|
کدخبر: 203357

اگر این روزها قصد خرید سکه و طلا دارید؛ بخوانید!

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، باتوجه به چشم‌انداز رشد اقتصادی کشور و آینده روشن مذاکرات برجام طی ماه‌های آینده، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه در محدوده فعلی با ۵درصد افزایش یا کاهش نوسان داشته باشد.

اقتصاد اگر این روزها قصد خرید سکه و طلا دارید؛ بخوانید!

محمد کشتی‌آرای با اشاره به روند اونس و دلار و تاثیر آن بر قیمت طلا در آخرین هفته شهریور ماه اظهار کرد: اونس جهانی اولین معاملات هفته را با کاهش ۵۰دلاری نسبت به هفته قبل آغاز کرد اما تا روز چهارشنبه با افزایش ۲۵دلاری همراه شد؛ در کنار این عامل، کاهش تقاضا و افت نرخ ارز روند صعودی طلای جهانی را پوشش داد و باعث شد قیمت‌ طلا و سکه نوسان کاهشی داشته باشد.

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: این روز‌ها تقاضای مصرفی و سرمایه‌گذاری برای مصنوعات طلا و سکه به شدت کاهش پیدا کرده و بازار در وضعیت رکود به سر می‌برد؛ بنابراین طی این هفته افت تقاضا باعث شد حباب انواع سکه کاهش یابد به طوریکه حباب سکه طرح امامی از حدود ۶۵۰هزار تومان روز شنبه به ۵۲۰هزار تومان در روز چهارشنبه رسید.

کشتی‌آرای درباره علت کاهش تقاضا توضیح داد: این رکود بی‌سابقه متاثر از دو عامل ایجاد شده است؛ ماه محرم و صفر یکی از عواملی است که هر سال منجر به کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه می‌شود، از طرف دیگر برگزاری نشست سازمان ملل و جلسات مربوط به برجام هم در انتظارات تورمی و قیمت دلار تاثیر گذاشته است و باعث شده خریداران و فروشندگان طلا و سکه تا به سرانجام رسیدن این موضوع دست نگه‌دارند.

چشم‌انداز قیمت اونس در نیمه دوم سال

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی بهای اونس در نیمه دوم سال خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه سال‌های گذشته در نیمه دوم سال بازار‌های نفتی با بالارفتن تقاضا برای انرژی فعال می‌شوند و تحت تاثیر این موضوع قیمت نفت افزایش می‌یابد؛ در این شرایط ارزش دلار کاهش و تقاضا برای طلای جهانی افزایش خواهد یافت.

او اضافه کرد: به نظر می‌رسد باتوجه به واکسیناسیون جهانی و رشد اقتصادی کشور‌ها، اونس طی دو ماه‌ آینده در محدوده ۱۷۷۰ تا ۱۸۵۰دلار نوسان خواهد داشت که این روند بر قیمت طلای داخلی هم تاثیر‌گذار خواهد بود.

دلار کاهش قیمت چندانی نخواهد داشت

این فعال بازار طلا همچنین درباره روند دلار در ماه‌های آینده بیان کرد: اظهارات متفاوتی درباره آینده قیمت دلار مطرح شده که به نظر من حتی درصورت حصول توافق درمورد برجام، دلار به دلیل شرایط اقتصادی کشور افت قیمت زیادی نخواهد داشت.

کشتی‌آرای در پایان تصریح کرد: بنابراین با‌توجه پیش‌بینی رشد اقتصادی کشور‌ها و آینده روشن مذاکرات برجام، انتظار می‌رود دلار در ماه‌های پیش‌رو نوسان چندانی نداشته باشد و قیمت طلا و سکه هم محدوده فعلی را با ۵درصد افزایش یا کاهش حفظ خواهد کرد؛ ضمن اینکه با‌توجه به واکسیناسیون داخلی شاهد آغاز فعالیت اصناف و خروج بازار‌ها از رکود دو ساله خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه ۱مهر ماه ۱۴۰۰

بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران برای بازار امروز اول مهر ماه، هر قطعه سکه امامی با قیمت ۱۱میلیون و ۷۵۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۴۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان است؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم در جریان معاملات امروز به چهار میلیون و ۹۷۷هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۴۹هزار تومان رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر