|
کدخبر: 202629

خودروساز معروف دسته گل به آب داد!

حتی ولوو هم علیرغم اختراع کمربند ایمنی خودرو اشتباه می‌کند. این خودروساز سوئدی سال پیش بزرگ‌ترین فراخوان تاریخ خود را رقم زد و اگرچه این مشکل سریعاً رفع شد اما پایانی بر مشکل موضوع کمربندهای ایمنی ولوو نبود.

اقتصاد خودروساز معروف دسته گل به آب داد!

حدود یک ماه پیش نیز ب ام و چنین مشکلی را تجربه کرد و حتی محصولات رولزرویس نیز مجبور به فراخوان شدند. فراخوان مشابهی نیز توسط آئودی، فورد، جگوار، لندروور و دیگر برندها انجام شده و به نظر می‌رسد حالا نوبت به ولوو و همان تأمین‌کننده مشترک یعنی کمپانی اتولیو رسیده است. اگرچه فراخوان قبلی ولوو شامل حدود ۲.۲ میلیون دستگاه خودرو بوده اما این فراخوان حدود ۱۹ هزار دستگاه را شامل می‌شود.

ولوو۲

مشکل این خودروها به خرابی احتمالی جمع کننده‌های کمربند ایمنی سرنشین مربوط می‌شود که شاید نصب ایمن صندلی کودک در خودرو را با مشکل مواجه کند. این فراخوان محصولات مدل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ولوو را تحت تأثیر قرار داده است. NHTSA دلیل این مشکل را خرابی جمع کننده قفل اتوماتیک می‌داند اما نه ولوو و نه NHTSA اشاره‌ای به موقعیت خاص نشستن سرنشین که دلیل این مشکل باشد نکرده‌اند. تاکنون هم گزارشی از حادثه یا جراحت مربوط به این مشکل به دست ولوو نرسیده است.

خودروهای حاضر در این فراخوان شامل ولوو XC۴۰ و XC۴۰ ریشارژ مدل ۲۰۲۱ و V۶۰ مدل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هستند. از دیگر محصولات فراخوان شده می‌توان به XC۶۰ و S۶۰، V۶۰ CC، V۹۰ و V۹۰ CC و XC۹۰ اشاره کرد. انتظار می‌رود این فراخوان به‌صورت رایگان انجام شود.

منبع: پدال
  • داود دادور ارسالی در

    یک طوری تیتر نوشتی که انگار مشکل بزرگی ا یجاد شده.
    خودروسازهای خودمون رو چر ا نمیگی هر چی دلشون میخواد دست مردم میدن و به هیچ وجه به فکر مردم نیستند و هر مش کلی هم در خودرو باشه رو پیگیر نیستند.
    ولوو حتی برای یک مشکل کوچک اینقدر هو ای مشتری رو داره که برای رفع ایراد اقدام میکنه ولی خودروسازهای ما خودرو رو که دا دن دست مشتری، دیگه کاری ندارن.

    چون اینجا رقابت وجود نداره و انحصار در تولید و عرضه محصول دارند و ملت چاره ا ی جز خرید از این دو خودروساز ندارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها