|
کدخبر: 190244

معاملات مشکوک دو سهم سیمانی در بورس

در روز رشد ۱۷ هزار و ۷۱۶ واحدی شاخص، دو سهم سیمانی، فرابورس، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۱۷ هزار و ۷۱۶ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۳۷۵ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۴.۷ و ۲.۸ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی با داد و ستد ۱.۱ میلیارد سهم و سایپا، ایران خودرو، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه ذوب آهن با تقاضای بیش از ۴۱۷، ۳۹۷ ، ۳۰۴ و ۲۷۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا شش برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، لیزینگ رازی شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۳۹.۹ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱۷۲.۵ هزار سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های سیمان کارون، کشت و صنعت آبشیرین، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، لعابیران، ویتانا، پلاستیران، سرمایه گذاری مسکن الوند، سیمان سفید نیریز، آزمایش، فولاد امیر کبیر کاشان، پخش هجرت، فرابورس، جنرال مکانیک و نیروکلر مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو سهم سیمانی، فرابورس، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

ارسال نظر