|
کدخبر: 208275 رویا رئیسی

در گفتگوی گسترش ‌نیوز با سخنگو صنعت برق بررسی شد:

ماجرای کشف ماینر در سازمان‌ های دولتی

در خصوص کشف ماینر در دستگاه‌های دولتی پلیس امنیت اقتصادی اطلاعاتی را اعلام کرد. بر اساس اعلام پلیس امنیت اقتصادی ماینرهای خاموش در تعدادی از سازمان‌های دولتی وجود داشت.

اقتصاد ماجرای کشف ماینر در سازمان‌ های دولتی

در روزهای اخیر هنوز در شوک کشف ماینر و استخراج ۳ بیت کوین در زیرزمین شرکت بورس تهران بودیم که خبر سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی شوک جدیدی برای مردم شد. سردار مقیمی در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد، دستگاه‌های استخراج رمز ارز در بیشتر سازمان‌های دولتی وجود دارد. در خصوص آخرین خبرها از وضعیت برق کشور با وجود پایان ممنوعیت استخراج رمز ارزها و اخبار کشف ماینر در کشور با سخنگوی صنعت برق گفتگو کردیم. در ادامه مشروح این گفتگو را می‌خوانید.

صادرات برق به حالت عادی برگشت

مصطفی رجبی مشهدی سخنگو صنعت برق در گفتگو با گسترش نیوز گفت: با توجه به کاهش دمای هوا و کاهش میزان مصرف خوشبختانه با مشکل تأمین برق مواجه نیستیم. با در نظر قرار گرفتن استخراج رمز ارزهای مجاز برق مشکل در شرایط تأمین برق نداریم و با خاموشی در بخش خانگی مواجه نخواهیم شد. همچنین لازم به ذکر است که بخش صادرات برق کشور نیز به حالت عادی برگشته است.

رجبی- مشهدی

وضعیت تأمین برق برای ارزهای دیجیتال در نیمه دوم سال

 رجبی مشهدی اظهار کرد: تا پایان سال فعلاً هیچ محدودیت خاصی را پیش‌بینی نمی‌کنیم. دغدغه ما در خصوص صنعت برق در فصل سرما بحث تأمین سوخت نیروگاه‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر روند سوخت‌رسانی انجام می‌شود و مخازن نیروگاهی ما بیش از سال گذشته پر هستند. با تأمین سوخت محدودیتی نخواهیم داشت و یا حداقل محدودیت‌ها به حداقل خواهد رسید. انشا الله بدون مشکل در بحث تأمین برق خانگی و ارزهای دیجیتال نیمه دوم سال را پشت سر خواهیم گذاشت.

برخورد قاطع با ماینرهای سازمان بورس

سخنگو صنعت برق در خصوص کشف ماینرهای سازمان بورس تهران خاطرنشان کرد: همکاران ما در زمان کشف ماینرهای سازمان بورس حضور داشتند. در سازمان‌های دولتی نیز این موضوع دیده شده است، ماینرها سازمان بورس شناسایی و ضبط شدند. برابر با ضوابط و مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

واکنش سخنگوی برق به کشف ماینر در سازمان‌های دولتی

رجبی مشهدی ضمن اشاره به خبر کشف ماینر در سازمان‌های دولتی گفت: در خصوص کشف ماینر در دستگاه‌های دولتی پلیس امنیت اقتصادی اطلاعاتی را اعلام کرد. بر اساس اعلام پلیس امنیت اقتصادی ماینرهای خاموش در تعدادی از سازمان‌های دولتی وجود داشت.

وی افزود: هر زمان اطلاع‌رسانی نهایی انجام شود و آمار دقیقی از این دستگاه‌ها در مراکز سازمان‌های دولتی منتشر شود، همکاران ما حضور خواهند داشت و برابر با مقررات و قوانین موجود برخورد لازم انجام خواهد شد.

برخورد توانیر با ماینرهای غیرمجاز

سخنگو صنعت برق اظهار کرد: برخورد ما با بخش خصوصی و دولتی یکسان خواهد بود. ماینر به صورت غیرمجاز در هر مجموعه باشد، به شبکه‌های عمومی و عامه مردم لطمه خواهد زد. با جدیت با این ماینرهای غیرمجاز برخورد خواهیم کرد.

توصیه به نماینده‌ها در خصوص طرح رمز ارز

رجبی مشهدی در پایان گفت: در طرح مجلس شورای اسلامی باید مد نظر باشد که حقوق مشترکان عمومی رعایت شود. بر اساس مصالح تأمین برق مشترکان عمومی در ابتدا شرایط بررسی شود و باید برق‌رسانی به صورت قانونی به فعالان استخراج رمز ارز انجام شود. به ماینرهایی برق‌رسانی شود که بر اساس مجوز وزارت صنعت می‌تواند فعالیت کند. صنعت برق، در زمینه تأمین برق استخراج ارز دیجیتال خود را متعهد می‌داند و با کسانی که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند و به شبکه برق آسیب می‌زند، برخورد جدی خواهی داشت.

 

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها