلیون نفربه باد هوا رفته ...چرا درستش نمیکنید وافراد خاطی رومحاکمه نمیکنید

  • اصغر ارسالی در

    تجربه را تجربه کردن خطااااااست.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام به این مردم بدبخت رحم کنید ندارن به خدا ندارن نخواستیم آقا همین پول خودمونو پس بدین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها