|
کدخبر: 190711

برنامه جدید دولت رئیسی برای بورس

عمر دولت دوازدهم به پایان رسید و دولت سیزدهم در حالی بر صندلی پاستور تکیه زده است که رئیس جمهوری جدید بارها بر به تعادل رسیدن بازار سرمایه تاکید کرده است. در این راستا یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که اگر دولت اقداماتی را در زمینه سیاست خارجی و همچنین کسری بودجه انجام ندهد، وضعیت بازار سرمایه نیز چندان مطلوب نخواهد بود.

اقتصاد برنامه جدید دولت رئیسی برای بورس

سعید جعفری با اشاره به کسری بودجه دولت اظهار کرد: دولت جدید باید در دو زمینه سیاست خارجی و به تبع آن رفع کسری بودجه اقداماتی را انجام دهد. درواقع دولت باید به سمت احیای برجام حرکت و از این طریق کسری بودجه را جبران کند. در این شرایط است که بازار سرمایه در دولت سیزدهم رشد ملایم و پایداری را تجربه میکند.

وی درمورد اهمیت جبران کسری بودجه توضیح داد: جبران کسری بودجه از طریق احیای برجام مهم است. زیرا اگر اتفاق نیوفتد و دولت قادر نباشد صادرات نفت را افزایش دهد، احتمال اینکه در سود صنایع بزرگ مخصوصا پتروشیمی و گروه فلزات از طریق افرایش هزینه انرژی، افزایش هزینه خوراک، عوارض صادرات و برقررای مالیات دست ببرد زیاد است و این روند میتواند به بازار سرمایه آسیب بزند.

 

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

  • رضا ارسالی در

    باز شما هم دارید در خط روحانی قلم میزنید و باز شرایط جامعه را به حرکتی در سیاست خارجی منوط و وابسته میدانید! اتفاقا بنظر من، تا درون ما درست نشود( مالیات، کار با راندمان، سیستم اداری و مدیریتی درست، مبارزه با رانت، دلالی و فساد، ایجاد رقابت سالم، سوق دادن منابع بانکی و مالی به سمت تولید، مبارزه بی امان با قاچاق کالا، و ضعفهای درونی کشور...)، هیچ چیزی درست نخواهد ‌شد! اول درون بعدش ارتباط قوی همه جانبه با همسایگان، بعد پرداختن به دیگران... چرا که ضعف های ما درونیست پس طبیعتا با علاج مشکلات درون، ما می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم!

  • محمد ارسالی در

    آزموده را آزمودن خطاست این کارشناس، سیاس ت خارجی را در برجام می داند که در طول تا ریخ بزرگترین لطمات را به کشورمان تحمیل ک رد در حالیکه آقای رئیسی بصراحت اعلام می کند سفره مردم را به برجام گره نخواهدزد و با اینکه این کارشناس مجهول الهویه اعترا ف می کند عمر دولت دوازدهم به پایان رسیده است عملا ً در صحبت هایش دنبال باز گردان دن اصلاح طلبان و ملی گرایانی است که دنیا را در بقای امریکا و غرب می بینند و هموا ره به سازش با غرب می اندیشند تا شعار رئی س جمهور جدید را که فریاد می زند ما هموار ه در کنار مستضعفینی عالم چون فلسطین و سو ریه و لبنان هستیم را کمرنگ و محو کنند.

  • علی بکیان ارسالی در

    سلام .حیاط سازمان بورس یک تشکیلاتی است با گران تر شدن اقلام و اجناس . غیره . که تحفه غرب و غرب گرایی است بستگی دارد . ودرست در مقابل عدالت و اقتصاد مقاومتی که بدنبال یاری رساندن به اقشار آسیب پذیر و روح انقلابی دارد . کاملاُ در تعارض و تضاد است . ایکاش یه جورایی میشد پرونده بورس در کشور اسلامی بسته شود . البته باز هم هر چه نظر علمای دین و اقتصاد اسلامی بورس را در مقابل اقتصاد بدانند یا ندانند . قابل احترامند .

ارسال نظر