|
کدخبر: 204204

اختصاصی گسترش نیوز:

بیشترین بیت کوین در چنگ این افراد است! + تصاویر

در این گزارش چهره‌هایی را معرفی می‌کنیم که در بازار ارزهای دیجیتال نهنگ نامیده می‌شوند و پرتفوی آن‌ها سرشار از بیت کوین و آلت کوین‌های معروف است.

اقتصاد بیشترین بیت کوین در چنگ این افراد است! + تصاویر

ارزهای دیجیتال رونق خوبی میان مردم پیدا کرده‌اند و این رونق تنها در میان افراد ثروتمند دیده نمی‌شود، خیلی از مردم عادی نیز وارد بازار کریپتوکارنسی شده‌اند. با این وجود افراد تأثیرگذار کسانی هستند که رمز ارز بیشتری دارند. اصطلاحاً به این افراد نهنگ بازار ارزهای دیجیتال می‌گویند. نهنگ‌هایی که دارایی‌های دیجیتال زیادی دارند و با هر اقدام آن‌ها بازار تغییر می‌کند. در ادامه با معروف‌ترین نهنگ‌های این بازار آشنا می‌شویم.

چهره‌هایی که بیت کوین زیادی دارند

بیت کوین معروف‌ترین ارز دیجیتال است و در این میان نهنگ‌های عظیمی را در بازار بیت کوین می‌بینیم. تأثیرگذارترین نهنگ‌ها همین افراد بازار بیت کوین هستند. در ادامه با چند چهره که بیت کوین زیادی دارند، آشنا می‌شویم.

 میکره ژان Micree Zhan

میکره ژان فردی چینی است که بیشترین بیت کوین را دارد. او یک شرکت استخراج رمز ارز به نام Bitmain تأسیس کرد. بر اساس گزارش مجله فوربز دارایی خالص ژان ۳.۲ میلیارد دلار است.

ژان

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

آرمسترانگ در بازار ارزهای دیجیتال مدیرعامل صرافی معروف Coinbase است و بیش از یک میلیارد دلار دارایی دیجیتال دارد.

برایان

ژانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)

ژائو و صرافی بایننس در بازار ارزهای دیجیتال نام آشنا هستند. او بیش از دو میلیارد دلار رمز ارز دارد که حجم زیادی از دارایی او بیت کوین است.

ژانگ

مایکل نووگراتس (Michael Novogratz)

نووگراتس مدیرعامل Galaxy Digita تنها بیت کوین ندارد و پرتفوی او متشکل از خیلی از دارایی‌های دیجیتال است اما بیت کوین عمده دارایی دیجیتال او هست. بیت کوین او حدود یک میلیارد دلار تخمین زده شده است.

مایکل

باری سیلبرت Barry Silbert

سیلبرت بنیان‌گذار یک گروه ارز دیجیتال است که در بیش از ۱۰۰ شرکت مرتبط با بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. او ۴۸ هزار بیت کوین را در یک حراجی خریداری کرد.

بری

کریگ رایت (Craig Wright)

کریگ رایت در سال ۲۰۱۹ مدعی شد که بیش از یک میلیون واحد بیت کوین دارد. به این واسطه خیلی‌ها او را ساتوشی ناکاموتو می‌نامند. او یکی از ۳ نهنگ برتر بازار کریپتو است.

رایت

برادران وینکلواس (Winklevoss)

برادران وینکلواس از ابتدا طرفدار بیت کوین بودند و دارایی خود را روز به روز افزایش دادند. تا جایی که بیش از ۱۰۰ هزار بیت کوین در کیف پول آن‌ها ذخیره شده است.

وینکلوس

بری سیلبرت

سیلبرت را می‌توان خبرگزاری اخبار ارزهای دیجیتال دانست. نهنگی که گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group) را بنیان‌گذاری کرد. گزارش‌ها حکایت از این دارد که سیلبرت بیش از ۴۸ هزار واحد بیت کوین دارد.

بری

تیم درپر (Tim Draper)

درپر سرمایه‌دار آمریکایی هست که بیش از ۴۲ هزار واحد بیت کوین دارد. او زمانی این ۴۲ هزار واحد را خرید که بیت کوین تنها ۶ دلار قیمت داشت.

تیم

نهنگ اصلی اتریوم چه کسی است؟

ویتالیک بوترین (vitalik buterin) خالق اتریوم است و به همراه جو لوبین ۷۵ درصد از کل اندوخته اتریوم را در اختیار دارد. البته خود او مدعی است که حدود ۳۶۳۰۰۳ اتر دارد. ویتالیک بوترین تائید کرده است که دارایی دیجیتال دیگری نیز دارد اما مبلغ آن‌ها به صورت رسمی اعلام نکرده است.

نهنگ‌های معروف آلت کوین‌های معروف

از میان افراد معروفی که آلت کوین در دارایی آن‌ها دیده می‌شود، می‌توان به جد مک‌ کالب (Jed McCaleb)، اشاره کرد. او حدود ۳.۴ میلیارد ریپل و ۱ میلیارد لومن استلار (Stellar Lumens) دارد.

کریس لارسن (Chris Larsen) نیز بیش از ۳ میلیارد ریپل در اختیار دارد.

ایلان ماسک پدر خوانده دوج کوین رمز ارز پر حاشیه است که تا به امروز میزان دارایی دیجیتال او مشخص نشده است.

چارلی لی (Charlie lee) خالق لایت کوین (Litecoin) است که دارایی او نیز بیشتر لایت کوین است.

حرکت نهنگ‌ها در اقیانوس عظیم بازار رمز ارزها

حرکت نهنگ‌ها در بازار ارزهای دیجیتال منجر به پامپ و دامپ می‌شود و بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، ۱۴ درصد بیت کوین جهان در اختیار ۸۴ نهنگ هست. صرافی‌ها و سازمان‌ها نیز جز نهنگ‌های بازار محسوب می‌شوند اما در خصوص نهنگ‌ها سؤال اصلی است که بعد از مرگ یک نهنگ دارایی دیجیتال او چه می‌شود؟ این سؤال چالش اصلی فناوری بلاک چین و دنیای ارزهای دیجیتال است که خیلی از فعالان این حوزه را نگران کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها