|
کدخبر: 189717

جزئیات عرضه اولیه سهام رابین هود

شاید بتوان با جرئت گفت که رابین هود اکنون در میان هیاهوی “سهام های میم” موجود در بازار مانند GameStop و AMC پرچم دار است، اما ظاهراً سرمایه گذاران علاقه چندانی به خرید سهام خود این برنامه کارگزاری نشان نداده اند.

اقتصاد جزئیات عرضه اولیه سهام رابین هود

همانطور که قبلاً هم در خبرها خواندید، عرضه اولیه سهام رابین هود (Robinhood) روز پنجشنبه آغاز شد. سهام HOOD اولین روز معاملات خود را با قیمت ۳۴.۸۲ دلار به پایان رساند که ۸.۴% پایین تر از قیمت افتتاحیه آن، یعنی ۳۸ دلار بود. روز جمعه، HOOD یک درصد دیگر عقب نشینی کرد و اولین هفته خود را با قیمت ۳۵.۱۵ دلار به اتمام رساند که ۷.۵ درصد کاهش از قیمت اولیه آن را نشان می دهد.

قیمت این سهام هنگام بسته شدن بازار برای شرکتی که در انقلاب سرمایه گذاران خرد در سال گذشته نقش اساسی داشت است، نتایج مایوس کننده ای به همراه داشت. به عبارتی، عملکرد این شرکت در زمان اولین عرضه سهام از کمپانی هایی چون Uber ، Pepsi و MF Global هم بدتر بوده است. در سال ۲۰۱۹، Uber اولین روز خود را با افت ۷.۶ درصدی سهام به اتمام رساند؛ در سال ۲۰۰۷ نیز اولین جلسه معاملاتی سهام MF Global با افت ۸.۲ درصدی بسته شد.

روز چهارشنبه، قبل از IPO ، رابین هود و برخی از سرمایه گذاران فعلی آن، ۵۵ میلیون سهم را با قیمتی بین ۳۸ تا ۴۲ دلار فروختند. در زمان IPO ، سهام این شرکت با پایین ترین سطح این محدوده قیمت گذاری شد. وال استریت ژورنال این عرضه اولیه سرد و بی روح را تا حد زیادی ناشی از استراتژی “مردم نهاد کردن” خرده فروشی سهام این شرکت می داند.

قبل از IPO ، رابین هود حدود ۳۵ درصد از سهام خود را برای مشتریان فعلی این برنامه اختصاص داده بود. در این گونه موارد، این عدد معمولاً زیر ۱۰ درصد است. به گفته وال استریت ژورنال، زمانی که سهام رابین هود رسماً به صورت عمومی عرضه شد، این رقم به ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافت، زیرا بسیاری از کاربران برنامه تصمیم گرفتند این آفر شرکت را به غیر منتقل کنند.

ناگفته نماند که این عرضه اولیه ناامید کننده به هیچ وجه نمی تواند آینده آن به عنوان یک شرکت عمومی را تعیین کند. رابین هود با داشتن ۱۸ میلیون حساب مالی که ۹.۵ میلیون مورد از آنها در سه ماهه اول سال جاری در این برنامه ارزهای دیجیتال معامله کرده اند، همچنان در حال پیشرفت است.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها