|
کدخبر: 203828

قیمت برق در این کشور ۵۰ برابر شد!

افزایش قیمت برق در اروپا به خاطر کمبود گاز طبیعی ضربه سختی به صنایع بزرگ از جمله شرکت‌های معدنکاری و فلزات در انگلیس زده است.

اقتصاد قیمت برق در این کشور ۵۰ برابر شد!

افزایش قیمت برق در بحبوحه کمبود گاز در اروپا تاثیر ماندگاری بر سوددهی شرکت‌های معدنکاری و فلزات در انگلیس گذاشته است، چون هزینه عرضه برق در قراردادهای بلند مدت آنها را افزایش می‌دهد.

شرکت‌های معدنکاری و فرآوری فلزات به دنبال کاهش تولید کربن هستند بنابراین استفاده از برق در فعالیت‌های آنها افزایش یافته است. ولی افزایش قیمت برق هزینه عملیاتی آنها را بالا برده و حاشیه سوددهی در این شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.

به نظر می‌رسد این افزایش قیمت و بی‌ثباتی‌ها ادامه داشته باشند و تولیدکنندگان فلزات باید خود را با این شرایط وفق دهند.

بخش فلزات جدیدترین صنعت بزرگی است که از افزایش قیمت گاز طبیعی و برق در اروپا آسیب دیده است. این افزایش قیمت قبلاً به فعالیت‌های صنعتی ضربه زده و اروپا را در بحبوحه بهبود از بحران کرونا با چالش مواجه کرده است.

شرکت‌های بزرگ اروپایی از شرکت‌های تولید مواد شیمیایی و معدن گرفته تا بخش مواد غذایی اعلام کرده‌اند بالا رفتن قیمت گاز و برق سوددهی آنها را تحت تأثیر قرار داده و برخی را مجبور به محدود کردن فعالیت‌هایشان کرده است.

برخی کارخانه ها به خاطر بالا رفتن بی سابقه قیمت گاز طبیعی تعطیل شده‌اند وتحلیلگران عقیده دارند این تعطیلی‌ها در سراسر اروپا ادامه خواهد داشت.

شرکت بریتیش استیل، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در انگلیس هشدار داده قیمت برق از کنترل خارج شده و افزایش ۵۰ برابری نرخ برق تولید را از سوددهی انداخته است.

منبع: برنا

ارسال نظر