|
کدخبر: 202211

برنامه ریزی این کشور برای تقویت روابط اقتصادی با ایران

مرکزی کاردار سفارت مالزی گفت: مالزی برای تقویت روابط تجاری خود با جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی و سیاست گذاری می کند.

محمد نظام حلیمی امروز یکشنبه ۲۸ شهریورماه در جریان بازدید از شرکت شیشه کاوه فلوت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صنعت شهر ساوه بسیار بزرگ و پیشرفته است و صنایع این شهرستان نقش مهمی در توسعه اقتصادی این منطقه و ایران دارند.

وی بیان کرد: هدف از سفر به ساوه صرفا بازدید از صنایع این شهرستان نیست بلکه به دنبال موقعیت‌سنجی برای همکاری بین دو کشور مالزی و ایران هستیم و امیدواریم موقعیت‌های خوبی برای همکاری دوجانبه خلق شود.

کاردار سفارت مالزی در خصوص سرمایه‌گذاری این کشور در ساوه گفت: به دلیل ظرفیت بالای صنعتی ساوه در راستای تشویق سرمایه گذاران مالزی برای ورود به صنعت این منطقه تلاش خواهیم کرد.

فرماندار ساوه نیز گفت: ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی شهرستان ساوه بسیار بالاست و برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور و شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه احمدآباد و دو شهرک صنعتی در غرق‌آباد و نوبران می‌تواند این شهرستان را به یک کانون سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل کند.

علی میرزایی افزود: ساوه می‌تواند مبادلات تجاری بین ایران و مالزی را ارتقا دهد چرا که صنایع استراتژیک مهمی که اثربخشی بالایی در حیات اقتصادی ایران دارند در این شهرستان حضور دارند. سطح مراودات مالزی با ایران می‌تواند علاوه بر تقویت صادرات موجب افزایش ارزآوری شود.

وی بیان کرد: ساوه در بعد صنعتی، کشاورزی، گردشگری و ... از مزیت‌های بالایی برخوردار است و مبادلات تجاری می تواند به ارتقای سطح اقتصادی دو کشور ایران و مالزی منجر شود.

مدیرعامل گروه صنعتی شیشه کاوه نیز گفت: ایران و مالزی از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی به ویژه در حوزه صادرات شیشه، ظروف شیشه‌ای و مواد اولیه برخوردار هستند.

علیرضا عسکریان افزود: بازدید کاردار سفارت مالزی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید شیشه و ظروف شیشه‌ای منجر به بهبود روابط تجاری دو کشور خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت ساوه در تولید انواع محصولات شیشه، کربنات سدیم، مواد اولیه و بلور گفت: در حال حاضر حدود ۵۵ درصد محصولات گروه صنعتی شیشه کاوه به بیش از ۵۰ کشور دنیا و در منطقه خاورمیانه صادر می‌شود و امیدواریم بتوانیم ظرفیت صادرات را تا ۲۰ درصد دیگر افزایش دهیم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها