|
کدخبر: 204725

راز دشمنی چین با ارزهای دیجیتال فاش شد

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا، در کنفرانس Code که در ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) برگزار شد، شدیدترین ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده چین را مورد ارزیابی قرار داد.

اقتصاد راز دشمنی چین با ارزهای دیجیتال فاش شد

از نظر ایلان ماسک، دولت چین با توجه به وقایع اخیر، رمزارزها را دوست ندارد. در حالی که او نمی تواند دقیقا بگوید چه چیزی پشت این دشمنی است، ماسک پیشنهاد می کند که حزب کمونیست چین با ارزهای رمزنگاری شده دشمنی دارد زیرا آنها تهدیدی برای دولت متمرکز هستند: “من حدس می زنم که اساسا هدف رمزنگاری ها کاهش قدرت دولت متمرکز است و آنها این را دوست ندارند.”

ماسک معتقد است که رمزنگاری ارزشمند است زیرا دولت ها قادر به کنترل آن نیستند: “می دانید، وقتی دولت ها نمی توانند دست خود را در ظرف کیک نگه دارند و پایگاه داده پول را ویرایش کنند، احتمالا آن چیز با ارزشی است.”

همچنین ممنوعیت استخراج رمزارزها ممکن است مربوط به افزایش قطعی برق باشد که در حال حاضر استان های جنوبی چین را درگیر کرده است.

دنیای رمزنگاری نمی تواند نابود شود

ماسک در مورد توانایی خود در جابجایی بازار تنها با یک توییت نیز صحبت کرد، به صورت تقریبا جدی به این نتیجه رسید که اگر بازار رشد کند اتفاق خوبی است. با این اوصاف، ماسک معتقد است که “یک هدف بلند مدت” برای ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد.

این میلیاردر می افزاید که “نابود کردن” ارزهای رمزنگاری شده غیرممکن است، اما او همچنین معتقد است که دولت ها به احتمال زیاد پیشرفت های صنعت را کند می کنند.

ماسک همچنین متقاعد شده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد مقررات رمزنگاری نباید “کاری انجام دهد.” با این حال، مدیرعامل تسلا تصریح کرد که او رمزارز را بعنوان دومین ظهور مسیح نمی داند: “من نمی گویم که من متخصص عظیم ارزهای رمزنگاری شده هستم، رمزارزها ارزش دارند. من فکر نمی کنم مانند آمدن دوم مسیح باشد. امیدوارم خطا و تأخیر در سیستم پول را کاهش دهد.”

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر