|
کدخبر: 203870

وزیر اقتصاد همه را برای جنگ اقتصادی به خط کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار تغییر رویه‌ها به منظور کارآمدتربودن، سالم‌تر شدن و جهادی‌تر عمل کردن بر اساس عدالت محوری شد و افزود: نیازمند تحول در سه بُعد کارآمدی، سلامت اداری و انضباط مالی و انجام وظایف فراتر از وظایف هستیم.

اقتصاد وزیر اقتصاد همه را برای جنگ اقتصادی به خط کرد

سید احسان خاندوزی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در مسیر جنگ اقتصادی، حوزه مدیریت اقتصاد کشور به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه بیش از سایر بخش‌ها به شدت محتاج تغییر رویه‌ها هستند. اگر کم کاری کنیم نه تنها شعار سال رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۰ یعنی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها محقق نمی‌شود، بلکه مقاوم شدن اقتصاد ایران در برابر عوامل خارجی نیز رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه مصادف شدن اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس اتفاقی است که می‌تواند حاوی درس‌ها و پیام‌هایی در مسیر عمل باشد، گفت: این مناسبت‌ها باید موجب تغییر و تحول در حوزه فردی و وظایف جمعی و اجتماعی شود و اگر این اتفاق رخ دهد، بسیار گرامی و مبارک است.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به اینکه با خلوص و عزمی که دوستان در مجموعه بسیج وزارت اقتصاد دارند امیدوارم در شروع دولت سیزدهم شاهد تغییر و تحول سازمانی و ساختاری باشیم، تاکید کرد: همانگونه که داشتن روحیه بسیجی در سال‌های دفاع مقدس سبب برکات و ثمرات زیادی شد در جنگ اقتصادی نیز باید روحیه بسیجی دوران دفاع مقدس وجود داشته باشد. اگر امید دریافت امدادهای غیبی را داریم، باید خود ما هم در مسیر حرکت جهادی و بسیجی حرکت کنیم، چرا که مددها و کمک‌های الهی بستگی به همت و تغییر ما دارد.

خاندوزی با تاکید بر اینکه حداقل در سه بُعد باید متحول شویم، گفـت: اول مساله کارآمدی در انجام وظایف قانونی است، یعنی خود دستگاه‌ها در هر بخش حداقل سالی ۱۰ الی ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته کارآمدتر و بهینه‌تر عمل کنند. مساله دوم سلامت اداری و انضباط مالی است. یعنی نه تنها یک دستگاه نسبت به سال گذشته کارآمدتر عمل کند، بلکه باید به لحاظ سلامت اداری و مبارزه با فساد نیز با درجه بهتری رفتار کند.

خاندوزی ادامه داد: مساله سوم هم انجام وظایف فراتر از وظایف قانونی است که این مهم در دوره‌های سخت و بحران‌ها ریشه در روحیه جهادی دارد. اساساً عنصر متمایز در فرهنگ بسیج این است که فرد بسیجی خودش را موظف به حمایت و پشتیبانی از نظام، انقلاب و کشور می‌داند و تمام تلاش خود را با ایثار و از خود گذشتگی در انجام وظایف خارج از وظایف قانونی انجام می‌دهد.

وزیر اقتصاد در پایان خواستار تمرکز نیروهای بسیجی در اصلاح فرایندها و رویه‌ها و شیوه انجام کار شد، چرا که اگر این نیروها احساس کنند نگاه متمایزی در مورد اولویت اقتصادی و نیازهای جنگ اقتصادی بوجود آمده است،کمک شایانی به ایجاد انگیزه در ظرفیت‌های انسانی و نیروهای متخصص می‌کنند و این می‌تواند گرامیداشت عملی هفته دفاع مقدس در دوره جنگ اقتصادی باشد.

گفتنی است مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده و اعضای شورای مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج تابعه در این وزارتخانه برگزار شد.

منبع: ایرنا

  • ناشناس ارسالی در

    تا وقتي اين مسيولين فكر جنگ و دخالت هستند ، وضع مردم و مملكت همينه

ارسال نظر