|
کدخبر: 194707

واکنش بازار ارز و طلا به ماجراهای مجلس

بازار ارز و طلا از روز شنبه تا به روز دوشنبه قیمت‌های جدیدی را به ثبت رسانده است.

اقتصاد واکنش بازار ارز و طلا به ماجراهای مجلس

از روز شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ جلسه رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی آغاز شده است رسیدگی به وضعیت صلاحیت وزیران و کنش و واکنش‌های رخ داده در صحن بهارستان از نظر معامله گران یکی از عوامل اثر‌گذار بر انتظارات در بازار ارز بوده است. این اثر‌گذاری بر بازار ارز و طلای تهران بعد از چند روز تعطیلی کرونایی و استراحت در روزهای یک شنبه و دوشنبه بیشتر بوده است. در این دور روز نوسان قیمت‌ها نیز شتاب بیشتری به خود گرفت.

قیمت دلار در بازار آزاد روز یک شنبه از مرز ۲۷ هزار تومان عبور کرد و روز دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ نسبت به روز یکشنبه ۷۰ تومان دیگر بالا رفت و با نرخ ۲۷ هزار و ۴۶۰ تومان مبادله شد.

قیمت یورو در بازار آزاد روز گذشته که کانال ۳۲ هزار تومان را فتح کرده بود امروز هم در این کانال باقی ماند و ۲۲ تومان دیگر پیشروی کرد. نرخ یورو در بازار امروز توانست جایگاه ۳۲ هزار و نود تومان را به خود اختصاص دهد.

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی امروز بر خلاف جهت روز گذشته پیش رفت و ۱۴۹ تومان افت پیدا کرد. نرخ دلار در بازار متشکل امروز ۲۶هزار و ۴۱۴ تومان بسته شد. نرخ یورو متشکل هم ۳۱ هزارو ۳۹۹ تومان اعلام شد.

صرافی ملی که تابلو صرافی‌ها را دنبال می‌کند نرخ دلار را ۲۶ هزار و ۸۶۲ تومان اعلام کرد که نسبت به روز قبل ۱۳۳ تومان افزایش داشته است. همجنین بر این اساس نرخ یورو در صرافی ملی ۳۱ هزار و ۶۸۰ تومان معامله شد که نسبت به روز یکشنبه ۲۶۳ تومان بالا رفته است.

دلار

قیمت سکه امامی امروز در حالی پیشروی کرد که نیم سکه، ربع سکه. سکه گرمی عقب نشینی کردند. نرخ سکه امامی روز گذشته از کانال ۱۲ میلیون تومان عبور کرد و بر روی ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان قرار گرفت. این فلز گران بها در بازار امروز هم به پیشروی خود ادامه داد و کانال ۱۲ میلیون تومان را حفظ کرد. نرخ سکه امامی امروز با ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه هم بر خلاف روز گذشته ۵۰ هزار تومان پایین رفت و با نرخ ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان مبادله شد.

قیمت ربع سکه هم که روز گذشته توانسته بود خود را به ۳ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان برساند در بازار امروز مسیر افت را در پپیش گرفت و ۲۲ هزار تومان پایین رفت.

قیمت سکه گرمی هم در بازار امروز نسبت به روز یکشنبه با ۹ تومان کاهش با نرخ ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان بسته شد.

سکه

بازار جهانی طلا روز گذشته تعطیل بود اما در بازار امروز نرخ هر اونس طلا با ۱،۷۸۵ (یک هزار و هفتصد و هشتاد و پنج ) دلار مبادله شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار که روز گذشته بر مدار افزایش قرار گرفته بود در بازار امروز هم به مسیر خود ادامه داد و با رشد ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومانی توانست بر روی ۱ میلیون ۱۶۹ هزار و ۱۰۰ تومان قرار بگیرد.

قیمت درهم امارات معاملات امروز را با نرخ ۷ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرد. نرخ درهم امروز عمدتا بالای مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان داشت و در آخرین ساعات معاملات روی ۷ هزار و ۵۲۰ تومان قرار گرفت. قرار گرفتن درهم بالای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان احتمالا به رشد نرخ دلار کمک کرد.

قیمت پوند هم در بازار ارز امروز مسیر رشد را طی کرد و با نرخ ۳۷ هزار و ۴۷۴ هزار تومان فروخته شد که نسبت به روز یکشنبه ۸۲ تومان افزایش را تجربه کرده است.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها